Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Vandaag twee nieuwe folders voor mijn verzameling binnen gekregen een dikke folder van de Vauxhall Omega (b2) en een dunne van de Onyx (b2). Verder rustig wat aan het speuren naar een MV6 maar staat momenteel weinig te koop.

Niks gedaan met de eigen Omega maar wel over de Omega. Vandaag besloten de Omega de komende tijd in de stalling te laten staan. Met de hele coronacrisis is even leuk rondrijden er niet bij. De wegenbelasting is dan zonde. Ik gebruik mijn A enkel om zomerritjes, meetings en plezierritjes mee te maken. Dat soort ritjes nu maar even met de motor in de zeldzame gevallen dat het kan. Zou dus kunnen zijn dat de Omega dit jaar niet naar buiten komt maar dat is dan niet anders.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het aanbod is inderdaad erg karig. Er zijn er ook steeds minder die overblijven, laat staan in een fatsoenlijke staat. Je zoekt wat bijzonders, dat heeft tijd nodig. In DE komen nog wel met enige regelmaat leuke exemplaren langs.

Op deze manier zullen er ook weinig tot geen meetings zijn voorlopig.
 
Het aanbod is inderdaad erg karig. Er zijn er ook steeds minder die overblijven, laat staan in een fatsoenlijke staat. Je zoekt wat bijzonders, dat heeft tijd nodig. In DE komen nog wel met enige regelmaat leuke exemplaren langs.

Op deze manier zullen er ook weinig tot geen meetings zijn voorlopig.

Klopt. Ik heb de tijd. Ik gooi wat lijntjes uit en hopelijk hengel ik wat binnen. Mijn A heeft ook ruim een jaar geduurd (en 8 bekijken) voordat ik hem kocht. Erna nog een flinke bak werk in gestoken. Ik ben een pietje precies en weet toch wel dat er werk aan gaat zitten. Qua kosten is dat niet het "waard" voor de meeste mensen maar voor mij wel.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zoiets moet je ook fijn voor je eigen plezier doen, niet voor de buurman. Laat anderen maar denken. :w
 
Zoiets moet je ook fijn voor je eigen plezier doen, niet voor de buurman. Laat anderen maar denken. :w

Precies. Mensen om me heen snappen überhaupt nooit waar ik het van doe _O- Twee motoren, twee eigen auto's en een auto van de zaak en dan 28 jaar en docent zijn. Hebben zij een idee dat die vier eigen voertuigen even duur zijn als hun 3 jaar oude Corsaatje _O-
 
Ik zat zaterdag wat op internet te bladeren en keek op Marktplaats. Er was een paar tellen ervoor een advertentie online gekomen met in de titel enkel Opel Omega 1997. In de tekst alleen dat er twee nieuwe banden onder hingen, twee nieuwe draagarmen en twee nieuwe stabilisatorstangen. Op de foto's echter een complete en originele MV6 te zien. De prijs was erg laag. Contact opgenomen en de auto zaterdag bekeken. De auto stond op de oprit van een groot landhuis naast een Audi RS7 en een net nieuwe Porsche Panemera hybride. De eigenaar vertelde dat hij met vrienden op een luxe versie van een garbagerun zou gaan maar dat deze niet door ging dus moest de auto weer weg. De auto goed bekeken en dat leek best goed. Hij heeft 178.000 gelopen. De carrosserie is zoals je van een Omega mag verwachten... De dorpels zitten wat plekken op maar de rest is strak (krasje hier en daar en deuren wat plekjes roest maar niks dramatisch). Spatborden achter ook verbazingwekkend strak. Interieur is op wat afstelwerk na netjes. Dashboardkastje hangt wat, hoes van de pook niet 100%, zonnescherm zakt niet helemaal recht enz. Onder de kap was alles erg netjes op een lekke koppakking na. Even op rustig tempo een stukje gereden en de motor klonk en voelde netjes. Ook de automaat schakelde netjes op en af. Bij terugkomst met de man gesproken en de koop gesloten. Gisteren de auto opgehaald en doorgezet naar de stalling. Waarom nu deze gedaan? Nou zoals ik al zei ben ik een pietje precies. Een "goede" MV6 kost al snel 3500/4000 euro. Aan zo'n "goede" moet dan echter vaak ook nog genoeg gedaan worden. Dorpels blijven een zwak punt en ook bij 1 in "topstaat" zijn ze vaak rot. De prijs van deze was dermate goed dat ik dan liever hier meer in steek om hem perfect naar mijn niveau te krijgen dan dat ik een "goede" koop en er alsnog werk in moet steken om hem te krijgen waar ik wil. De auto is een solide basis waar vanaf gebouwd kan worden. (mens moet ook wat te doen blijven houden). Zelfde principe heb ik toen gedaan bij mijn A. Deze was ook goed maar wat verwaarloost. Uiteindelijk heb ik deze voor minder dan wat ze als "goed" verkopen opgeknapt naar een staat waar ik vele complimenten voor krijg. Uiteindelijk was de keuze ook simpel. Deze MV6 zou in onderdelen nog zijn geld goed opleveren
 
8 april is de Omega weer glansrijk door de APK gekomen.

Dit was tevens de laatste APK onder mijn bezit. Na ruim 5 jaar rijplezier en een motorupgrade, vind ik het wel welletjes geweest. Inmiddels is er ander vervoer en gaat de Omega in de verkoop.

Ik wil het OOP en de forumleden bedanken voor de hulp en de leuke OOP meetings waar ik aanwezig was :)
 
Heh, maar wel een waardige opvolger gevonden?;)

Gister bij m’n eigen kar eindelijk even gauw het koplampspoeierpompje vervangen. Was ook al 3,5 jaar aan de beurt...
 

renepaul

Donateur 2024
Toch weer een prestatie voor een auto uit 2000!!
De mijne mag morgen voor de APK.
Volgens mij was er hier een op het forum, die op zoek was naar een omega.
 
Ah kijk, blijft dus wel bij een Opel. ;)

Vandaag na 3,5 jaar maar eens het koplampsproeiertje gerepareerd. Pomp was kapot en kon hele tijden alleen pompjes vinden van €100+. Nu aftermarket kunnen vinden voor €17, werkt weer als vanouds.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als beiden een X30XE zijn dan is alleen de einddemper anders: de bumper van een B2 steekt verder uit waardoor de eindstukjes langer zijn.

Bij een 2.6/3.2 zijn de katalysatoren anders
 
Oh verkoper had een typfout gemaakt. Gaat om een B2 sedan met de 3,2. Hij bied de middendempers en einddemper aan. Die einddemper gaat dus niet passen maar de middendempers wel? (nog niks gekocht hoor)
 
Bovenaan