Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0 16V Diamond 1998

ciaobapao

Donateur 2023
Gisteren deze 2.0 16V Diamond uit 1998 gekocht. Opvolger van de 2.0GL 8V 1996 die ik in 2019 verkocht had (spijt).
Moest deze wederom weer van ver halen (2 uur rijden naar Assen). Terugweg kreeg ie de sneeuwdoop :D
Keer zoals al vele malen eerder toch weer terug naar de Omega...kan het niet laten (inmiddels mijn 6e). Je weet wat je mist als je geen Omega meer rijdt: subliem rijgedrag, binnenruimte...maar ook de kleine defecten (info-display, mistlamp rechts en koplamp hoogteverstelling rechts defect) die je weer moet fixen _O-
Van de week ff helemaal nalopen...

De vorige:



De opvolger:




 
Laatst bewerkt:

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ja, in al hun wijsheid hebben ze bij Hella destijds besloten dat met de introductie van koplampen met projectors in de Omega de stelnok die de hoogte regelt van ABS kunststof moest worden i.p.v. nylon. En waar kan ABS niet tegen op de lange duur... warmte en koude verschillen. Dus dat valt op enig moment uit elkaar en dan licht je spiegel een cm te laag en vooral los in de koplamp. Als je het rubber eraf haalt en je kunt de spiegel redelijk vrij bewegen is je nokje stuk.

Er waren reproducties van aluminium, vrij duur om te maken en nemen de warmte over, ik heb ze van nylon laten maken. Voor die stuk gaan heb je geen koplamp meer over nadat er elke x jaar de gele waas vanaf geschuurd is.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Ja, in al hun wijsheid hebben ze bij Hella destijds besloten dat met de introductie van koplampen met projectors in de Omega de stelnok die de hoogte regelt van ABS kunststof moest worden i.p.v. nylon. En waar kan ABS niet tegen op de lange duur... warmte en koude verschillen. Dus dat valt op enig moment uit elkaar en dan licht je spiegel een cm te laag en vooral los in de koplamp. Als je het rubber eraf haalt en je kunt de spiegel redelijk vrij bewegen is je nokje stuk.

Er waren reproducties van aluminium, vrij duur om te maken en nemen de warmte over, ik heb ze van nylon laten maken. Voor die stuk gaan heb je geen koplamp meer over nadat er elke x jaar de gele waas vanaf geschuurd is.

Zit idd los die spiegel. Maar stelnok is dus te vervangen? Zal eerdaags de koplamp demonteren om binnenin te kunnen kijken...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan is de stelnok stuk. Krijgen ze allemaal last van en ja, die is los te vervangen.

We kunnen nog even vooruit.

index.php
 

ciaobapao

Donateur 2023


Afgelopen zondag stofzuig- (resten boswandeling vorig gezin) en wasbeurt. Binnenkant spatbordranden ontdaan van aangekoekt zand. Zijn netjes, geen roestgaten.
Wel een roestgat ontdekt in kuip reserve band op diepste punt (rubber dop nooit losgehaald voor ontwatering). In het voorjaar polyester matje plakken.
Deurspeakers voor, half verteerd, achter werken goed. Heb er nog 1 van Berry liggen.
Had op de heenweg toen ik de Omega op ging halen nog een Delco CDR500 gescoord in Dronten voor een tientje. Info-display met wat dode pixels, toont niet de gegevens van radio en cd. Opsturen naar Pixelfix in Hongarije.
Motor heeft ruim 150.000 gelopen. Nwe distributieriem bij 129.000 / 2016. Loopt soepel. Airco bijgevuld 2017. Climate-controll werkt goed. Dat was bij de vorige Omega's wel anders :?.
Rechter mistlamp en hoogteverstelling rechter koplamp nog checken.
Hoogteverstelling passagierstoel gefixed (how to do forum). Afstandsbediening 2 sleutels batt vv en gereset: werken weer d:)b
 
Laatst bewerkt:

Joep

Verbannen
Netjes hoor.

Als je wil heb ik nog 4 houtlook deurpaneel delen liggen. En voor onder de handrem heb ik denk ik ook nog liggen. Mag je voor niks hebben.

Dan matched t met je middenconsole.
 
Bovenaan