Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega overleden?

Ben alweer een stapje verder.
Omdat mijn koelvloeistof reservoir leeg was heb ik deze met water gevuld.
Niet veel later stroomde het water terhoogte van de waterpomp eruit. Waarschijnlijk toch iets met de waterpomp?
Daarbij kwam ik erachter dat 3 bougies zwommen in de olie. De andere bougies kon ik niet bij, maar die zullen ook waarschijnlijk ook wel een oliebadje hebben. Verklaart wel de startproblemen.
Dus vooralsnog een waterpomp met issues en een kleppendekselpakking die waarschijnlijk naar de kl#te is.
Dus overleden is ie nog niet. Maar wel incontinent met opstartproblemen
 

Joep

Verbannen
Als je beide zaken aanpakt kun je zomaar van je problemen af zijn. ;)
Het is even zoeken maar dan weet je het wel (bijna) zeker.
 
Update:
Het waren alleen de bougies aan de linkerkant (1,3 en 5) die een oliebadje hadden.
Deze zijn nu weer droog en schoon.

Waterpomp besteld dus nu nog ff wachten.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de waterpomp?
 
Wederom update
Waterpomp geplaatst en geen lekkage meer.
Starten doet ie nog steeds niet.
Startmotor gaat rond en ik hoor zachte plofjes maar geen gegrom uit het vooronder.
Mijn vermoeden is dat de bougies overleden zijn. Iemand een idee hoe ik deze kan testen?

Grtz
Patrick
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ff checken of er benzine komt uit de slang onder de motorkap

Hogedrukleiding niet helemaal voorzichtig losdraaien met 19 steeksleutel

Als je start (eventjes maar) zou daar benzine moeten uitkomen

Het beste met 2 mensen testen

Bij mij is kort geleden de slang in de benzinetank gescheurd zodat de druk wegliep in de tank

Grt. Hans
 
Hans,
Benzine krijgt ie wel. Want de bougies waren 'nat' van de benzine. Daarbij rook ik na een aantal keer starten een benzine lucht. Dus dat zit wel goed.

T.a.v. de bougies, deze vonken. Dus de bougies en bougiekabels aan de linkerkant zijn okay.

Starten doet ie nie, wel zachtjes ploffen.......
Wordt vervolgd
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je probeert te starten, bewegen dan je toerenteller- en snelheidsmeter naald even kort?
Zo nee, krukassensor stuk.
 
Das idd een goeie, want die zorgde bij warm weer ook al voor startprobleempjes.
Maar die plofjes bij het starten, die vind ik dan zo vreemd. Dat deed ie voorheen niet.
Grtz
Patrick
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als die sensor stuk is gaat hij niet meer starten, dus als je er eerder problemen mee had lijkt me dat een duidelijk aanknopingspunt.

Had je de andere kant ook al bekeken @ bougies?
 
De andere kant was droog. Dwz die bougies hadden geen oliebadje gehad.
Maar die zou ik nog weleens na kunnen kijken. ;)

De sensor heb ik al liggen en die ga ik er ook maar eens in zetten. :)

Maar iig bedankt voor de input.
Grtz
Patrick
 
Met welke sleutel/dop zit die krukassensor vast? 6 is te klein en 7 net te groot. Krijg het kreng niet los. Vermoed dan 6.5 maar die heb ik nou net niet.

Heb hem trouwens nog doorgemeten en die waarde was goed. Tenminste dezelfde waarde als die van de nieuwe.

Oh ja starten doet ie nog steeds niet.
 
Bovenaan