Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Ik ben maar eens aan de slag gegaan met lijnzaadolie, ik had erover gelezen en dat zou goed spul zijn om de bumpers weer mooi zwart te krijgen. Misschien wisten jullie dit al lang, maar ik had er nog nooit over gehoord dus meteen gekocht en gebruikt. Ongelooflijk, het lijken wel nieuwe bumpers en lijsten! Zelfs na de regen blijven ze pikzwart, de olie dringt diep door in het materiaal en ik had dit resultaat nooit verwacht van deze olie. Dat ik daar niet eerder over heb gelezen, want dan had ik dat spulleke al veel eerder gebruikt. Ik heb het ook op de bumperlijsten van onze Citroen C4 Coupé gesmeerd en idem dito effect! De spiegelkappen van de omega zijn ook als nieuw. Al die tijd gebruikte ik dat bumper-zwart, en dat werkte voor geen meter. Deze lijnolie is ook super makkelijk in het gebruik omdat je niet hoeft af te plakken, want het is een transparante olie dus je lak verkleurd niet! En tijdens regen lopen de druppels er zo vanaf, en het blijft mooi zwart. Ook de raamlikkers lijken als nieuw.

Ik denk dat het ook goed werkt voor het zwarte dashboard, alleen ben ik bang dat het dan gaat stinken, want ik kan niet zeggen dat het zo lekker ruikt...
 

Joep

Verbannen
Goede tip Martijn! :)
Dit kan ik eerst eens gaan proberen voordat ik het spuiten van die lijsten overweeg.

Waar is dit spul te verkrijgen? (te lui om te googlen :P)
 
Goede tip Martijn! :)
Dit kan ik eerst eens gaan proberen voordat ik het spuiten van die lijsten overweeg.

Waar is dit spul te verkrijgen? (te lui om te googlen :P)

Ik heb het gehaald bij de Formido, bij een andere bouwmarkt (multimate/Fixet) was het zelfs helemaal uitverkocht! Soort babymelkpoeder voor autoliefhebbers ;-)

Dus wees er snel bij!!

Oh en laat ff weten of jij ook zo enthousiast bent!! Aanbrengen met zonneschijn, dus ff wachten tot de zomer van 2018 _O-

Ik heb het maandagavond met veel zon erop gesmeerd, dinsdag de hele dag geregend en nog is het mooi zwart dus ik vind het prima zo. paar uur intrekken is prima, en het is makkelijk nog eens te herhalen mocht nodig zijn.

Dus ff laten intrekken, te dik insmeren is niet nodig. Ik heb het aangebracht met een brede kwast, dan kon ik goed tussen de randjes van de carrosserie. Na een tijdje intrekken met een niet-pluizende droge doek goed inwrijven en dan 24 uur laten drogen want in het begin plakt het. Vinden vliegen niet zo leuk. maar dat is er makkelijk weer vanaf te wrijven als het niet meer plakt. De hommels kun je er met een plamuurmesje uit wippen _O-

Maar dan zien de bumpers er echt weer pikzwart uit. Dus laat je het ff weten?
 
Laatst bewerkt:

B-Buster

Medewerker
Administrator
Werkt inderdaad, een tijdje.

Wil je een langdurig resultaat: Gyeon Trim Coating nemen. Op mijn MV6 zag het er een jaar na opbrengen nog steeds mooi donker uit. Kost wat meer dan gekookte lijnzaadolie maar het is niet zo'n vettige bende en is mooi matzwart, niet zo glimmerig als sommige middeltjes worden.
Nu je eenmaal die olie hebt gebruikt zou ik je adviseren dat te gebruiken, want die coating heeft een compleet schone ondergrond nodig en dat gaat je heel veel werk kosten om die lijsten no nog ontvet te krijgen.
 
Werkt inderdaad, een tijdje.

Wil je een langdurig resultaat: Gyeon Trim Coating nemen. Op mijn MV6 zag het er een jaar na opbrengen nog steeds mooi donker uit. Kost wat meer dan gekookte lijnzaadolie maar het is niet zo'n vettige bende en is mooi matzwart, niet zo glimmerig als sommige middeltjes worden.
Nu je eenmaal die olie hebt gebruikt zou ik je adviseren dat te gebruiken, want die coating heeft een compleet schone ondergrond nodig en dat gaat je heel veel werk kosten om die lijsten no nog ontvet te krijgen.

Ja dat klopt. Ik heb er ook bewust voor gekozen om die olie te gebruiken omdat het een goedkope oplossing is. En het is heel makkelijk opnieuw te gebruiken mocht de werking minder worden na een tijdje. Ook de deurrubbers blijven lekker vettig en drogen niet uit en daar plakt de olie ook helemaal niet na het uitwrijven. Dus voor mij is deze gekookte lijnzaadolie een prima oplossing.
 

clach

Donateur 2023
Cliff had weer een idee..... _O-

saksk9inqdujv.jpg

wordt vervolgd.....:D

De Clach(jes) :w
 
Gisteren mijn Omega naar de APK. Het blijft spannend met een 16 jaar oude auto en dit is de eerste keer dat er serieus naar de auto wordt gekeken sinds vorige jaar toen Barry er een blik op en onder geworpen had.

Ik mocht zelfs complimenten ontvangen en als enige opmerking kreeg ik dat de voorwielen wel weer eens uitgelijnd mogen worden.

Een goedkeuring dus!
 
Gisteren mijn Omega naar de APK. Het blijft spannend met een 16 jaar oude auto en dit is de eerste keer dat er serieus naar de auto wordt gekeken sinds vorige jaar toen Barry er een blik op en onder geworpen had.

Ik mocht zelfs complimenten ontvangen en als enige opmerking kreeg ik dat de voorwielen wel weer eens uitgelijnd mogen worden.

Een goedkeuring dus!

Gefeliciteerd! Zo krijg je toch weer extra waardering voor je Omega en blijkt de leeftijd niet altijd zo veel uit te maken.
 
Bovenaan