Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Is maar een gedacht ooit geef ik gewoon een tikje met de achterkant van mijn ijzeren stanley mesje opt slot en springt ie losd:)b
 
Ja Yves, dat ken ik wel maar deze liet zich niet vermurwen, hij zat echt muurvast. Misschien heb ik wel erge vieze broekzakken, je weet het niet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vuil dat aan de sleutel blijft zitten kan zeker hiervoor zorgen. Ik probeer ze altijd schoon te houden en mijn contactsloten gaan nog erg soepel.
 
ik ga zelf de kleppendekselpakking vervangen (B2, 2.2).
pakking in huis, ingelezen op internet.
torx nergens te vinden of heel duur in een webwinkel (ik koop nix in een webwinkel).
hoe de distributiekast los moet is nog een verrassing. hoe m'n rug gaat reageren is al bekend.
misschien toch maar een dagje vrij maken en het door iemand met goed gereedschap en ervaring laten doen...
 

Joep

Verbannen
Is heel goed zelf te doen. Vooral bij een 2.2. Het is vooral zaak om het kleppendeksel heel goed schoon te maken en de kop zeer lichtjes op te schuren na een grondige schoonmaak. Ook de O-ringen niet vergeten.
 
makkelijker dan ik dacht, en dankzij hulp heeft m'n rug het ook goed doorstaan.
torx niet gevonden maar vanwege het plastic zitten de torx niet heel erg vast dus met dopje 8 gaat het nogal makkelijk.
 
De Cruise control reset werkt niet meer. Een "nieuwe" handel (knipperlicht, grootlicht en cruise) besteld bij onze Hofleverancier. en een terugslagklepje voor de koplampsproeiers.
Na wissling werkt alles weer perfect. Handel laat zich wel heel makkelijk vervangen. In de oude handel was er een draad gebroken, kwam ik na wisseling achter.
Weer bedankt Berry, goed spul man!!
 

Joep

Verbannen
Gistermiddag even snel naar de APK keuring gereden op goed geluk want ik wist dat de handrem pas in de hoogste stand zou ''pakken''. Zoals verwacht daar op afgekeurd maar ze trokken zo hard dat de kabels bij de achterwielen spontaan braken. Het was dus al niet veel meer dus heb maar een nieuw setje handremkabels besteld en dan is het weer fris. :) Verder geen op of aanmerkingen maar wel een mooi compliment gehad over de staat van de Omega zelf. Zo zie je ze, inderdaad, nog maar weinig.d:)b

Is zoiets moeilijk? Ik heb het handboek wel maar daar staat niks in over de kabel zelf vervangen (met foto's)
 
Gisteren de Omega ingeleverd bij de garage waar ik zijn opvolger Vectra heb gekocht. Na 3 jaar in een Omega rondgereden te hebben en wat altijd al mijn wens was om een Omega te hebben is het tijdperk helaas afgesloten. Het zijn fijne wagens om mee te toeren en ruim vanbinnen. Helaas heb ik 'm zelf niet heen kunnen rijden en met zijn opvolger terug mogen rijden vanwege een bedrijfsongeval 2 weken terug dus daarvoor bedank ik Laura dat ze dat voor mij wilde doen.
 
De omega is weer gekeurd 4 nieuwe schijven en blokken erin gehangen nieuwe demper en nieuwe draagarm voor dus kan er weer tegenaan voorlopigB-)
 

Joep

Verbannen
Gister de 200.000 aangetikt met de B1. Al 22.000 km zonder problemen sinds ik 'm in oktober 2016 heb overgekocht van Wybe. :)
 
Stond er toch zomaar een Engelse Omega op een sloperij hier in Den Haag. Net voordat de, kaal geplukte, auto de pers in ging heb ik nog even het grilletje weten te redden. En die zit dus nu op mijn Omega. Stuur- , velg- , achterklep- en grill-emblemen zijn nu hetzelfde. d:)b
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Gisteren remblokken achter vervangen.

als de zomerbanden weer gemonteerd worden gaan er ook voor nieuwe remblokken op.

olie en alle filters ververst.

grt. Hans
 
Bovenaan