Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even voorstellen

Hallo beste forum -leden,

Ik ben Joost. 46. Woonachtig in een appartement in Beverwijk met mijn blafbeest en tapijttijger. Eigenlijk door toeval in mijn Omega 2.5 v6 Wagon beland. Na enkele miskleunen, een hoop gemopper en gesleutel kwam ik zonder auto te zitten en dor al het gesleutel had ik ook mijn kruit verschoten. Helaas gingen een vriend en vriendin uit elkaar en daarbij kwam mijn vrij. Het moest een hele goede wagen zijn en na een kort proefritje, daar ook van uit gegaan en de auto gekocht. Een rol hierin was dat ik m niet in enen hoefde te betalen. Nou is het geen slechte auto. Mijn vriend en zijn ex vriendin hadden de distributie, spanrol en waterpomp al laten doen. Maar er zat toch een stuk meer werk aan dan verwacht. Zat ik net niet op te wachten en zij ook niet. De keuze was toen de auto naar een opkoper te doen. Dat vond ik toch ook weer zonde en lullig, dus uiteindelijk hebben we elkaar ergens in het midden gevonden qua aankoopprijs. Iedereen blij en zo pruttel ik rond in mijn omega. Crispy geluidje nie? :-) De klependekselpakkingen moeten gedaan worden. Één zijde van de uitlaat lekt bij de kat. Maar tot zo ver niets onoverkomelijks. Wordt wel een avontuurtje heb ik al gezien, die kleppendekselpakkingen :-) Voor een maandje een garage gehuurd en dit weekend alvast de onderdelen bestellen.

Nou datis ḿ wel voor nu. Als ik wat tijd vrij kan maken dan zal ik een projectje van de voortgang maken.

In ieder geval blij ook op het forum te zitten want naast dat dit handig is lijkt het mij een leuk forum. Daarnaast kreeg ik bij mijn eerste vraag al direct goede en kundige respons. Waarvoor dank!
Eens kijken of na de miskleunen van de afgelopen 12 maanden de Opel me het plezier in het sleutelen weer kan terug brengen. Het rijgenot is in ieder geval dikke pret.

Hartelijke groeten,

Joost
 
Hallo mede forumleden! Al geruime tijd niet op het forum geweest en ondertussen gereden met een olie lekkende Omega 2.5 v6. Hij moest Mei voor de APK, dus tijd om aan de bak te gaan. In de garage geparkeerd op mijn gemak aan de slag gegaan. Met wat technische input van de lokale Opel Service wijs genoeg geworden. Ondertussen de kleppendekselpakkingen vervangen inclusief de hele mikmak aan ringen en pakkingen van het inlaatspruitstuk. Sinds gisteren loopt hij in 1 keer starten als een zonnetje, nadat ik eergister tot de conclusie kwam dat het niet handig is om de zittingen van de smoorkleppen maar half schoon te maken. Hij loopt daadwerkelijk weer als een nieuwe. Nu de voorveren vervangen en waarschijnlijk remschijven voor vervangen, dan de uitlaat opnieuw afhangen en dan schoonmaken, van binnen poetsen en dan komt er een leuke Omega te koop. Ik heb een paar vragen maar die stel ik natuurlijk wel bij techniek. By the way, heeft iemand een idee wie dat Wunderkind was die de houtje touwtje cruise control heeft bedacht? Ik gok een GM product? Ik weet niet of dat touwtje een gangbare constructie is, maar persoonlijk vond ik hem hilarisch! :-)
Overigens veel fotoś gemaakt dus mocht er interesse zijn dan maak ik graag een topic aan. Oh ja! De oliecarter -pakking is ook vervangen, door vloeibare grijze pakking omdat ik de verkeerde pakking toegezonden had gekregen. Zit prima overigens en netjes al zeg ik het zelf.
 
Bovenaan