Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gierend geluid na starten

Hallo collega forumleden, Hopenlijk kunnnen jullie me helpen. Diect na het sarten heb ik het gierend geluid van iets wat lijkt een droog lopend lager te zijn. Het houdt vanzelf op na ongeveer een minuut, 2 minuten.

Iemand een idee welke Gremlin dit is?

Dank voor de input!

Joost
 
Dat is een oplossing. :-) weet je waar deze secundaire luchtpomp zit? Is dat waar ik zei, in het inlaattraject van het luchtfilterhuis?
 
Dat is een oplossing. :-) weet je waar deze secundaire luchtpomp zit? Is dat waar ik zei, in het inlaattraject van het luchtfilterhuis?

Nee, logischerwijs zou je dat denken, maar die zit aan de linkerkant, onder de accubak ergens....geloof ik
 

dolf24v

Donateur 2024
Achter de plaats waar mistlampen (kunnen) zitten, tussen bumper en binnenkuip linker voorwiel. Buiten chassisbalk.
 
yep, correct, als je daar voelt voel je onderaan achter je mistlampen een stekker zitten.Die kun je evt ook eruit halen, doet hetzelfde als de zekering eruit halen.
Echter kon ik de stekker alleen aanraken, beetpakken en loshalen was qua ruimte onmogelijk. Ik heb toen van Peter (@Vega) de juiste zekering doorgekregen en die eruit gehaald.
 
d:)b Leuke en nuttige reacties. Daar kan ik wat mee. Blij mee !!! Morgen weer aan de slag. Dan ga ik het onderdeel met wangedrag eens opsporen.
@ Lowflyer, dat is dan na het warmrijden?;) :Y_O-
 
Maje ook op koude motor... 3.0 met handbak geen enkel probleem... Maar je moet em natuurlijk niet te gek in toeren jagen he
 
Ik heb ook zoiets gehad en bij mij waren de lagers van de waterpomp overleden. Zo erg zelfs dat de multisnaar er afliep. Paar keer gekeken maar ik kon het in eerste instantie niet vinden. Succes!
 
OK! Bedankt voor die laatste input ook! Gelukkig heb ik momenteel alles bloot liggen (Ik was de thermostaat vergeten te vervangen toen ik de kleppendekselpakkingen deed...|:(_O-), alles op speling gecontroleerd maar alles is vervangen, van waterpomp, via spanrollen naar geleiderollen. En binnenkort in dit theater.. De thermostaat. Hoera!:f
 
Bovenaan