Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

R&R Cartechnics, Omega dokter Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinh

Donateur 2023
Pff wat verhaal Patrick.. Er mogen wel 2 RR inmiddels op jouw Omega staan ipv een Opel logo :+

Hoe staat je Omega er inmiddels bij na je aanrijding??


Mijn volgende ervaring met R&R,

viewtopic.php?f=119&t=4233



Uiteraard allemaal perfect, wereldgozer met zoveel kennis. d:)b



Gr Colin
 

Colinh

Donateur 2023
En weer twee auto's van R&R goedgekeurd, (door OKB, vrijwel vaste keurstation van R&R)


Bij mijn Omega was de rechter pitmanarm versleten en waren mijn koplampen te hoog afgesteld,


DSCF2161.jpg


DSCF2166.jpg


DSCF2158.jpg




Panda van mn moeder had een nieuw bandje nodig linksvoor, en de verlichtingshendel en ruitensproeier hendel waren lam.
Deze had ik al uit Polen besteld, is binnen 10 minuten door de dokter vervangen,

DSCF2174.jpg


DSCF2177.jpg



EERST ACCU LOS !!

Airbag los,

DSCF2178.jpg


DSCF2179.jpg



De verlichtingshendel en ruitenwisserhendel zitten op 1 ring,

DSCF2181.jpg



Stuur erop,

DSCF2182.jpg



Airbag erop

DSCF2183.jpg





En kijk hoe luxe, zelfs op mijn Iveco bus zit dit, instelbare Follow me Home, van 30 seconden tot 210 seconden,


DSCF2184.jpg


DSCF2185.jpg





Ralph top!


Gaat goed zo met je bedrijf, met een goede blik op de toekomst d:)b



Bedankt.


Gr Colin
 
De remleiding en motorsteunen van mijn Opel Omega van 1994 werden bij de APK keuring afgekeurd. Dit kon wel door de garage worden gerepareerd maar kreeg daar het advies om dit niet meer te doen gezien de reparatie kosten de waarde van de Omega aanzienlijk zou overschrijden. Eventuele vervanging van nieuwe remklauwen was daarbij niet ingecalculeerd. Ik heb contact opgenomen met Ralph en deze heeft de reparatie nauwkeurig bekeken en had bij eventuele vervanging van de remklauwen gezien deze al 20 jaar dus flink verroest waren zodat de aansluiting van de remleiding misschien niet meer onbeschadigd zouden kunnen worden gedemonteerd. Ralph kon echter aan een paar gebruikte remklauwen komen met meer remkracht en in zeer goede staat.Hij stelde voor als de oude remklauwen nog te gebruiken waren zou dat in mindering worden gebracht. Nadat wij even te hebben gefilosofeerd over de reparatiekosten vond ik zijn gecalculeerde prijs zeer redelijk en ging ik daarmee akkoord. De Omega is gisteren nu APK goedgekeurd .Ik kan weer een jaar veilig rijden!. De APK keurmeester vroeg aan mij of een APK.keurmeester deze reparatie had verricht. Hij vond het zeer goed gedaan. Een mooi compliment voor Ralph :f Met vr.gr.Rezon.
 
R

Ralph

Gast
toelichting op bovenstaande:

remleidingen compleet vervangen en opnieuw gebogen en gevormd. nieuwe verbinding/wartels en stukken gebruikt.
remklauwen achterzijde vervangen voor de 3.2 exemplaren.
motorsteunen links en rechts vervangen voor nieuwe exemplaren. de oude waren afgescheurd.

vergeet de boel niet te tectyleren Rene, anders staan we volgend jaar weer.
:F
 

dolf24v

Donateur 2024
Ook hier een ervaring met dr. Ralph die ik jullie niet wil onthouden.
Wegens gezondheidsredenen een beroep moeten doen op de dokter. De omega kreeg ineens erg veel last van lekkende klepdekselpakking met de daarbij horende rook en olielucht in het interieur. Dubbel lastig omdat de auto de komende tijd hard nodig zal zijn en ik er nu zelf niet toe in staat ben. Ralph maakte direct plaats in zijn agenda en vanmorgen als 1e werk ingeroosterd.
Aangezien de distributie ook op korte termijn aan de beurt zou zijn en nu de boel toch voor een groot gedeelte open lag heeft Ralph dit ook gelijk gedaan. Rollen en waterpomp ook vervangen, als je wat doet -> doe het dan goed.
Klepdekselpakkingen vervangen, nieuwe bougies plaatsen. Direct ook isolatie onder parafan weggenomen, was nat -> dus nu ook dismodule en rembekrachtiger voor problemen behoed.

Geheel weer vlotjes samenbouwen en met een goed gevoel huiswaarts !!
Ralph, bedankt voor je snelle respons op mijn verzoek.

Gewoon een eerlijke hard werkende kerel met goede kennis van zaken.

(Heb nog foto,s maar ben er nog niet uit hoe te plaatsen in dit nieuwe systeem)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik hoorde het vrijdag van Ralph. Mooi dat je Omega weer terug in conditie is Dolf, een betrouwbaar vervoersmiddel is in zo'n periode belangrijker dan ooit.

Sterkte de komende tijd, hopelijk kun je op persoonlijk vlak net zo vakkundig geholpen worden.
 

dolf24v

Donateur 2024
Dank je Jacco, ik ga mijn best doen hoor!
Heb ff zitten knoeien om er foto bij te zetten, maar weet niet of ik dat goed doe, probeerseltje

-> weggehaald, niet goed gedaan sorry
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
That's the spirit. En anders je ondertitel even laten lezen. ;)

We moeten nog even bezig met de foto's, dat komt eraan. Eerst even wat andere bugs en to-do's verhelpen.

[Vega]Foto's plaatsen uit Dropbox gaat niet lekker. Alle niet relevante post weggehaald om vervuiling van dit topic te voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dolf24v

Donateur 2024
Rusten is er niet bij hoor, net een dieseltje, dokter blijft maar doorgaan, nauwelijks tijd voor :k en meegebrachte cookies!:D:9
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee, die is met de noorderzon vertrokken.
Die heeft alles en iedereen achter zich gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan