Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

‘300 pk voor Opel Astra OPC’

Vega

Medewerker
Administrator
‘300 pk voor Opel Astra OPC’
Artikel uit Auto Week

Bij Opels OPC-afdeling hebben ze de afgelopen jaren knarsetandend toegekeken hoe de Astra OPC qua vermogen voorbij werd gestreefd door de concurrentie. De nieuwe Astra OPC moet orde op zaken stellen.
Autocar meldt namelijk dat de nieuwe OPC, op basis van de driedeurs Astra, een vermogen van 300 pk of meer krijgt. De ingenieurs waar de Engelsen mee gesproken hebben, melden dat het vermogen in principe gewoon uit een tweeliter viercilinder te halen. Concurrent Ford heeft een 2,5-liter vijfcilinder nodig voor de 305 pk van de Focus RS.
De Astra OPC krijgt volgens het magazine de beschikking over een elektrisch sperdifferentieel. Qua exterieur onderscheidt de OPC zich van de andere driedeurs Astra’s door uitgeklopte wielkasten, een grote dakspoiler en forsere luchtinlaten.
Maar voor de OPC wordt geïntroduceerd, is het eerst tijd voor de onthulling van de gewone versies van de driedeurs Astra. Op de Autosalon van Parijs zien we in oktober eerst de Sports Tourer, De OPC verwachten we op de Autosalon van Genève in maart 2011.

m1dyxv0b3rs8_600.jpg
 
Zo doe mij er daar maar eentje van (maar wel wat kleine remschijven :) ). Zou die 300 pk allemaal via de voorwielen op de weg moeten komen?

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat lijkt me veel te veel voor alleen de voorwielen.

Niet normaal, zoveel vermogen in een Astra.
 
Ik zou liever nog grotere schijven willen hebben als kleinere!
Met 300 PK zit je binnen een paar meter op 200 km/h en dat moet je ook weer kunnen stoppen :)

Als je ziet hoe goed de Focus met de PK's om kan gaan moet het dus wel mogelijk zijn.
Het blijft natuurlijk oppassen met het rechter voetje.
Het is wel machtig mooi (alleen jammer dat het 'slechts een astra is' ) :D
 
Bovenaan