Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.0 xev loopt slecht stationair

mark1978 zei:
alle rekbouten uit de motor. De laatste vastgelast aan een andere bout met mig(gas in draad verwerkt) en die losgedraaid. Door het vele boren was de rekbout al vrij los. Een autobrancard is onderweg, zodat ik de in en uitlaat van demotor los kan halen.

ps. Moet je eigenlijk de kop vlakken als je de koppakking wilt vervangen(komt meer bij kijken dan alleen vlakken, ook kleppen stellen).

Rekbouten moeten zowieso nieuw worden gezet, dus het maakt niet zoveel uit dat je hem gesloopt hebt. Je moet straks zowieso nieuwe rekbouten monteren.

Het is technisch gezien het beste als je de kop even laat vlakken. En voor het geld hoef je het niet te laten(iets van 30/40 euro normaal). Ik zou het dus ZEKER doen, en geen risico lopen.
 
en haal je kleppen eruit anders heb je kans dat er spanen in de kop blijven zitten en deze tussen klep en klep zitting
komen met nog meer schade tot gevolg. Tevens kun je dan je kleppen opnieuw inslijpen en je klepstelrubbers vervangen.

Gr jack
 
heb nou de uitlaat eraf liggen(ook bouten aan de onderzijde van de uitlaten). Hoe krijg ik nou de inlaat losser?

groet,

Mark
 
Bovenaan