Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
mark1978 zei:ja, van dat witte was ik ook achter, die foto is van enkele weken geleden nog.
Dit is geen v6 maar een 4 cylinder.
Nu weet ik alleen nog niet hoe je nou zorgt dat de distributieriem precies op tijd komt te staan. Kan iemand me dat nog vertellen?
ps. zal de tekst van de multiriem aanpassen.
dank je voor je reactie
Slurpy zei:Volgens mij resulteert verkeerde timing in zuigers tegen de kleppen, klepstelen krom, enz.......
mark1978 zei:Hier een pdfje met DE informatie die je nodig hebt voor het vervangen van je distributieriem van je opel 16klepper:
<a class="postlink" href="http/www.gates.com/europe/file_save_common.cfm?thispath=Europe%2Fdocuments_module&file=TB%20001_E5_GM_16V2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http/www.gates.com/europe/file_save_c ... M_16V2.pdf</a>
mark1978 zei:1 ding wat niet helemaal klopt bij deze timing( mijn omega dan) is dat de 2 camshaft poulies, dus die inkepingen, niet precies op 12 uur staan. Dit kan te maken hebben met de gebruikte distriebutieriem. Wel is het afwijkende afgetekend op de linker poulie. Dit heeft toch niet iets te maken met het lek gaan van de koppakking die er nu in ligt? Dus verkeerde timing, meer druk op de motor en lek gaan van de pakking?!
mark1978 zei:ehm, als het misgaat breng ik hem naar de sloop.
mark1978 zei:Maar zo snel zal het niet misgaan, kunt de motor testen, of die goed ronddraait enzo. Gewoon de motor uitlaten en met een sleutel de as ronddraaien. Dan horen of niets tikt, iets van de kleppen.
Mark