Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.0i 20SE motor 1987 Omega A slecht stationair lopen

Goedendag Heren techneuten..
Ik heb een probleempje met mijn motor, hij start niet heel snel (ik hoor geen benzine pomp als hij op contact staat) en als hij loopt, loopt hij op 2-3 cilinders en na een keer goed gas geven op 4, maar onregelmatig..
Ik rijd nu rond met Liqui moly injectorreiniger in de tank, maar zie nog niet veel verbetering, hij schijnt een tijdje gestaan te hebben..
Al vervangen, bougies, kabels en verdelerkap.
Iemand nog tips?? die zijn zeer welkom.
Ik heb al een beetje gelzen dat er soorgelijke problemen waren met andere Omega's maar die hedden 16v motoren, de mijne is de simpele 122pk versie.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten.
Jack
Meppel
 
Grote kans dat er ergens nog troep vast zit. Twee zaken die waarschijnlijk ook aan vervanging toe zijn, zijn ook het nakijken waard: kleppendekselpakking en brandstoffilter. Met name de pakking kan aardig wat ellende veroorzaken als deze gaat lekken richting bougies (niet alleen 16v ellende). ;)

Bij de brandstofpomp kun je ook nog eens kijken naar de spanning die daar aankomt. Een oud en gaar pomprelais kan ook gekke gevolgen hebben op gedrag van de auto en starten.

Voor de rest is zo’n 2 liter gewoonweg super. Niet kapot te krijgen. Hebben er thuis jarenlang een gehad met dat blok. d:)b
 
Grote kans dat er ergens nog troep vast zit. Twee zaken die waarschijnlijk ook aan vervanging toe zijn, zijn ook het nakijken waard: kleppendekselpakking en brandstoffilter. Met name de pakking kan aardig wat ellende veroorzaken als deze gaat lekken richting bougies (niet alleen 16v ellende). ;)

Bij de brandstofpomp kun je ook nog eens kijken naar de spanning die daar aankomt. Een oud en gaar pomprelais kan ook gekke gevolgen hebben op gedrag van de auto en starten.

Voor de rest is zo’n 2 liter gewoonweg super. Niet kapot te krijgen. Hebben er thuis jarenlang een gehad met dat blok. d:)b


Hoi Jeffrey,
De kleppendekselpakking lekt inderdaad een klein beetje, of moet ik zeggen, Heeft gelekt, want het is opgedroogd, bougies net vervangen, geen spoor van olie daar..
Brandstof filter moet ik nog vervangen, maar het probleem lijkt ergens anders vandaan te komen, ik weet nog niet waar vandaan, heb door de week ook geen tijd, misschien kijk ik komend weekend even verder.
Waar vind ik dat pomp relais ergens??
Gr. Jack
 
Oke zal even kijken bedankt!
Dan nog een vraag waar ik geen antwoord op gehad heb.. als je hem op contact zet, moet dan het brandstofpompje gaan draaien of niet?
Ik hoor namelijk niks, kan zijn dat hij heel stil is, zal morgen eens kijken
Alvast bedankt.
Jack
 
Als je goed luistert zou je het moeten horen. Maar ik vind het ook niet duidelijk. Ik gok op problemen met je pomp in de bak
 
De pomp hoor je inderdaad normaal zoemen, ten minste een paar seconden om op druk te komen.

Meet ook even de spanning op de stekker, als er geen 12V aankomt, werkt het ook allemaal niet lekker.
 
Maar zit die pomp nou IN de tank of hangt hij onder de auto? ik geloof dat laatste, heb er al een tijdje niet onder gekeken, zal hem volgende week op de rug zetten, moet zowiezo omdat nu mijn automaatbak ook ineens enorm lekt, ergens uit het midden bestuurderskant, kan het niet goed zien waar het weg komt.
 
Er zitten er 2. Eentje onder de auto en eentje in de TANK. Sorry ik ben een Belg en wij zeggen naftbak ipv benzinetank*O*
 
Bovenaan