Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5dti met probleem

heeft iemand hier ervaring mee.
mijn 2.5dti van 2002 met 155.000km op de teller heeft een probleem als ik hem start en weg rij is er niets aan de hand als ik daarna op snelheid ben en hij tussen de 1500 en 2000toeren zit heeft hij als ik gas bij geef geen kracht dit kan wel vijf seconden duren dan komt hij plotseling op en gaat als een speer.
wat ik al gecontroleerd heb zijn de wervelkleppen,egr,turboslang,vacuüm ook heb ik de lucht massa meter vervangen omdat die bij het uitlezen een storing had maar dit heeft niet geholpen ook heb ik de vacuüm klep vervangen die na de turbo regeling komt op aanraden van een bmw specialist ook dat hielp niet op dit moment weet ik het even niet meer??
 
R

Ralph

Gast
Aan de heugel op de turbo voelen of deze harde punten heeft als je hem omhaalt.
verhelpen is revisie.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Je zegt dat je het vacüum gecontroleerd hebt.
Stationair is je vacuum dus OK ?

Zijn je motorsteunen nog in orde? check vooral die onder de turbo, die ontploft onder invloed van diesel-olie-mengsel dat aan de turbo eruit lekt via de carterventilatie.
Bij Yves was dit laatst ook een probleem met gelijkaardig verschijnsel.

Nu bij mij is dat probleem al enkele jaren geleden aangepakt en verder voorkomen met een home-made-druipplaat zodat dat niet meer op de motorsteun lekt, maar ik heb toch nog enigszins een vertraging in reactie.

Probleem met de motorsteun is dat die vanaf een bepaald toerental het blok strakker aan het subframe trekt en je dus dan je vacuum verliest indien die steun slecht is.
Weet niet meer vanbuiten of je dat stationair kan testen.

Ik zoek nog steeds een simpel blokje wat ik op men vacuum kan aansluiten om die continue te monitoren...

Het probleem wat Ralph aanhaalt met de slechte turbo is ook een gekend probleem en mag je niet onderschatten.
Dat zou mogelijk ook de wervelkleppen eruit kunnen blazen, zeker als je nog de originele GM collector erop hebt.
 
Ik zou al eens beginnen met Egr afsluiten en wervelkleppen te verwijderen... en zoals stijl al zei was het bij mij verholpen na het vervangen van de motorsteun onder de turbo. ..
 
Bedankt voor jullie reacties .
mijn wefelkeppen heb ik er al uit gehaald en afgetopt en de egr is ook al afgesloten ,mijn turbo en motorsteunen zijn droog en in goede staat .
Het probleem heb ik gevonden het was een magneetklep aan de bestuurders kant die de egr van vacuüm voorziet nu trekt hij weer goed over het hele toerenbereik.
morgen even laten chippen [35pk+] dan is hij klaar
 
Volgens een bmw specialist staat de linker en de rechter magneet klep met elkaar in verbinding als een van de twee niet goed is werkt de regeling van de turbo niet meer in de lage toeren.
 
Bovenaan