Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5dti start niet :-(

Hoi

Misschien hadden jullie het gezien, dat we een tweede Omega gekocht hadden. Nu anderhalve week in bezit en we hadden 'm gisteravond naar een garage gebracht om vandaag na te kijken voor de keuring (afstellen lichten enz... ) zodat we 'm kunnen keuren en inschrijven.
Het is de BMW garage in de buurt waar wij onze staanplaatjes huren. Dachten dat wel dat het oké was daar, gezien ze die motor daar wel goed kennen.
Maar nu komt het.
Ze wilden de auto deze ochtend starten.. morsdood. Terwijl we die daar gisteravond zonder problemen gezet hadden. De paar keren dat we hem gestart hadden leken er ook geen problemen te zijn.

Uiteraard heeft deze garage geen Tech2, dus uitlezen om het probleem te vinden lukt niet. Bovendien is het een automaat, en staat hij in P, dus wegduwen of zo is ook weer niet zo eenvoudig..
De starter draait sneller dan normaal, motor slaat niet aan. Ondertussen na al die pogingen is de accu ook bijna leeg.
Je kan de lichten gewoon aanzetten, die branden normaal. Ook hoor je het brandstofpompje van de tank zoemen.
Maar de motor geeft geen kik.

Wie o wie zou kunnen mee denken aan wat het eventueel kan zijn? :-( dit is géén leuke start...

De auto heeft 207.000 km, geen onderhoudshistorie gekend of niks.

Bedankt alvast,
Anja
 
R

Ralph

Gast
Als eerste kun je de auto uit de P krijgen door de afdekplaat waar het leer inzit rond de pook omhoog te trekken en zie je aan de linkerkant een gele clip. Deze indrukken en de handel in N zetten.
Wordt de motor meegenomen door de startmotor "Nee" is de startmotor defect. "Ja" kijk dan even of er brandstof aankomt bij de verstuivers. d.m.v. de wartel los te draaien van de verstuiver en deze te starten, "Nee" probleem brandstofpomp, "Ja" krukaszender defect en of kabelboom verstuivers gebakken/ gaar.
Denk ook aan de zekeringen in deze.

Vermoedelijk komt er geen brandstof aan bij de verstuivers. en heb ik meer info nodig. Een filmpje bied uitkomst eventueel.
 
Vervelend....Maar als het contact aan staat, en je trapt de rem in....kun je hem toch ook in zn vrij zetten....
 
Ralph zei:
Als eerste kun je de auto uit de P krijgen door de afdekplaat waar het leer inzit rond de pook omhoog te trekken en zie je aan de linkerkant een gele clip. Deze indrukken en de handel in N zetten.
Wordt de motor meegenomen door de startmotor "Nee" is de startmotor defect. "Ja" kijk dan even of er brandstof aankomt bij de verstuivers. d.m.v. de wartel los te draaien van de verstuiver en deze te starten, "Nee" probleem brandstofpomp, "Ja" krukaszender defect en of kabelboom verstuivers gebakken/ gaar.
Denk ook aan de zekeringen in deze.

Vermoedelijk komt er geen brandstof aan bij de verstuivers. en heb ik meer info nodig. Een filmpje bied uitkomst eventueel.


Ja het kan dus idd echt vanalles zijn.
De BMW garagist zei dat hij nog nooit zoiets gezien had (maar goed)
Denk dat we hem best naar een Opel dealer laten brengen en aan de computer hangen. Minder zoekwerk en meteen weten wat er scheelt.
Maar toch bedankt
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
hahah, als garage kan dat wel tellen! _O-
Zeker BMW, sorry hoor, maar die horen een blok te kennen zonder tech2.

Check je 2e brandstofpomp ter hoogte van passagiersstoel.

Houd rekening met de common rail techniek. Als er 1 verstuiver open blijft staan krijgt hij geen druk opgebouwd, en dus ook niet gestart.

@ralph: Je kan echt niet makkelijk 'even' bij de verstuivers om te zien of ze drank krijgen...
(parafaan, inlaatcollector, ... is op zich al een uur werk)

Dus ja, hier geldt Tech2 om drukken te checken.

Maar als je zegt dat de startmotor sneller draait dan normaal gok ik gewoon op je startmotor, en dat die het vliegwiel niet meer aantrekt... (ook k* klus, maar doenbaar door elke garage (en zelfs zonder met wat gesukkel))
 
Idd luie mannen duidelijk bij deze BMW garage. Omega is inmiddels opgehaald door onze vertrouwde Opel dealer; die man heeft er zelfs zijn middageten voor laten staan.
De 2de brandstofpomp onder de zetel was hoorbaar, de man die de wagen kwam halen dacht aan de injectiepomp zelf.
Volgende week weten we allicht meer...
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nou dan ben je er mooi klaar mee zo ïnjectie pomp"kost net zoveel als een andere motor |:(
 
Heh, hoeveel kost dat ding dan wel? 2000€ ofzo?
De man dacht daaraan, omdat die pompen blijkbaar inderdaad plots zomaar overlijden, zonder eerst symptomen te hebben dat hij minder goed start ofzo...

Nuja we zien wel.
 

Berry

OOP Huisleverancier
ik had vroeger zo'n bmw met dat motor type en toen was ik voor pomp en montage 1750 kwijt :F
 
R

Ralph

Gast
@ralph: Je kan echt niet makkelijk 'even' bij de verstuivers om te zien of ze drank krijgen...
(parafaan, inlaatcollector, ... is op zich al een uur werk)

je hoeft mij niet uit te leggen hoe gecompliceerd deze motor in elkaar zit.
je kan ze ook op de retour testen. het is een test voor als je e.e.a. zelf kan. en dit is zeker niet de moeilijkste.
 
Allright.
Garage heeft net gebeld.
Toen ze de auto van de depannagewagen wilden halen.. startte die toch wel terug zeker. 8)7 Ze hebben 'm paar keer gestart en gaf géén problemen.
Wel vermoeden ze dat de injectoren vuil zijn ofzo. (mja...), geen foutmeldingen ofzo aan Tech2.
Ik moet er wel bijzeggen dat er dikke olie in zit (15w40), geen idee of dat er nu iets mee te maken kan hebben nu het frisser aan het worden is...

Maar er zijn nog wat kwaaltjes: bussen achteras zijn slecht, scheur in het rubber van de stabilisatorstang achter, er moet een nieuwe handremkabel in, en teveel speling op het stuur. Dus er is nog méér werk aan.

Bij deze; als er zich iemand geroepen voelt om een centje bij te verdienen.. :*) want bij de Opel garage gaat dit waanzinnig veel kosten .
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heb je er een onderhoudshistorie bij? Ralph had het al eerder over de krukas sensor, dat ding wilt ook bij de BMW blokken nog weleens voor rare symptomen zorgen. Wellicht heeft de vorige eigenaar er eens een B-merk sensor ingestoken.

Daar kun je best een tijdje last van hebben voor hij foutmeldingen gaat wegschrijven.

Die verdere punten zijn niet heel spannend. Keer een dagje bij Ralph langs en je kunt er weer tegenaan.
 
Hoi, neen er is totaal niets bekend over het onderhoud. Geen boekje, niks. Wel vervelend zo idd.

Geen idee of het die sensor is, maar momenteel vinden ze niets. Had wel hetzelfde toen met mn Vectra V6, die wou ook ineens (en ook vlak na aankoop, haha) niet meer starten. Andere sensor geplaatst en vrrrroem.

Lijkt me idd interessant om Ralph eens op te zoeken, na wat ik hier al gelezen heb. Eén probleem; de auto is niet ingeschreven. Daarvoor moet hij eerst gekeurd zijn, daarna verzekering en inschrijven maar. Wel met de platen die er nu op hangen (van de Vectra). Dus dat is mss wat risky om ermee naar Nederland te rijden... :-( zo vlak over de grens of in België geen probleem (ahja, want we gaan de weg op met het oog op herstelling, voor de keuring, dus dat mag).
 

Vega

Medewerker
Administrator
Snel een andere krukassensor plaatsen, deze geeft waarschijnlijk problemen.
Krukassensor geeft bijna geen foutmeldingen, doet het of doet het niet. Als deze warm wordt dan treden vaker de problemen op.
 
Bovenaan