Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf "Hot Hatch" GSI

A

Anonymous

Gast
Wellicht niet in het juiste forum maar ik wil jullie dit toch niet ontnemen.

Sinds gisteravond ben ik in het bezit van een Opel Corsa GSI van 2003. Nog geen maand na de verkoop van mijn Omega had ik iets van, het blijft vreemd zonder auto. Nou mag ik nog niet klagen daar er altijd ook nog een Ford Ka van de vrouw in het parkeervak staat. Maar je gaat gewoon je eigen auto missen. Om de onkosten beperkt te houden t.o.v. de Omega (niets dan lof overigens) had ik toch wel sterk een gevoel van, dan klein maar wel snel en veel luxe.

Aanwezig o.a.:
Climate control :9
Cruise control
Regensensor
Zelfdimmende binnenspiegel met led op de pook
Elektrische ramen
Elektrische spiegels met verwarming
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Eps
8 x airbags
Sportstoelen met hoogteverstelling
Hoofdsteunen achter
Lederen stuurwiel met stuurwielbediening
Mistlampen voor en achter
Traction control en ABS
Warmte werend glas
Radio CD30 (mp3) met AUX

En een vette Remus uitlaatdemper, die binnenkort wordt ingeruild voor een originele uitlaatdemper.
Hier alvast een "kleine" :+ impressie.

2rqjbt2.jpg


s62fls.jpg


29ay3p5.jpg


357g3n7.jpg


17efpf.jpg


Na een paar wel zeer drukke dagen dan nu het hele verhaal achter "project Corsa".

Al eerder met Sjors gesproken over het bekijken cq hebben van een Opel Corsa omdat Sjors al over eerdere ervaring beschikt. Zelf al een aantal bekeken op de bekende auto website's, maar toch weer steeds tegen van die "brulpijpjes aanlopend bekruipte mij toch steeds weer het gevoel als je dat koopt dan.........
Sjors gebeld en gevraagd om eens mee te kijken, nou niks teveel gevraagd 3 uur later werd er nog steeds gebeld. Over de "brulpijpen" zei Sjors, zou je de Corsa niet kopen als er zo'n pijp" onder zit", ook niet als het een hele mooie "volle" Corsa is? Ikke niet, ik kijk wel uit.

Sowiezo met mijn beperkte technische kennis gaat dat niks worden. Eigenlijk waren we er snel uit toen Sjors de advertentie liet zien van de Corsa met brulp..... wat ik toen zei, Dat wordt hem! en ja ik had toen nog niet de foto gezien met de achterkant van de Corsa, je begrijpt twijfel weer alom, bedankt Sjors.

Deze Corsa niet loslatend, ook maar wat ander Corsa opties tot mij genomen en daar een keuze uitgemaakt om deze opties eens te gaan bezichtigen. Nou zo kom je dus ook aan een drukke week. Terugdenkend aan de "brulpijp Corsa" de telefoon maar eens gepakt voor wat inlichtingen, klinkt goed wat er verteld werd. Nederlandse versie met diverse opties, zie lijst hier boven. Zeer goed onderhouden, eigenlijk een heel goed verhaal om er zeker even te gaan kijken. Overleg met Sjors gehad over dit telefoongesprek, en als een vanzelfspekendheid dachten we beiden het zelfde, en de afspraak was gemaakt voor bezichtiging en proefrit.

Om voor mijzelf een eerlijk vergelijk te hebben heb ik een aantal op het oog goed uitziende Corsa's geselecteerd om te gaan bekijken. Wahahahahah wat een troep kom je tegen ongelooflijk. Met in de advertentie vermelde tekst, van een liefhebber geweest, nou niet van een Opel Corsa dan, belacheljk.

Dealers, particulieren, het maakt niet uit. Nee, dan die belachelijke prijzen die eraan hangen!! Zelfs vrij jonge Corsa's met stevige beschadigingen over het dashboard met prijzen dat je denkt hoe durf je.

Zoals gezegd dus diverse Corsa's gezien en gereden, van netjes tot .................... De dag van het bekijken van "brulpijpje" was inmiddels ook aangebroken en met Sjors afgesproken om deze samen te gaan bezichtigen met de Ford KA van de vrouw. Sjors opgepikt in het land van Bartje _/-\o_ om vervolgens ( _/-\o_ of was het toch flipje) naar de omgeving Arnhem af te reizen. Aldaar ergens aangekomen werden we blij verrast met de aanblik van een goed uitziende Corsa op een overdekte parking.
De eigenaar, althans de vriend van de eigenaresse was onderweg dus konden we op ons gemak eens even rustig rondkijken. Na mate de tijd verstreek, werd de Corsa ook steeds beter, ja ja alleen die achterkant!!

Inmiddels was de verkopende partij ook gearriveerd en overhandigde alvast wat onderhoudspapieren. En het werd maar weer beter. Na wat gebabbel over en weer was het tijd voor de proefrit, en ook nu weer, het werd beter en beter.
Teruggekomen van de proefrit hebben we in de vrieskou buiten staan onderhandelen over de uiteindelijke prijs, dat verliep niet echt soepel waarop ik besloot om het even te laten voor wat het was, buiten werd het inmiddels ook alleen maar kouder. Even aangegeven dat we ergens wat gaan eten en drinken en mocht ik op het voorstel ingaan ik dat dan wel zou laten weten. Tijdens het eten even samen rustig kunnen overleggen en nadenken over wat ik zou gaan doen, wat ik zou doen was overigens snel beslist, KOPEN.

Zoals je begrijpt is dat inmiddels gebeurd. De terugreis is louter en alleen één grote glimlach geweest en niet alleen mij, maar zeker ook van Sjors. Begin gewoon weer te lachen als ik eraan terug denk. Wat een FUN karretje die GSI. +200 km terug over de A15, vreemd want terug naar huis was het maar ongeveer een ruime 100km :+

Sjors jongen, ik kan je gewoonweg niet genoeg bedanken, want het is jouw expertise geweest die ervoor heeft gezorgd dat ik deze super Corsa GSI heb aangeschaft, anders was dat echt niet gebeurt.

_/-\o_ SJORS _/-\o_


Inmiddels zijn er ook al weer vorderingen gemaakt met de Corsa. Nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters en cijfers met houders. Rondom met de DAP behandeld en binnenin gereinigd. Met dank aan Jacco voor zijn inzet weer. Een aantal onderdelen ter verfraaiing zijn een vrijdag al besteld bij de VOD. Mattenset velours de luxe, bedankt Sjors, had ik toch bijna de "gewone matjes :'( gescoord. Wat dopjes, hoesjes voor pook en handrem en nog wat ander klein spul. mmmmmmmmmmmm daar gaan we weer _/-\o_
Er zijn nog wat overdenkingen voor o.a. originele radio met aux, chrome dorpellijsten, en wat ander spul.

En voor wie denkt, blijft die brulpijp. NEEN.

Nou vooruit nog één keer dan, Jacco en Sjors

*O* *O* BEDANKT *O* *O*
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
René zijn tweede jeugd is begonnen. :P

Een bijzondere move, maar wel een leuke. Hopelijk ga je er veel plezier van hebben. Dat dat op dit moment al zo is is mij inmiddels duidelijk. _O-

Ben benieuwd hoe hij er in het echie uitziet.
 

Joep

Verbannen
Gave Corsa René! Toen ik mijn 1e Omega had afgeschreven ben ik ook wezen kijken naar zo'n Corsa (Geen GSI). Maar eenmaal Omega gewend is Omega terugkopen... :Y

Veel plezier ermee! 8)
 

yoyo

The UK brothers
Hey René,
Zodan dit is wel een héél bijzondere zet, Binnenkort ook bij de PSC ?
(Papendrechtse Scheur Club)
Ziet er heel apart uit en ik hoop dan ook dat je hier veel plezier van zult hebben René.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Dit is een hele mooie René d:)b

We hebben toch wel dezelfde smaak 8)

Veel plezier en veilige kilometers gewenst van ons


grt. Hans
 

Andrew

600.000
René,

Gave wagen en inderdaad die einddemper snel verwijderen want dat is geen gezicht. Veel plezier ermee.

Andrew
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Echt een gaaf ding!

Mooie fotos ook al weer!
(bij het water)

veel plezier ermee.

Groetjes,

Niels
 
R

Ralph

Gast
wow, dit is te verhappen.
mooie bak man heb er plezier van en natuurlijk GSI.
toch weer een beetje terug bij de grootste familie van nederland.
 
A

Anonymous

Gast
Ralph zei:
wow, dit is te verhappen.
mooie bak man heb er plezier van en natuurlijk GSI.
toch weer een beetje terug bij de grootste familie van nederland.

Om dat laatste was het ook te doen Ralph, je kan gewoonweg niet zonder familie.
 

Colinh

Donateur 2023
Mooie Corsa C GSI !!

Zie je niet zo gek veel, de C GSI, ziet er goed uit!



Zijn die spiegels orgineel (OPC?) of is dat M3 imitatie?




Veel succes ermee d:)b




gr Colin
 
Bovenaan