Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf "Hot Hatch" GSI

A

Anonymous

Gast
De foto’s van de Corsa met xenon staan al in dit topic, nu volgen enkele foto’s van de xenon montage "made by Sjors".

De keuze is gevallen op 5000K
fyinoo.jpg


2hgscgg.jpg


18k8w0.jpg


Meten is weten.
2m81vmd.jpg


21ad3bp.jpg


rieyxj.jpg


qs8leh.jpg


2dv0tgm.jpg


eimq2f.jpg


hx0yf6.jpg


245agpe.jpg


augohx.jpg


2w4xpjk.jpg


21mggeh.jpg


1ny0co.jpg


Zie het verschil, de ene H7 halogeen, de ander xenon 5000K
21cb311.jpg


Met dank aan Sjors voor de, op originele wijze, montage van de 5000K xenon.


De zonnerollo hing met visdraad onderlijntjes aan plastic haakjes waarmee de dak hemel bevestigd zit. Door de kracht van de zonnerollo en de onderlijntjes op de bevestigingspunten van de dakhemel, kwamen de plastic afdichtdopjes uit de dakhemel. Hierdoor is het twee keer voor gekomen dat de rollo zich spontaan vanzelf weer oprolde met de daarbij behorende knal, je schrikt je rot onder het rijden. Dus om dit te voorkomen moest er een oplossing bedacht worden.

En eigenlijk kwam de oplossing vanzelf.
Op marktplaats glurend voor een oplossing voor het blinderen van de zijruiten, kwam ik een set privacy shades zonneschermen tegen, inclusief de schermen voor de achterruit die ik echter niet gebruik vanwege mijn zonnerollo. Niet het zelfde als de zonneschermen die ik al eerder had van GM, want die moesten met gelijmde clips worden gemonteerd. Echter deze privacy shades zonneschermen worden bevestigd met metalen klemmetjes.

2uppe15.jpg


Laat ik de achterruit klemmen nu keurig netjes kunnen gebruiken voor de ophangpunten voor mijn zonnerollo. Met de hulp van Jacco die de haakjes netjes op maat heeft gedremeld en gemonteerd zodat de zonnerollo nu stevig opgehangen kan worden.

ok7myu.jpg


De privacy shades schermen voor de zijramen duw je gewoon tussen de sponning, zonder gebruik te maken van de bijgeleverde klemmetjes. Deze klemmetjes hebben nu een welverdiend plekje boven de zonnerollo.
2qnocq9.jpg


1zd96qr.jpg


1or78o.jpg


Met dank aan Jacco voor het dremelen en monteren.


Nu verder met de ombouw van de radio type CDR 2005 naar de CD 30 MP3 met AUX met subwoofer.

In de tijd van mijn Omega had ik al eens met Sjors besproken dat er een Bose Sound Systeem in zou komen. Dat is echter nooit gebeurt vanwege de voortijdige verkoop van de Omega.
Nu met de Opel Corsa hebben Sjors en ik het er wel eens overgehad om de standaard radio te vervangen voor een cd30 MP3 met aux. Sjors zijn collega had zo'n type nog liggen, zo goed als nieuw volgens mij, een jaar maar gebruik uit een Opel Meriva. Met vele aanpassing wel passend te maken zei Sjors.
Enige tijd terug eens aan Sjors gevraagd om naar de radio te luisteren en wat hij vindt van de geluidskwaliteit. Hij vond het geluid niet echt verkeerd maar het kan toch echt wel beter. Al snel kwam het idee van een subwoofer naar boven. Niet een boem boem woofer maar één die een mooie bas naar voren tovert en niet zo één die je aan het begin van de straat al hoort.

Zeg maar zoiets als hieronder.
14ttwet.jpg



We beginnen met een foto van de nieuwe aanwinst.
29w0c92.jpg


Zoals je op de foto kan zien is het frontje van de radio grijs en de middenconsole van de Corsa GSi is geheel zilver. Dus met dit frontje valt het geheel in de middenconsole uiteen en dat is geen gezicht. Opzoek naar een frontje, als je ze al vind, zoals gezegd die vind je dus niet dan maar een complete cd30 aangeschaft met een zilver frontje.
Nou wil het feit dat deze mensen de cd30 verkopen voor een habbekrats maar deze CD30 niet willen opsturen, jammer. Maar ik wil dat frontje....... Nog even kort contact gehad met Berry uit het hoge noorden hierover, misschien dat hij de radio wilde ophalen en daarna wilde opsturen. Mijn dank voor het meedenken Berry.

Hier de desbetreffende CD30 met zilver frontje, slede en radio beugeltjes. foto MP
4hscxe.jpg


Tot een vriend van mij uit Leeuwarden waar de radio ook vandaan moest komen, tegen mij zei joh ik haal hem ff op voor je en stuur hem daarna wel voor je op. Zo gezegd zo gedaan.

Kijk naar de verpakking, hij had nog wat ducktape over en zou het zeer goed verpakken. In de verpakking zat nog twee keer zo'n pakketje _/-\o_
2vt388p.jpg


Uiteindelijk alle spullen binnen om een ombouw te realiseren. Met Sjors een afspraak gemaakt voor de metamorfose. Schema's, spaghetti verloop kabels noem het maar op, knap van Sjors dat hij dat tot een geheel weet te smeden, ach hij is natuurlijk niet voor niets elektrasmid _/-\o_
Maar echt mijn complimenten Sjors, geweldig *O*

167ktqb.jpg


3464wuf.jpg


35c1z7q.jpg


vrpwfc.jpg


Ja, met zoveel kabels, snoeren en stekkers heb je wel een vakman nodig.
jkxe1c.jpg


2evyex0.jpg


2ppaoo7.jpg


2h6ewcn.jpg


2ro6cn7.jpg


1ftru8.jpg


2a12sk.jpg


Hier de radio met het zilverkleurig frontje, helaas zonder de type aanduiding mp3 AUX.
jrqx5h.jpg


de AUX aansluiting _/-\o_
2ih8imb.jpg


De subwoofer montage in de kofferruimte
10eqz28.jpg


293cdwk.jpg


Met een super doordachte oplossing van onze vakman Sjors om de subwoofer met klitteband te bevestigen, handig als het eens even opzij moet. Met dank aan Jacco voor de assistentie.
33v23c6.jpg


Eindresultaat van de subwoofer inbouw
2livcb8.jpg


Maar hoe ziet het geheel in de middenconsole er eigenlijk uit? 8)
2agvr5s.jpg


dfc1s6.jpg



Sjors en Jacco jullie ontzettend bedankt voor de inzet. _/-\o_ Ik heb echt vol bewondering gekeken hoe Sjors ongestoord, geconcentreerd en vol kennis dit heeft weten aan te sluiten en te monteren, chapeau zo zijn er maar weinige. Vakman.

.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooie upgrade die Xenon, al doet die laatste foto de set niet echt eer aan zowel de set als aan je titel.. meneer de huisfotograaf. :P Dat kan jij beter. ;)

Graag gedaan v.w.b. de rollo bevestiging. Dat is een stuk beter zo dan met de touwtjes. Ik heb met plezier in je Corsa geboord. _O-
 
Uitgebreid verslag ! graag gedaan, viel niet mee in 2 etappes gedaan, tijd is schaars.. maar het werkt !

Graag gedaan René !




Groetkes,
Sjors
 

yoyo

The UK brothers
Past dat allemaal?

Weer prachtig werk afgeleverd mannen, en René ....je kan weer genieten!
 
A

Anonymous

Gast
Een leuk dashcam speeltje aangeschaft voor een vakantieritje naar Italië.

16gdekh.jpg


Specificaties:
•Productafmetingen: 115.6mm X 50.2mm X 31.6mm
•Digitale zoom: 8 X
•Sensor: 3.2 MegaPixels CMOS Sensor
•Filmresolutie: 1920*1080P@30fps
•Videoresolutie: Full HD 1920 X 1080 P30 / 720P60: 1280X720 P60/720P30 : 1280X720 P30 WQVGA 432X240 P30
•Videocompressie: H.264
•Beweginsgdetectie
•Microfoon/Audio
•Loop opname
•G-Sensor
•Antishock
•2.7 “TFT LCD scherm
•Chipset: Amberalla A5S30
•White Balance: Automatisch
•USB poort: USB 2.0 High Speed
•Automatische over belichting aanpassing
•Automatische aanpassing aan lichtomstandigheden
•Kenteken focus
•Nachtzicht
•Time Date Stamp
•500mAH Lithium Batterij
•ISO± Automatisch
•Geheugen: SD cards tot 32 GB
•GPS Logger
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Nice! Heb onlangs een GoPro aangeschaft voor de volgende keer over de Nurburgring leuk speelgoed :)
 
A

Anonymous

Gast
Doordat het foam van de bestuurderstoel begint te slijten bestaat de kans dat de bekleding slijt op het frame van de stoel. Om dit te voorkomen heb ik nieuw foam besteld voor zowel de zitting als de rugleuning.

Nu blijkt voor de optie stoelverwarming, dat de bekabeling aanwezig is. Je raadt het misschien al!
Stoelverwarmingsmatjes ook maar gelijk besteld, samen met de hiervoor benodigde knopjes voor in de middenconsole.
 
De Dashcam is een leuk apparaatje ! ben er verbaasd over de kwaliteit ! ook in het donker.

Ik heb netjes voor René een vaste voeding gemaakt, er komt een subtiel snoertje tussen het hemeltje en de vooruit vandaan achter de binnenspiegel, op het moment dat René het contact aanzet, begint de cam te filmen, en gaat netjes weer uit als je het contact af zet.



En wat betreft de zetelverwarming, dat is écht mijn schuld.. ik moest de AUX aansluiting voor een externe bron nog netjes in de middentunel bouwen, en trok het plaatje los waar de 12V aansluiting en de muntenhouders in zitten los, er kwamen tezamen 2 stekkers mee, ik attendeerde René erop: Hé, je zetelverwarming is voorbereid.. _O- ehh oh, echt ? Ja ! hmm.. ja en zo geschiedde :s O-)



Inbouw volgt nog, even wachten tot alle spullekes er zijn en ik even tijd heb d:)b




Groetkes,
Sjors
 
A

Anonymous

Gast
Gisterenavond heeft Sjors tijd vrij gemaakt om voor mij de bestuurdersstoel van de Opel Corsa te voorzien van nieuw foam. Ook heeft hij gelijk in zowel de zitting als de leuning van stoel de verwarmingsmatjes aangebracht.


Het onderwerp wordt losgehaald.
jt9s9c.jpg


De stekker onder de stoel wordt ook losgekoppeld. Hier komt later de aansluiting van de verwarmingsmatjes bij te zitten.
r1hp45.jpg


Beetje schoonmaken kan ook geen kwaad. Bijkomend voordeel, zonder stoel kun je lekker overal bij.
169kkt4.jpg


Demontage van de bekleding.
afhwuu.jpg


34e5jlk.jpg


En zie hier,het foam komt je tegemoet. Niet zo heel vreemd na tien jaar, toch.
34il25t.jpg


Foam op de rugleuning inmiddels verwijderd.
11l52jp.jpg


Versleten?
2hd2zva.jpg


Nadat alle foam verbannen is naar de vuilverbranding, blijft alleen dit nog over.
az8e2u.jpg


Vanaf hier wordt het alleen maar beter en beter. Sjors zorgt met tie-wrap voor een perfecte verbinding tussen de bekleding en het foam. Mede door de tie-wrap kun je de bekleding keurig positioneren t.o.v. het foam eronder.
a31cv7.jpg


Inmiddels is ook het verwarmingsmatje erop geplakt. Hier zie je de zitting.
20krf52.jpg


En hier de rugleuning.
2wedjwg.jpg


Vervolgens wordt de bekleding er weer op vastgemaakt.
e6q83s.jpg


smrtww.jpg



De bedrading loopt van de rugleuning naar de zitting en vandaar naar de centrale unit onder de stoel.
27xh3eg.jpg


Het geheel wordt weer gemonteerd tot een echte sportstoel, nu met verwarming.
ifabrr.jpg


Airbag weer terug waar die hoort.
10wkt9l.jpg


Aangesloten bedrading wordt weer "onzichtbaar" gemonteerd. Zelfs GM weet niet dat Sjors dit heeft gemonteerd en denk, af-fabriek optie keurig.
zrxd.jpg


Tot in het kleinste detail wordt er gewerkt door Sjors, zie het klemmetje voor de bedrading.
mlowlz.jpg



Wat een verschil. Let op de scheuren in de "wangen" van het oude foam, niet normaal.
2ngzsih.jpg



Nieuw Opel Corsa GSI bestuurdersstoel met verwarming GM nr. 948372619237
21mx8pz.jpg


Ook de middenconsole ondergaat een kleine metamorfose. Van dit.
2zodjd0.jpg


Via dit.
1690yzc.jpg


Naar iets met lampjes en lichtjes.
llj46.jpg



Het blijft mij keer op keer verbazen met welke precisie, handigheid en nauwkeurigheid Sjors alle werkzaamheden steeds maar weer weet te klaren. Het eind resultaat zou dan ook zo uit de GM fabriek vandaan kunnen komen, GEWELDIG.

Nu is de bestuurdersstoel weer een echte sportstoel zoals Opel dit 10 jaar geleden bedacht heeft.



Sjors bedankt voor alles en zeker ook voor de gezelligheid, want wat hebben we gelachen. Top man. Moet zeggen dat het vandaag aan deze kant een beetje langzamer gaat dan anders. Ach het zal wel door het broodje met gehaktbal komen aan de A2 smorgens om 04:00 uur.


*O* *O* *O*
 

yoyo

The UK brothers
04.00 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! jullie zijn knettergek!!!

hahahaik weet het ben ook wel eens redelijk laat thuis gekomen van een mod avond bij Vega.
Maar ik had wel een mooi nav systeem in mijn bolide en toen ik thuis kwam nog één op mijn voorhoofd ook.
Maar o wat was ik blij, net zoals jij nu blij ben met je eigenlijk nieuwe stoel René, zit er weer gaaf uit en zal
ook best wel een stukje beter zitten als voor heen.

Ook Sjors is weer op zijn best bezig geweest en die verdient toch echt best wel een enorme schouderklop!
Hulde weer Sjors, je hebt weer iemand helemaal blij gemaakt!
 
A

Anonymous

Gast
Whahahaha knettergek, ach misschien ook wel. We hebben deze avond in elk geval om de kleinste dingen als gekken gelachen.

Idd Aart de stoel zit als nieuw wat een verschil. Voorheen zat je op de randen van het metalen frame omdat juist daar het foam was versleten. Ik kan je vertellen dat dat na verloop van tijd niet echt lekker zit. Ja de stoelverwarming die wil je er gewoon in. Vond het in mijn eerdere auto's altijd, nou ja altijd, (maar zeker met vocht en in de winter) een geweldig fijne optie.
 
Bedankt René voor alle lof :$ graag gedaan ! was erg gezellig ! vind het zelf ook allemaal erg geslaagd, en je bestuurderszetel dat is écht een enorm verschil ! wat was die slecht, je snapt het niet hé, het is verre van een uitgeleefde auto en het vrouwke wat er in gereden heeft paste ook in een maatje 36/38... je weet het soms toch niet hoe mensen het voor elkaar krijgen..

Maar het ziet er allemaal weer puik uit :Y)





Groetkes,
Sjors
 
Bovenaan