Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf occasion

Hoi,
Ik als omega leek heb een vraag
tot welke km stand zou ik een omega kunnen aanschaffen Zonder gelijk in de kosten te komen qua reparaties onderhoud.
Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Gr. Wilfred :w
 

Andrew

600.000
Ik ben van mening dat niet de km-stand bepaald welke kosten je kunt verwachten, maar meer de onderhoudshistorie van de auto. Mijn omega heeft inmiddels een respectabele km-stand bereikt, maar maakt nog wekelijks probleemloos vele km's (afgelopen week weer 1200 km). Maar de auto krijgt wel 2 x per jaar een uitgebreide inspectie en onderhoudsbeurt waarbij alles wat versleten is wordt gerepareerd of vervangen. Zo ook aankomende Kerstvakantie, wanneer in elk geval de uitlaat en handrem aan de beurt zijn.

Andrew
 

tonboy

Verbannen
Materiaalmoeheid, rubbers die verouderen, schokbrekers die gaan lekken, banden verdrogen, uitlaat verroesten, allemaal eigenschappen van oudere auto's, en zo kunnen we nog wel een aantal zaken opnoemen.
Omega's zijn onderhand minstens 11 jaar oud en dat soort zaken kom je bij elke auto op leeftijd tegen.
Daarom is de onderhoudshistorie veel belangrijker dan de leeftijd of het aantal gereden km's.

Bij mijn auto uit 1998 was het duidelijk, 284.000 km gereden, weinig onderhoud de laatste 50.000 km.
De enige zaken die mij lieten besluiten deze station te kopen is de staat van het lakwerk, het ontbreken van roest aan de buitenzijde, en de uiteindelijke aankoopprijs.
Ik heb in de 18 maanden dat ik de auto heb nu bijna alles vervangen of gereviseerd. Maar voor mij is sleutelen aan een auto dan ook ontspanning en hobby.
Van alle mechanische onderdelen zijn alleen de stuurbekrachtigingspomp, stuurhuis, benzinepomp, ruitenwissermotor en de differentieel nog niet aangepakt. :)
 

Joep

Verbannen
Dit is echt weer iets wat je niet kunt zeggen. Elke auto is anders en elke auto heeft zo z'n beurtjes gehad. Of juist niet. Km stand zegt niks maar ik zou er wel een kopen met volledige onderhoudshistorie en een die nog roestvrij koetswerk heeft.
 
Het zegt allemaal Niks !
mijn 2.2 kocht ik bij de Opel dealer met een uitdraai van de onderhoudshistorie van de laatste 8 jaar erbij.
De auto was laatste 8 jaar van één eigenaar geweest en die ging er voor elk klein dingetje mee terug en kreeg daar dan een gepeperde rekening voor in ruil, ik heb het allemaal zwart op wit.

Toch word die aan mij afgeleverd met compleet versleten draagarmrubbers waardoor die over de weg heen ging als of ik bezopen was en ik in twee maanden tijd mijn goede voorbanden tot 0 mm aan de binnenkant op gereden had, (lekker in de winter) draagarmen vervangen en twee nieuwe voorbanden er op sam/sam met de garage.
Ze hadden hem naar mijn mening zo NOOIT aan mij mogen verkopen het was gewoon gevaarlijk, de werkplaats chef heeft hem toen na een kort ritje direct binnen gezet met het verhaal dat er zo niet mee te rijden viel ....

De voorruit was ook gescheurd en vochtig binnen, dat was na een paar weken (winter jan/feb 2012) zo erg dat er 4 grote scheuren in zaten en bij vervanging van de ruit bleek er heel veel roest onder te zitten, ook dát heeft de dealer geweten omdat dat zoals ik later hoorde een bekend iets is bij de Omega.
ook de airco deed het tóch niet want die was allen bijgevuld maar niet echt gerepareerd.

Ze hebben ook véél wel gerepareerd maar aan alles zit een limiet.

Het blijven oude auto's de één is nu eenmaal beter dan de ander .

roest onder de voorruit en gevolg
Mbx5QeZ.jpg

yu38IgA.jpg

VpAjOv3.jpg
 
Hoi omega rijders,

Daar ik niet zo technisch ben om alles zelf te doen begrijp ik wel uit jullie antwoorden dat een onderhoudshistorie bij de omega belangrijk is dan maakt de km stand niet zo heel veel uit.
Ik heb als uitgangspunt dat een omega eraan de buitenkant goed moet uitzien (roestvrij).
Dan het interieur moet schoon en fris zijn
Als ik dat in orde vind kijk ik naar de historie vd omega en het rijgedrag.
Als laatste ik ben ook een Nederlander WAT KOST HET !! En wat krijg ik voor de mijne terug.

Vraag mijn omega met onderhoudshistorie en goede km stand 160000 ziet er goed uit is dat meer waard dan een omega zonder onderhoudshistorie met dezelfde km stand ?


Gr. Wilfred :w
 

Berry

OOP Huisleverancier
Je heb ze vanmiddag weer zien staan Ton....zoveel 3.2 tjes voor zo weinig geld :+
 
Bovenaan