Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

aanschaf omega?

zal me eerst ff voorstellen .
ik ben jurgen van de wiel uit t pietoreske bergijk en rij nu nog een vectra uit 1999.
maar wil een omega aanschaffen dus dan ben ik hier goed denk ik .
aangezien ik hier geen forum kon vinden over aanschaf heb ik m maar ff hier gepost.
mijn vraag is eigenlijk ik zit te twijfelen tussen de 2.5/2.6 motor of de 3.0 motor en niet t verschil van pk's maar t onderhoud cq de eventueele problemen met dat soort motor die voor kunnen komen?
en dat zelfde wilde ik vragen voor de automaat of de hand geschakelde versie?

alvast bedankt voor de feedback
mvgroet jur
 
oke en kwa versnellings bak qua rijden maakt t mij niets uit maar ik denk dat een automaat duurder is qua onderdelen als de handbak?
mvgroet jur
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
GOEDEMIDDAG, heb mijn B1 nu 13 jaar, auto is 16 jaar en nog geen problemen met m'n automaat gehad. Wat ga je kopen, B1 of B2 ? B2 heeft ook nog een 3.2 liter !!! :w
 
als er bijna geen verschil zit tussen de 2.5 of de 3.0 dan de 3.0 en de 3.2 kom je maar sporadische tegen.
en ik vroeg om de soort versnelling want heb een audi s8 gehad maar kreeg een defecte automaat bak en dat was geen pretje qua uitgaven van daar.
mvgroet jur
 
bij elk merk kun je zulk reparaties treffen, als de automaatbak goed onderhouden is en optijd is voorzien van verse olie en filter zal de bak "oneindig" mee kunnen gaan. De motor zelf is ook niet zon probleem, echter willlen de kleppendeksels vaak gaan lekken, de oliekoeler en de driewegklep willen wel gaan lekken, oh ja en de spruitstukpakkingen zullen een keer gaan lekken.
distriebutieinterval is vrij kort, 4 jaar of 60000 km. de draagarmen en stuurkogels moeten een keer worden vervangen.
Kortom eigenlijk niet veel anders als een ander merk. 8)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er is voor de Omega genoeg 2ehands te krijgen wat waarschijnlijk niet het geval is voor een Audi S8.
Ook zijn de bedragen een stuk minder daarvoor.

Een 2.5 en de 3.0 zijn de zelfde soort motoren, de 2.6 en 3.2 zijn de vernieuwde motoren, ze hebben allemaal de zelfde klachten en zwakke punten.
De automatenbak zal gevoeliger zijn dan een schakelbak, maar er zijn hier in verhouding maar weinig rijders die problemen hebben met hun automatenbak.

Als je een Omega koopt neem er dan een met een automaat :Y , tenzij je echt niet zonder het zelf schakelen kunt. :h
 
oke jullie hebben me overtuigd dan gaan we opzoek naar een 3.0 of een 3.2 ltr automaat b2 uiteraard.
alvast bedamkt vur t meedenken.
mvgroet jur
 
Ik heb mijn 3.2 Design Edition deze zomer uit Duitsland gehaald. Ik heb er wel een paar maanden naar gezocht maar toen had ik een auto zoals ik hem hebben wilde; een heel nette uitvoering - origineel - en met nog geen ton aan kilometers op de teller. Het invoeren stelt niets voor en auto's in een dergelijke staat vindt je eigenlijk niet meer hier in Nederland.

Groet,

Walter
 
er staat nu een schone in rosmalen te koop zie link <a class="postlink" href="http://www.autocornerrosmalen.nl/occasions/opel/omega/opel_omega_b_x3_0xe_automatic_leer_xenon_schuifdak_bose_sound_bj2000_165-676658.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autocornerrosmalen.nl/occasi ... 76658.html</a>
lijkt me wel iets.
mvgroet jur
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
zo best wel nette auto, jammer van de ontbrekende navigatie.
hij maakt de optielijst wel makkelijk vol : - open dak electrisch
- schuif-kanteldak electrisch
- sunroof

tja, isn't it the same ???
 
Heb je al eens in Duitsland gekeken. Daar staan hoogstwaarschijnlijk ook nog wel een paar leuke exemplaren te koop.

Linkje:
<a class="postlink" href="http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;">www.mobile.de</a>
 
Bovenaan