Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

aansluiting Bose stekkers

zo ik ben vandaag lekker zoet geweest mn het inbouwen van mn Bose setje
speakers verwisseld,woofers in hoedenplank gelegd en kabelboom vanvoor naar achter weg gewerkt.
nu vraag ik me alleen af hoe ik het aan mijn radio moet koppelen,de ene kant is vrij duidelijk
die gaat de versterker in ,alleen ik dacht dat de andere kant achter in de radio ging,maar dat is niet het geval
nou heb ik nog wel 2 stekkers zien liggen bij de bij rijders kant onder bij het voet gedeelte,deze waren netjes afgetaped en rondom
met karton ge-isoleerd,ik denk dat deze voor het setje bestemd zijn maar ik durf het niet aan het te proberen
dr zit ook een Onstar Gsm set in het dashboard kastje,iemand enig idee waar ik de stekkers op aan moet sluiten??
 
iemand mischien een aansluit schema??ik sta te popelen 8)7 om dat spul draaiend te krijgen
morge ben ik bijtijds klaar met werke dus denk dat ik morge de vriendelijk Vod in sliedrecht eens
een belletje geef om te vragen voor het omzetten van de radio :)
 
Nitrofreak zei:
iemand mischien een aansluit schema??ik sta te popelen 8)7 om dat spul draaiend te krijgen
morge ben ik bijtijds klaar met werke dus denk dat ik morge de vriendelijk Vod in sliedrecht eens
een belletje geef om te vragen voor het omzetten van de radio :)

Nadat ze eerst mijn rubbers vervangen hebben ben jij aan de beurt _O-

gr

Danny
 
oh ,dus jouw omega swingt ook van links naar rechts 8)7 8)7
nou ik ben echt tevreden over hoe hij nu rijd,zou hij morgen klaar zijn??
zou leuk zijn als we elkaar daar treffen:P
 
Nitrofreak zei:
oh ,dus jouw omega swingt ook van links naar rechts 8)7 8)7
nou ik ben echt tevreden over hoe hij nu rijd,zou hij morgen klaar zijn??
zou leuk zijn als we elkaar daar treffen:P

Ik neem aan dat 'ie morgen ook gelijk klaar is want de onderdelen hebben ze binnen(Moesten besteld worden)
Lijkt me wel leuk om daar jou te treffen d:)b
Hoe laat denk je dat je daar bent ongeveer?

gr

Danny
 
weet nog niet precies hoelaat ik klaar ben met mn werk,ik weet wel dat ik het niet druk hebt
en morge een vroegertje hebt,ik moet zo en zo eerst nog ff contact op neme met de vod of ik uberhaubt
morge langs kan kome
 
Is niet gelukt?

Is maar goed dat je niet na mij moest,waren pas om 16:45uur klaar met de mijne(Hadden een verkeerd onderdeel besteld en moesten daar op wachten)

gr

Danny
 
neejjj:-(,kwam weer van alles tussen door dus al met al was ik nog pas om 5 uur klaar: 8)7
maaja geef niet ik denk dat ik van het weekend maar ff langs ga :w
bij jouw alles weer op zn plek?? rijd weer lekker zekers? :-)
 
Zo he,dat scheelt echt een boel.
Geen getril in m'n stuur meer,ook niet bij het afremmen en hij rijdt nu weer mooi rechtdoor.
Normaal moest ik echt m'n stuur goed vasthouden bij het afremmen en ik was continu aan het bijsturen want hij wilde steeds rechts de berm in(Zeker als ik het stuur los liet)
Bij flinke spoorvorming was het nog gekker,dan was het helemaal een dweil.
Maarre,werk jij in of bij Sliedrecht in de buurt dan? Zit er in Ridderkerk niets in de buurt?

gr

Danny
 
kijk das goed om te horen:P dr zit hier wel wat in de buurt alleen istie niet zo behulpzaam
als je geen grote zak geld komt uitgeven en aangezin jij tevreden bent over de vod in sliedrecht
dacht ik die ook maar eens te proberen,goed excuus om in de omega te stappen en lekker een stukkie te rijden:P
 
Ik kom daar al een jaartje of 9 dus ik ken ze bijna allemaal daar.Ze wisselen wel eens met de filialen onderling(Alblasserdam en Papendrecht)dus dat zijn aardig wat monteurs bij elkaar.

En een stukkie in de Omega rijden is nooit vervelend :)

gr

Danny
 
Die 2 stekkers zijn absoluut niet voor het Bose systeem !! de witte is voor je dagrijlicht en de andere voor zoemer >120km/h en gordel verklikker

Het bose systeem heeft nog een brede contra stekker nodig, welke dan weer naar de radio loopt. zal morgen nog even een foto plaatsen !



Groetss,
Sjors
 
Vega had me dat ook al verteld,hij zei me ook dat met een beetje mazzel er nog een stekker
rond kon zwerven maar helaas kan ik nix anders vinden dan die 2,of ze moeten zo verstopt zitten
achter het dash kastje,maar dat lijkt me onwaarschijnlijkik heb namelijk ook de telefoon unit
verwijderd om erachter te kijken en daar kan ik ook nix vinden,dus waarschijnlijk is het niet voor bewerkt:-(
ben wel dringend opzoek naar iemand die me kan helpen ermee,heb beetje het idee dat vega het er te druk voor heeft,
wat ik uiteraard kan begrijpen,dus als je weet hoe het systeem aan te sluiten en je hebt er de tyd voor
voel je gerust geroepen om me te helpen:-)het hoeft uiteraard niet voor nix maar daar komen we wel uit:P

Groet kevin
 
Ik kan bijna niet geloven dat 'ie er NIET ligt,want bij mij ligt zelfs de bedrading voor de schakelaars voor de achterbank verwarming en ook de bedrading voor het zonnescherm terwijl dat er niet in zat(Inmiddels de rollo wel ;) )

gr

Danny
 
Je hebt een 2.6 V6, dus ik zou ook verwachten dat die stekkers er moeten zitten.
Wat ze nog wel eens willen doen (geen idee of dat bij de radio ook zo is), is de stekker vast tapen aan de kabel(-boom).
Kijk nog eens goed en 'bevoel' de kabelbomen (achter de middenconsole) eens goed.
 
om eerlijk te zeggen heb ik alleen bij het dashboord kastje gecheckt:P
zal idd ook ff achter de radio checke ,maar dan moet ik waarschijnlijk heel het frame verwijderen,inc asbak?
 
Nee, het Bose systeem is nooit voorbereid, ze hebben gewoon 2 verschillende kabelbomen gemaakt, HD8 Code Bose en CYW Zonder Bose.


Stop dus met zoeken, want op al die plaatsen zit niks !!

Uitzondering daargelaten als je een CCRT-700, CCRT-2007 of een CART 2008 hebt, dan is het wél voorbereid, in dat geval zit de stekker rechts onderin de A stijlk over het CV DWA module heen, er zit dan een contra stekker in welke de bedrading die normaliter naar de Bose Soundprocessor gaat, door verbind, dan is het stekker verwijderen de de kabelboom aan klikken.




Ik heb wat foto's voor je gemaakt zoals het origineel bij een Omega mét af fabriek Bose soundsysteem zit:




200cv0m.jpg


2vloepx.jpg


2hp0jzk.jpg






Wil je best wel helpen eigenlijk, maar ik heb zo weinig tijd.. :/




Groetss,
Sjors
 
bedankt voor de duidelijke foto`s,helaas heb ik die stekker er niet in liggen :'(
hijs ook te groot om over het hoofd te zien :) ,dus in princiepe is deze stekker door gelust naar de iso stekker?
of zit dit gedeelte er zonder stekkers tussen?dus aan de kabel boom gesoldeerd?
is er dit niet orgineel te verkrijgen van opel?
 
Nitrofreak zei:
bedankt voor de duidelijke foto`s,helaas heb ik die stekker er niet in liggen :'(
hijs ook te groot om over het hoofd te zien :) ,dus in princiepe is deze stekker door gelust naar de iso stekker?
of zit dit gedeelte er zonder stekkers tussen?dus aan de kabel boom gesoldeerd?
is er dit niet orgineel te verkrijgen van opel?




Geen dank !

Origineel zit dit helemaal in de kabelboom verwerkt ja, het ziet er bij mij net zo uit als bij jou achter de radio ;)


Je kan echter een kabelboom maken, wat ik al een aantal keren gedaan heb, welke je of tussen je bedrading soldeert, of je maakt het met een ISO verleng stuk dan plug je hem er zo tussen !




Groetss,
Sjors
 
Bovenaan