Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

AB op sleutel werkt niet meer.

Ik heb een probleempje met m`n sleutel.Ik kan niet meer via de afstandsbediening de deuren op slot of open doen.
Ik denk dat het de batterij leeg is in de sleutel,omdat m`n reserve het wel doet.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik de sleutel open om deze batterij te wisselen.Ik zal wel t geluk hebben om iets te breken dat is t nadeel van grote handen _O- _O- .Wie kan mij helpen?
Gr Henk.
 
Dag Henk

Sleutel lijkt me niet zo moeilijk,als je eens goed kijkt naar je houder,dan zie een een soort inkepingkje zitten.
Pak een dun plat stift schroevendraaiertje en druk dit voorzichtig onder dit lipje trek dan aan de onderkant van de sleutel en ze komen van elkaar af.

Succes Henk<br /><br />-- 02 nov 2014 18:23 --<br /><br />Henk je kunt ook zoeken in de HOW TO afdeling daar vind je waarschijnlijk wat je wilt weten

Gr Henk
 

ommie b2

Heer van Stand
Inderdaad, en als de onderkant met de sleutel eraf is, kun je de twee bovenste helften van elkaar doen en zie je een platte knoopcel zitten. Om te testen of het de batterij is kun je de batterij uit de reservesleutel overzetten en een nieuwe in de reservesleutel doen. Of dan weer terug wisselen. Of deze sleutel van je bos halen en de reserve eraan doen, is de meest simpele;) Met die schroevendraaier is wel effe prutsen, maar zelfs ik kan het, dusse succes;)

Toedels Yvonne
 
Hee Henk,

Pas goed op, er zit een klein onbeduidend stukje plastiek in de sleutel (een soort blokje) das de startonderbreker, Zonder dat blokje start de wagen niet meer. Het wil er wel eens uitvallen met een Batt wissel. Dan heb je een probleem.

Gr Rob vK
 

Vega

Medewerker
Administrator
Boes zei:
Vega kan het zijn dat als je de batterij lang uit de sleutel heb,je deze weer moet inlezen?

Nee Henk niet inlezen maar misschien wel synchroniseren.
Gaat het lampje op de AB wel branden?
Synchroniseren gaat als volgt: Neem plaats in de auto / deuren dicht / sleutel in contact en contact aan / daarna gelijk op een AB knop drukken / Als alles goed gaat gaan de deuren op slot en weer open.
Hierna is de AB weer gesynchroniseerd met de module in de auto.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
stukje van Vega

Het kan zijn dat je hem even opnieuw moet synchroniseren met de auto.
Dat doe je als volgt:

•Ga in de auto zitten.
•Deuren dicht.
•Sleutel in contact en contact aan, niet starten.
•Druk dan op een van de knoppen op de AB, de deuren gaat op slot en en weer open.
•Uitstappen en weer proberen.

Als dat niet werkt dan kan het zijn dat er misschien een knopje gaar is in je AB, deze kan je vervangen.
Als dat niet werkt dan zal je een nieuwe AB moeten komen en deze door de VOD laten programmeren op de auto.
Peter

Grt. Hans<br /><br />-- 03 nov 2014 21:58 --<br /><br />wij zijn ook synchroon Peter _O-

Grt. Hans
 
Vega zei:
Boes zei:
Vega kan het zijn dat als je de batterij lang uit de sleutel heb,je deze weer moet inlezen?

Nee Henk niet inlezen maar misschien wel synchroniseren.
Gaat het lampje op de AB wel branden?
Synchroniseren gaat als volgt: Neem plaats in de auto / deuren dicht / sleutel in contact en contact aan / daarna gelijk op een AB knop drukken / Als alles goed gaat gaan de deuren op slot en weer open.
Hierna is de AB weer gesynchroniseerd met de module in de auto.
Ik ga morgen even een nieuwe batterij halen.Als het niet lukt horen jullie het hier wel _O- _O-
En als het wel is gelukt ook. *O* _O-
 
Vandaag even naar de VOD geweest voor een nieuwe batterij.
Gelijk de nieuwe batterij in de sleutel gezet,en het werkte gelijk weer.
Dus al met al ,ik weer blij _O- _O- .
Bedankt voor t meedenken.
Gr Henk
 
Bovenaan