Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

AC Relais defect (opgelost)

R

Ralph

Gast
al een paar dagen bezig met het uitzoeken wat het ac relais is.
het heeft niets te maken met de airco ook zijn alle relais uitgewisseld met elkaar.
tevens komt niemand met een helder antwoord misschien herkend iemand dit.

motor management lamp brand en doet mee met de motor, hij flikkert zeg maar.
uitlezen geeft hij letterlijk ac relais te lage spanning.
storingscode komt ook niet voor en betrof meen ik 86 of 89.
het gaat om een V6 uit 2000.

wat en waar zit dit ding :S
 

ommie b2

Heer van Stand
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

is AC niet gewoon wisselstroom? Schiet je nog niet mee op denk ik?

Toedels Yvonne
 
R

Ralph

Gast
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

ommie b2 zei:
is AC niet gewoon wisselstroom? Schiet je nog niet mee op denk ik?

Toedels Yvonne

jij bent wijs, kan kloppen ac relais, dc relais, onder de accu bak zit waarschijnlijk het relais, niet aangedacht :f *O* .
ga hier in ieder geval mee aan de gang.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

Code 86 Injector valve 6 - voltage low (V6 models only)
 
R

Ralph

Gast
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

de codes had ik vergeleken maar kloppen niet. hij geeft echt ac aan.
 
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

Ik heb destijds zelf mijn trekhaak gemonteerd. De kabelset kon ik in de kofferbak zo aanklikken maar er zat ook een relais bij. Ik had geen idee waar dat relais moest en ik kon ook niet ontdekken wat het relais deed. Nadat ik de hut had aangekoppeld bleek de verlichting niet juist te werken op de caravan. Gelukkig had ik het relais meegenomen. Maar waar moest dit nu gemonteerd worden? Ergens onder het stuur en net boven de pedalen (zijklepje van dashboard openen) bleek het relais thuis te horen. Gelukkig dat ik lid was van de ANWB want ik had het echt niet voor elkaar gekregen. MIsschien dat dat relais defect is en is dat het relais wat Swinkley bedoelt. Als er bij deze omega net iets is verandert of gerepareerd in de trekhaak bedrading kan het er misschien mee te maken hebben.
 

tonboy

Verbannen
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

Lijkt mij niet echt een probleem van een extern relais dat niet tot de besturing behoort van de motor, het motormanegement systeem geeft volgens mij alleen een oranje lamp als er iets bezwijkt of fout gaat met betrekking tot de besturing van de motor of zijn componenten.
 
R

Ralph

Gast
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

in dit geval bestuurd het wel de motor, geeft steeds meer problemen.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarch. 7(8)7
om gek van te worden, straks verder.
 

tonboy

Verbannen
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

Als je het nou van de andere kant benaderd, wat geeft de motor voor problemen ? Of merk je niks behalve dan dat het lampje brandt ?
 
R

Ralph

Gast
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

ga ik morgen mee verder, het lijkt wel een virus.
stoelverwarming doet het nu ook niet meer.
het lampje op de schakelaar ook uit.
airco uit. lijkt toch op een airco relais die hier of daar verstopt zit.

hij gaat lekker. _O-
 

tonboy

Verbannen
Re: AC Relais defect (wie weet dit)

Ralph, even de VOD bellen misschien, in Tiel werkt een werkplaatschef die mij al een paar keer goed geholpen heeft, is een fan van Omega's.
 
R

Ralph

Gast
*O* ergens in de kabelboom kom je hem tegen ...............................................................................................................................
voor mij opgelost lampje uit verwarming aan.................................................................................................................................
airco aan het werkt allemaal weer ..................................... ................................................................................. .......................................................
eerst maar eens het voertuig weer in elkaar zetten dan kan ze weer eens mee opstap,
en de eerste uurtjes er weer op zitten op de nieuwe locatie.
 

renepaul

Donateur 2024
Knap hoor Ralph.
Mooi dat je hem gevonden hebt.
Maar wat een belachelijk zoekplaatje om dit relais te kunnen vinden.
Moet je eerst je hele auto uitelkaar halen. 8)7
 
Bovenaan