Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Accu probleempje?

Goedenavond,

Sinds een maand start de Omega niet wanneer hij 2 dagen stil gestaan heeft. Zo ook vandaag.
Afgelopen woensdagmiddag heb ik nog gereden en niets aan de hand, vandaag en precies 50 uur later had
ik niet genoeg 'power' om te starten. Even de buurvrouw gevraagd als hulpauto en hij deed het weer.
Nou een probleem..... De radio wil niet meer aan en de lampjes op het stuur branden niet meer. Tevens brand er een ABS lampje en doet de kilometerteller het niet meer. Ik heb de zekeringen nagekeken maar alles lijkt prima in orde. Kunnen deze mankementen van een slechte accu komen?
 
Laat je accu eens doormeten, is 5 tellen werk. Is die in orde dan zit er ergens een lekstroom, ga dan maar zoeken in die kilometers draad die erin verwerkt zit.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik zou eens gaan beginnen met het meten van de weerstand van de massa, van accu naar chassis en van accu naar motor.
Deze moet zo goed als 0 ohm zijn.
Extra massastrips aanbrengen kan nooit kwaad.
 
Bedankt voor jullie reacties. Vega, de weerstand is 0.
Ik zie hier twee mensen over de dynamo praten, dynamo is in orde want hij laad netjes de accu bij.

De radio heb ik alwerr werkend, de zekering achterin de radio was kapot.

Nu heb ik dus nog drie dingen; ABS lampje, kilometerteller en cruise Control werken niet.
Ik krijg met uitlezen geen foutmelding(en).
 
Wie o wie kan me alsjeblieft helpen?

Ik dus nog drie dingen; ABS lampje, kilometerteller en cruise Control werken niet.
Ik krijg met uitlezen geen foutmelding(en).
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dennis Hessels zei:
De radio heb ik alwerr werkend, de zekering achterin de radio was kapot.

Is dit een originele of een aftermarket radio?

Dennis Hessels zei:
Wie o wie kan me alsjeblieft helpen?

Ik dus nog drie dingen; ABS lampje, kilometerteller en cruise Control werken niet.

Kilometerteller en CC zijn afhankelijk van de ABS daar komt het rijsignaal vandaan, deze worden via de ABS sensoren op het differentieel doorgeven aan de ABS ecu.
Als de lampjes van de ABS branden dan moet er een foutmelding gegenereerd worden en zou deze uit te lezen met een Tech 2.
 
Dennis Hessels zei:
Bedankt voor jullie reacties. Vega, de weerstand is 0.
Ik zie hier twee mensen over de dynamo praten, dynamo is in orde want hij laad netjes de accu bij.

Heb jij laadspanning gemeten met gebruikers aan of uit?
Soms wil een dynamo onbelast de juiste hoeveelheid spanning afgeven maar zodra er grote verbruikers bijkomen zakt dat naar beneden.
 
Update...
Ik ben inmiddels in het bezit van deze omega.
Accu is vervangen, daar zat geen leven meer in.
Na een flinke aanpak door Berry is nu het ABS-lampje uit, kilometerteller doet het weer. CC moet nog geprobeerd worden.
d:)b

zie het filmpje:
View My Video

dit even om het topic te voorzien van een voorlopige afloop.
ik zal van de week een nieuw topic openen voor deze auto,
wil nog een paar kleine dingetjes doen zoals een trekhaak, winterbandjes...
 
Bovenaan