Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

advies doppensets

Ik wil een goed doppenset voor uitwendige torxbouten aanschaffen. Je hebt sets die van E4 - E20 gaan. Maar volgens mij heb je niet zulke grote als E20 nodig voor de OMega. Kan iemand zeggen wat de meest voorkomende torxbouten zijn bij de Omega en wat is de grootst voorkomende maat?

Verder kom ik ook doppensets tegen die geschikt zijn voor metrisch, inch, uitwendige torx en veeltandbouten. Komen er bij de OMega nog andere soorten bouten voor dan torx en zeskant? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar als ze er wel zitten, is het misschien handig om zo'n multifunctionele set aan te schaffen.

Kortom: graag advies.
 
jack-omegax3.0xe zei:
Je hebt E25 en E30 nodig en metrisch 6,7,8 en 10 nodig evenals een setje voor uitweindig torx (maten weet ik even niet meer).
Jack ik denk dat je bedoelt: T25 en T30, voor inwendige Torx, want de E wordt gebruikt voor uitwendige Torxbouten. En E25 en E30 is wel erg groot...
Maar dan is mijn vraag dus nog niet beantwoord welke uitwendige Torxmaten er gebruikt worden.
 
Ja klopt is idd T. Heb destijds van midlock een setje gekocht met verschillende maten van E6 tot E12 geloof ik. Is met aansluiting voor een ratel met 3/8 aansluiting en een verloopje naar 1/4 voor de 4 kleine dopjes.
 
Ik heb ook zo'n soort setje van mannesman en gebruik het al jaren.
Bij mij zitten er ook een paar ringsleuteltjes bij voor uitwendige torax.
Deze zijn super handig als je geen ruimte voor een dop met ratel hebt.
Succes met het setje :)
 
Bovenaan