Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Advies gevraagd koplampen

Hooooi,

Twee weken terug kwam ik erachter dat mijn linkekoplamsteller helemaal kapot was, heb toen in de webshop twee prachtige aluminium exemplaren gekocht en die heeft Ruud eergisteren keurig bij mij afgeleverd! d:)b

Nu wil ik die dingen morgen gaan monter en heb ik van onze Ruud de tip gekregen om de complete unit op te warmen in de oven om de kit zacht te maken, wat ik overigens een heul goed plan vind en ook zeker toe gaat passen.

Maar mijn vraag is: wat voor kit zou ik er weer tussen doen? Helemaal schoonmaken en nieuwe kit ertussen? Of de oude kit laten zitten en hergebruiken?? Denk dat deze:http://www.zettex.nl/NL/Producten/Bevestiging/prod/11/Zettex_MS_Polymer kit wel geschikt is? (die heb ik nog staan dus vandaar :P)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hergebruiken zeker niet, goed schoonmaken en nieuwe kit gebruiken.

Ik heb toen deze kit gebruikt: BISON Mastic Silicone Kit. Daarmee zijn de koplampen van m'n B1 prima afgedicht. Als je niets verspilt kan je met één tube 2 koplampen doen. Te krijgen bij elke bouwmarkt.

IMG_0385kopie.jpg
 
Ok mooi, denk dat die Zettex kit die ik hier nog heb dan ook wel geschikt is, 100% watervast ook en plakt erg goed. Hoop nu wel dat mijn spiegels goed gaan blijven want het chroom bladdert op sommige plekken al :S
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan zeker niet met een ontvetter o.i.d. erop gaan zitten poetsen, wil je daar wat aan schoonmaken dan uitsluitend een zachte droge doek gebruiken.
 

Andrew

600.000
Maar siliconekit is een "uithardende" kit die natuurlijk wel flexibel blijft en goed waterbestendig is. Maar ik denk niet dat je het koplampglas er ooit nog een keer kan afhalen, warm maken werkt met siliconekit niet.

Ik heb een klein jaar geleden Shell Tixophalte gebruikt, een bitumen-rubber kit/kleefstof welke eigenlijk bedoeld is voor het waterdicht verbinden van dakbedekking. Deze kit blijft wel "zacht" in de zin dat je het naderhand weer warm kunt maken en het glas verwijderen.

Nou hoor ik iedereen al roepen "ik hoef dat glas nu toch nooit meer open te maken". Yep, dat dacht ik ook, totdat de dag erna de koplamp na een regenbui een soort van aquarium was geworden. Het is echt rete precisiewerk om de kit dusdanig aan te brengen dat het glas er overal netjes ingedrukt wordt, maar dat je aan de andere kant ook geen klodders kit in het glas krijgt (erbuiten is nog weg te vegen, erin niet). Ik had dus ergens een miniem luchtbelletje in de kit over het hoofd gezien :(

Ik heb de lampunits niet in de oven gelegd, maar op mijn gemak met een verfbrander opgewarmd (pas op, houd voldoende afstand en blijf rondjes langs de glasrand draaien anders wordt het te warm). Daarna beetje bij beetje met een plastic spatel rondom ruimte gemaakt tussen lamphuis en lampglas.

Kijk inderdaad enorm uit met de reflectors, daar blijf je alles op zien en schoonmaken met zelfs een zachte doek geeft al kleine krasjes. Ik heb het de- en monteren van de reflector met van die chirurgenhandschoenen gedaan, scheelt heel wat vingerafdrukken op de reflectors.

De oude kitresten van glasrand en in de gleuf van de koplampunit weghalen, opwarmen en met een kleine schroevedraaier of zo eruit schrapen, uiteindelijk met wasbenzine de laatste restjes verwijderen.

Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt gehad, ik heb deze operatie dus 3 x mogen doen (L + R + R :( ).

Andrew
 
Heb ik aan gedacht maar was bezig en wat een hell of a job is het zeg :X had niet echt nog de behoefte om er mooie foto's van te maken... :P dus sorry geen plaatjes. 't Is weer prachtig geworden dat wel! Als ik een leuk 2e hands setje tegenkom met mooie spiegels doe ik het nog wel eens want wat een prul is dat, lost op door de Glasscleaner van Mequiars, rommel dus! Ik ga eens kijken wie er plastic kan verchromen...
 

Andrew

600.000
warhamstr zei:
wat een prul is dat, lost op door de Glasscleaner van Mequiars, rommel dus! Ik ga eens kijken wie er plastic kan verchromen...

Tja, Ik had ook de ervaring dat je daar maar gewoon beter vanaf kunt blijven, mooier maken lukt je niet echt 8)7

De post van B-Buster mag hij inderdaad even toelichten, die snap ik ook niet :S

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik had al gezegd, niet met iets als een ontvetter erop.

En rara, wat zit er in een glass cleaner?
 
Hou op zit heus geen ontvetter in :+ Naja er is maar een heul klein beetje afgepoetst en wat er afgepoetst is zit achter de ribbels van mijn knipperlicht dus gelukkig onzichtbaar. Alleen had ik de achterkant van mijn lenzen wel wat schoner mogen maken,er worden bijna vingerafdrukken mee geprojecteerd :P
 
Hallo Warhamstr...

Ik zit heb zelf namelijk ook de aluminium koplampstellers nodig als vervanging van het kapotte kunstofblokjes binnen in de koplamp units.
Kun je mij uitleggen via welke mogelijkheid ik daar het best aan kan komen en zijn het de zelfde welke afgebeeld staan op how too portal.
En welke ervaring heb je zelf opgedaan bij het toepassen van deze aluminium versie en in het bijzonder het verwijderen van de lampenkap
om binnen in de unit te komen.
Welke soort kit kan ik het beste toe passen om deze beide kunstof delen opnieuw aan elkaar te monteren en wanneer het nodig mocht zijn
weer los maken.

M.vr.gr. Cor...
 
R

Ralph

Gast
Deze kun je bestellen via metalrush, ook de rest van de info die je wilt hebben. Die man heeft er inmiddels een tig uitelkaar gehaald
 
Bovenaan