Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Afgebroken koplampsproeier

Dat heb ik weer :( . Kom ik vanmorgen bij de Omega, blijkt de linker koplampsproeier afgebroken:

P3020100.jpg


Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Iemand hier wel? Ik zal eens bij de VOD navragen wat een nieuwe kost. Is die sproeier los verkrijgbaar of zit er van alles aan vast (waardoor het weer in de papieren gaat lopen :/ ). Heeft iemand hier misschien nog een exemplaar liggen?

Groet,

Walter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Is alleen de sproeier kop afgebroken of de hele plunjer waar de sproeier kop opzit.

Bij de VOD zullen ze niet goedkoop zijn, voor de B2 zijn ze al ruim € 50,00 en die bewegen niet eens
 
Hmm, kan ik zo niet zien. Heb zo'n ding nog nooit uit elkaar gehad. Als ik het goed bekijk dan heb ik de indruk dat de sproeierkop uit de bevestiging is geraakt (normaal losgeraakt dan wel gebroken). VOD lukt mij vandaag niet meer; misschien morgen.

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Dus als ik het goed begrijp was dit een los gedeelte wat los is geraakt.
(Bij de volgende misschien een beetje lin ertussen?)gewoon een ideetje.

Als het zo is dat deze los zitten euh...... heb je niemand neer zien vallen toen jij je sproeiers bediende _O- _O- _O- :$
(dan heb je waarschijnlijk je sproeier eraf geschoten(hoge druk toch?)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yoyo zei:
heb je niemand neer zien vallen toen jij je sproeiers bediende _O- _O- _O- :$
(dan heb je waarschijnlijk je sproeier eraf geschoten(hoge druk toch?)

HAHAHA, we zullen maar eens lachen met de miserie d:)b

Omegauser, hoop dat je het vlot kan herstellen...
 
Komt wel eens vaker voor, Walter.
Sjors is er ook wel eens één verloren (of zeg ik nu dingen die gevaarlijk zijn voor mijn algehele gezondheid, Sjors ? :P)
Gewoon even op de sloop een andere kop halen (met blokkeerveertje). Of misschien heeft MartijnMaja nog wat liggen... een PM is zo gestuurd ;)
.
 
walter als ik naar de foto kijk zou ik zeggen dat de arm intact is, en dat je alleen je complete sproeikop kwijt bent. mocht een vandaal deze eraf hebben gebroken dan zie je vanzelf een afgebroken stukje zitten,deze is dan van je sproeikop die is dus los te halen van je sproei arm. aan de sproei kop zit een klein palletje dat geklemd zit aan de arm. deze willen door onkundige demontage nogwel eens afbreken. een sproeikop is los te krijgen en kost (zit je) 48 euro in de btw nur orginal bei deinem opel handler.
 
Aha heren, dank voor de reacties. Ik ben gisteren bij de VOD geweest en hij kon de sproeikop eerst niet in zijn computersysteem vinden 8)7 . Later belde hij terug en wat denk je; geen 48 euro maar slechts 35 euro (een koopje toch :N ). Niet in voorraad, dat wordt weer wachten. Maar goed, dit is ook geen gezicht dus een nieuwe moet er wel weer komen. En Ruud/Martijn, ik denk inderdaad dat ik hem gewoon verloren ben. Ik heb namelijk niet de indruk dat er iets is afgebroken.

Groet,

Walter
 
Kom net terug van de VOD (ze hadden gebeld dat de koplampsproeier binnen was) maar wat bleek daar; ze hadden een sproeier van een B-Vectra besteld :+ . Zal ik dat VOD maar veranderen in DOD :D .

Bleek die voor een B-Omega inderdaad 48 euro te kosten (excl. dat wel). De magazijnkerel vond het vervelend voor mij maar vooral ook voor zichzelf want hij kon die Vectra-sproeier niet meer terugsturen, tsja je hebt er lui bijlopen ;( .

Al met al kreeg ik de Omega sproeier nu met 20% korting en aanstaande vrijdag heeft hij hem binnen, nou we gaan het meemaken :D .

Groet,

Walter
 
Voor dat geld was ik toch even bij een [acro=Dichtsbijzijnde Auto Demontagebedrijf]DAD[/acro] langs gereden.
Man, wat een geld voor een stukje plastic hoogwaardig kunststof (sorry, Sjors _O-)
 
Is inderdaad een hele smak geld voor zo'n sproeier (zeg maar een halve tank benzine :D ). Maar goed, ik zie zo snel ook geen mogelijkheid het anders te regelen (ik neem wel een biertje minder :) ).

Groet,

Walter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Op Ebay heb ik er wel een paar voorbij zien komen, helaas allemaal voor de andere kant
 
Gisteren de koplampsproeier opgehaald. Ik heb hem uiteindelijk voor 46 euro meegekregen.

P3120110.jpg


Zo dat ziet er niet meer zo aftands uit.

Groet,

Walter
 
jonge jonge wat zijn het toch een amateurs af en toe bij die garages.
ondanks de pijnlijke knip mag het resultaat er zijn, en vast lassen die kop walter lol.
 
Bovenaan