Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Afstandbediening.

Vandaag ben ik bij kennisen in Krefeld, Duitsland op bezoek geweest.
Na de auto geparkeerd te hebben, wilde ik de auto afsluiten. Echter gaf de afstandbediening niet thuis. Ook de sleutel van mijn vrouw gaf geen kik. Batterij leeg dacht ik, maar in beide sleutels?
Thuis gekomen werkte alles weer gewoon. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?
 

ommie b2

Heer van Stand
nee joh..... dat is Rüsselheim...... zo ver nederlandst dattie geen Duits meer verstaat?

Toedels Yvonne
 
Op verplaatsing achter de auto en thuis voor de auto?
Zou niks uit moeten maken lijkt mij.
Thuis of op mijn werk of waar ook kan ik de auto van welke kant dan ook afsluiten.
In Krefeld stond ik pal naast de auto.
En beide sleutels werkten niet, ook niet bij het openen.
Thuis gekomen werkten beide sleutels weer normaal.
 
Zou niet mogen nee... maar ik weet bij de mijne werken ze altijd als ik voor de auto sta en langs de zijkanten niet altijd...
 
Oke, dat probleem ben ik dus nog niet tegengekomen. En eerder in Elten, Emmerich en Kleef had ik het probleem ook niet.
Maar dat is praktisch bij mij om de hoek.
Zal het in de gaten houden, als ik nog een keer verder Duitsland inga.
 
heb ik ook regelmatig op vreemde locatie's, vandaag ook weer in een winkelstraat, afstandsbediening werkt niet, ik laat 'm dan gewoon open, geen modern navigatiesysteem aanwezig om eruit te jatten ;-) Daarna blokje om, auto weer geparkeerd en dan doet de afstandsbediening het gewoon alsof er niks aan de hand is, thuis doet ie het ook altijd, maar als ik bij de supermarkt sta wil het ook niet vaak werken. Bij mijn vorige witte B1 had ik precies hetzelfde. Dus dat kan geen toeval zijn.. gewoon een storing op bepaalde signalen. Misschien wel door de WIFi, dat hadden we vroeger niet. Ik lig er verder niet wakker van.
 
Oke, een vaker voorkomend probleem dus. Ik heb het nu dus 1 keer mee gemaakt. Het afsluiten van de auto gaat ook op de ouderwetse manier, met de gewone sleutel, maar als je ab hebt, wil je ook dat het werkt. Net als met alle andere snufjes. Ik ga het maar nemen, zoals het is. Tot nu toe heeft ie het weer gewoon gedaan.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
kan ook een slecht contact zijn aan de contactpunten van de batterij van de AB.
Volgens mij komt hier soms een klein oxidatielaagje tussen waardoor de AB niet meer reageert.

Ben ook al wat aan het zoeken geweest maar het probleem is zo onvoorspelbaar dat ik er dan meestal geen tijd voor heb.
 
Een heleboel mogelijke oorzaken dus. Tot nu toe heeft het probleem zich niet meer voor gedaan, dus ik laat het voorlopig maar zoals het is. Het is niet zo een probleem als met de clk die ik had. Konden de deuren niet meer open of dicht, maar startte deze ook niet meer. En dat is nu gelukkig niet het geval.
 
Bovenaan