Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

afstandsbediening zender cv werkt niet

Sinds kort werkt mijn afstand bediening niet meer. Batterij vervangen, nog niets. Merkte op dat het rode lampje ook niet knipperde. Geprobeerd de sleutel te restten in het contactslot. Ook dit werkte niet. Reserve sleutel erbij gepakt en deze werkte wel gewoon.

Verder gezocht naar oplossingen. Toen las ik dat de batterij houder wel een los kan komen te zitten. Hierna gekeken, maar deze lijkt toch gewoon goed vast te zitten (batterij houder een beetje omhooggevallen getild en aangedrukt. Dit ook met de pinnetjes).

Nu weet ik het niet meer?

Jullie ervaringen hiermee of suggesties?

Grtz Gilbert
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mogelijk een microswitch stuk, waardoor hij niet registreert dat je hem open drukt. Als je het printplaatje los uit de sleutel hebt, en je drukt voorzichtig met je nagel op die switch, voel je hem dan klikken?
 
Microswitches heb ik inderdaad ook naar gekeken en deze klikken nog goed en zijn hoorbaar.
 
Volgende kwam ik tegen bij de buren opelforum

wanneer de ab niet meer werkt ( kan gebeuren door vallen of iets dergelijks ) en batterij is goed , dan sleutel in het contactslot steken en auto op contact zetten . Dan op de ab op knopjes dicht en open drukken zodat de auto op slot en van slot gaat en klaar is kees . De sleutel is dan opnieuw "ingeleerd "en het bespaart je een dikke 60 euro

Misschien heb je er iets aan

Gr. Wilfred :w
 

Vega

Medewerker
Administrator
Heb je alarm in de Omega?

De AB voor alarm daar wil nog wel eens de batterijhouder van afbreken, de AB zonder alarm zijn een stuk steviger wat dat aangaat.
Een AB met een nieuwe batterij daar moet altijd het lampje van aangaan (als dat erin zit, niet bij alle modellen)

Trucker zei:
Volgende kwam ik tegen bij de buren opelforum

Staat hier op het OOP ook, hier bv viewtopic.php?f=44&t=330&p=3265&hilit=AB+synchroniseren#p3265 en hier viewtopic.php?f=44&t=330&p=3265&hilit=AB+synchroniseren#p16109 en hier viewtopic.php?f=44&t=6632&p=81824&hilit=AB+synchroniseren#p81824
 

Andrew

600.000
Trucker zei:
Volgende kwam ik tegen bij de buren opelforum

wanneer de ab niet meer werkt ( kan gebeuren door vallen of iets dergelijks ) en batterij is goed , dan sleutel in het contactslot steken en auto op contact zetten . Dan op de ab op knopjes dicht en open drukken zodat de auto op slot en van slot gaat en klaar is kees . De sleutel is dan opnieuw "ingeleerd "en het bespaart je een dikke 60 euro

Dat bedoelde Gilbert dus met de opmerking "Geprobeerd de sleutel te restten in het contactslot" :w
 
@andrew dan zal hijeen andere oplossing moeten gaan zoeken

@vega ik ben geen masterchief wellicht had ik het dan hier wel gevonden

Wilfred
 
Ja Winfrey, zoals Andrew al zei heb ik op die manier de sleutel geprobeerd opnieuw in te leren. Maar goed meegedacht d:)b

Er zit geen alarm op mijn Omega Peter. En ja het lampje moet wel gaan branden als de batterij erin zit. Dat doet mijn reserve sleutel ook. Verdenk dan toch dat er iets met het binnenwerk niet in orde is. Is ook ineens gekomen zonder dat mijn sleutel is gevallen of zo.

Misschien nog meer bekende problemen met het binnenwerk?<br /><br />-- 10 jan 2015 16:03 --<br /><br />Wilfred bedoel ik |:(
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ze kunnen wel eens kapot gaan. Ik heb nog wel AB's liggen, moet wel in geleerd worden met een Tech 2.
 
Misschien iets doms, maar heb jij ook al een tweede nieuwe batterij geprobeerd?
Zelf een nieuwe batterij kan stuk/leeg zijn. Ik schrijf dit uit eigen ervaring.

Mvg, Jan Wieger.
 
De bat contactpunten gaan vaker los. Heb je een sleutel met drukknoppen er op? Of een losse afstandsbediening?

Papiertje tussen batterij en behuizing sleutel helpt ook om em op spanning (lees als in druk uitoefenen) te houden. Eventueel ook van t O-F een kinkje => klik hier op en hier nog een KLIK

succes and Greetz Emiel
 

Vega

Medewerker
Administrator
jwsmedinga zei:
Misschien iets doms, maar heb jij ook al een tweede nieuwe batterij geprobeerd?

Zeker niet dom, probeer de batterij uit de andere AB
Maar hij gaf al eerder aan dat het lampje wel aanging bij het proberen.<br /><br />-- 10 Jan 2015 20:22 --<br /><br />
TWA zei:
Papiertje tussen batterij en behuizing sleutel helpt ook om em op spanning (lees als in druk uitoefenen) te houden.

Klopt dat is bij de AB voor alarm die batterijhouders zijn een stuk minder dan die van niet alarm AB.
 
Heb inderdaad ook dat probleem gehad. Peter Vega was zo vriendelijk die te solderen voor mij. Daar moet je een heel fijn soldeer puntje voor hebben.

Gr. Paul
 
Helaas afstandsbediening is overleden. Contact punten zijn goed, ander batterij geprobeerd. Daar lag het ook niet aan. Batterij zat ook goed in de houder, dus einde oefening.

Nieuwe afstandsbediening ligt zo rond de 60, 70 euries, dus denk dat het dat gaat worden. Tweede handse afstandsbediening welke nog ingeregeld moet worden dan ben ik net zoveel kwijt.

Bedankt voor het meedenken d:)b
 

tonboy

Verbannen
En de nieuwe hoeft niet ingeregeld te worden?
Berry is een stuk goedkoper denk ik met zijn 2de hands zooi
 

Vega

Medewerker
Administrator
GVB zei:
Nieuwe afstandsbediening ligt zo rond de 60, 70 euries, dus denk dat het dat gaat worden. Tweede handse afstandsbediening welke nog ingeregeld moet worden dan ben ik net zoveel kwijt.

Ik heb er zat liggen. Tech 2 is ook aanwezig.

tonboy zei:
En de nieuwe hoeft niet ingeregeld te worden?

Echt wel.
 
Ok, maar doe ff voort met mijn reserve sleutel :) . Daar zijn ze voor.

Kijk over een tijdje wel wat het gaat worden.
 
Bovenaan