Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Airbagdieven teisteren Drenthe

Vega

Medewerker
Administrator
ASSEN - De politie in Drenthe tast in het duister over de vele diefstallen van airbags, die het afgelopen half jaar in de provincie zijn gepleegd. Vooral airbags uit Opels zijn geliefd roofgoed, meldde de politie zaterdag.

Sinds september zijn in heel Noord-Nederland ruim tweehonderd auto-eigenaren slachtoffer geworden van airbagdiefstal.

In Drenthe werden er 107 gestolen en nog steeds komen er volgens de politie aangiftes binnen. In totaal zijn er uit negentien Drentse plaatsen aangiftes binnengekomen. Waarom juist de Opels populair zijn, is de politie niet duidelijk.

Dieven slaan vooral toe in plaatsen die langs snelwegen liggen. Dat is het zogeheten snelwegbanditisme. Op de zwarte markt leveren airbags vaak honderden euro's op, weet de politie te melden.

Airbagdieven teisteren Drenthe in NU.nl

m1bzua9axdo4.jpg
 
wel vreemd dan ik heb er van veel opelsl liggen net zo als de gemiddelde sloper, en bij de sloper leveren ze helemaal geen honderden euro's op, de meeste halen ze eral niet meer uit. of willen de dieven er helemaal gratis aankomen. wel triest dit verhaal en weer bij opel. ik kan me wel makkelijker uit te breken airbags bedenken. maar goed ik denk weer eeen oost europese handels groep die dit doen.
 
Ja maar het zal hier denk wel om de modernere Opels gaan.
Als een Vectra C, Insignia, Astra H (& J wellicht al) Corsa D etc..
Dit zijn dan ook de echte 'bulk' modellen.
 
Bovenaan