Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Alternator en batterij??

IK zit nog steeds met het probleem dat het abs lampje constant opspringt, maar nu heb ik ontdekt dat als ik met de lichten aan rijd het abs lampje uit blijft.
Nu hebben we de alternator eens bekeken en daar staat op vermeld dat hij 100ah levert, maar de batterij is maar 71ah.

Welke is hier niet juist?
Kan iemand me dit vertellen?

De garage had alle sensors van de abs al eens nagekeken en deze waren allemaal goed.

Nog een probleempje is als de motor goed warm staat (300km gereden) en ik zet deze vervolgens stil voor een half uurtje. Maar als ik hem dan terug start na een tijdje en rustig vertrek ( op een parking of zo) valt de motor na het intrappen van de koppeling terug naar 400 toeren en valt de motor gewoon uit. Als ik gelijk terug aan een degelijke snelheid zou kunnen vertrekken dan heeft hij dit probleem niet.
Kan iemand me hier mee verder helpen?

Alvast bedankt
 
Zowel de accu als dynamo is juist.
Laad de dynamo ook voldoende de accu bij?
Heb je al eens je accu na gemeten. Met stilstaande motor, gestart en gestart met belasting
 
De dynamo is gemeten en deze laad 13,6 bij als alles uit staat, als we de lichten en andere verbruikers opzetten dan laat hij boven de 14 op. Ik dacht dat die constant rond de 14,20 zou moeten bijladen klopt dit?

De batterij is volgens de monteur goed deze heeft hij nagemeten.
Wat het stilvallen betreft, kan men de ralentie verhogen zonder een tec 2 ? (nu draait hij op 600 toeren)
 
Met een 2.0 heb ik nog niet zoveel ervaring maar 600 a 700 toeren lijkt mij normaal dus daar zou ik even vanaf blijven.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Massa nameten van accu naar motor en van accu naar carrosserie, deze moet zo goed als nul zijn.
Zo nodig (moet iedereen doen eigenlijk) extra massastrips aanleggen.
 
Bovenaan