Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Antenne Station

Hoi,

Zit met het volgende: op onze Omega station zit een prachtig Irmscher spoilertje :*) gemonteerd boven de achterklep (dùùh ;) ). Om te voorkomen dat de antenne de spoilert raakt als de klep open gaat, zit er een schuin stukje, verloopstukje, dingetje tussen. (sorry voor m'n super uitleg maar ik hoop dat het hier wel bekend is :$ ).

Nu is de antenne echt zwaar verlept, gebroken verroest ed. dus dacht vanmiddag even de antenne van mijn Astra erop te schroeven aangezien die exact hetzelfde is (denk ik) krijg alleen geen beweging in de antenne; moet ik gewoon meer kracht zetten of zit het anders gemonteerd dan ik denk? Zit volgens mij gewoon met een stukje schroefdraad vast.

Hoor graag of ik het goed doe voor ik de boel verziek ;) .
 
De antenne zit idd geschroefd in het voetstuk,misschien door roest ed. zit de boel goed vast.
Voor hetzelfde geld heeft iemand 'm vastgelijmd.
Kijk uit dat je het voetstukje niet molt,die zijn nieuw aardig aan de prijs en op Ebay/Marktplaats gaan ze ook al zeker voor een tientje of 5/6 weg.

Succes,

gr

Danny
 
F*ck breekt net de antenne af in de voet :'( moet dus op zoek naar een andere voet :(. Hoe moet ik dat ding losmaken een met opengeslepen dop ofo? Want er zitten een paar draadjes door de moer heen :P .
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mocht je een andere antenne aanschaffen, let dan wel op of je de goede koopt.
Bij zit de eerste generatie en bij de B2 is het de tweede generatie, het verschil zit in de aansluiting van de stekkers.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Oplossingen voor dakantennes in combinatie met Irmscher dakspoiler:

De Astra antenne:
(Peter, ik heb even jouw afbeelding gestolen om hier bij te plaatsen)
518175ee.jpg

Hoe zijn die aansluitingen Peter? FAKRA of losse (FME(gsm), SMB(gps) en SCHROEF(FM))

Hirschmann 918 V Flex: *Vergeleken met de originele is dat duidelijk*
img6900.jpg


Deze is met losse aansluitingen, dus dat wordt voor mij nog knutselen om die naar FAKRA te krijgen...
Ook de moer heb ik vervangen door de originele van de Opel-antenne, deze heeft meer kartels en lijkt mij minder gewelddadig op het dakpaneel te zijn...
img6899n.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Oplossingen voor dakantennes in combinatie met Irmscher dakspoiler:

De Astra antenne:
(Peter, ik heb even jouw afbeelding gestolen om hier bij te plaatsen)
Hoe zijn die aansluitingen Peter? FAKRA of losse (FME(gsm), SMB(gps) en SCHROEF(FM))

Is goed Stijn ;)
Schroef voor FM en FME voor GPS en GSM, voor GSM en GPS is er dan verschil dat er één een vrouwtje en de ander een mannetje is (welke wat is weet ik niet mee).

Hirschmann 918 V Flex: *Vergeleken met de originele is dat duidelijk*
img6900.jpg


Deze is met losse aansluitingen, dus dat wordt voor mij nog knutselen om die naar FAKRA te krijgen...
Ook de moer heb ik vervangen door de originele van de Opel-antenne, deze heeft meer kartels en lijkt mij minder gewelddadig op het dakpaneel te zijn...

Zit inderdaad een enorm verschil in met de hoek van de antenne.
Je zal verloopkabels moeten gaan zoeken, er zijn verloopkabels van en naar Fakra.
Wat je vooral niet moet doen is de bestaande pluggen afknippen, je krijgt er nooit meer andere aan tenzij je juiste (hele dure) tangen hebt.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
...
Je zal verloopkabels moeten gaan zoeken, er zijn verloopkabels van en naar Fakra.
idd
Vega zei:
Wat je vooral niet moet doen is de bestaande pluggen afknippen, je krijgt er nooit meer andere aan tenzij je juiste (hele dure) tangen hebt.
krimptangen voor RG174 zijn voorhanden...
Heb een set met heel wat bekken ;)

Ken jij het type van die schroefconnector?
Want ik vind daar geen info over -O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Ken jij het type van die schroefconnector?
Want ik vind daar geen info over -O-

Ja dan moet weer even goed gaan zoeken want dat is weer een tijd geleden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Illuminat0r zei:
Ken jij het type van die schroefconnector?
Want ik vind daar geen info over -O-

Ja dan moet weer even goed gaan zoeken want dat is weer een tijd geleden.

Heb in de week een mail teruggekregen van een Nederlandse firma die losse FAKRA connectoren verkoopt.
Zij kenden die stekker niet.

Volgens de beschrijving van Hirschmann is het M10 x 0.75 male ... :?

Ik denk eerlijk gezegd eerder aan een methode met kniptang...

-- 18 apr 2011 22:34 --

Bon, Ouder topic, maargoed.
Hier is ondertussen de kniptang methode gebruikt, met succes.

Nog even ter verduidelijking de verschillende connectoren:

Fakra:
2011-04-18%2022.18.37.jpg


FME: (slaat op de GSM connectie)
2011-04-18%2022.18.56.jpg


Beide:
2011-04-18%2022.18.15.jpg


Bij de Caravan kan je dit 'makkelijk' controleren door het kofferlichtje even uit te bouwen in de dakhemel.
 
Bovenaan