Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Anti Steenslag folie

yoyo

The UK brothers
Wie heeft er wel eens met Antisteenslag folie gewerkt of weet iemand die hier mee werkt?
Ik zie wel die zwarte hoezen maar die worden er hier zo afgesloopt, vandaar dat mijn interesse uitgaat naar
folie

Wie o wie weet hier echt wat vanaf.
 
is gewoon folie op de zelfde manier als ramen folie alleen dan dikker misschien kan ralph je helpen die is met folie bezig . mvg henri
 
Er zijn verschillende bedrijven en merken die hier iets mee doen.
Een voorbeeld is deze.
Het is 'gewoon' een folie die over de auto geplakt wordt en je lak moet beschermen.
Bedenk echter wel dat dit niet zaligmakend is... als een steentje verkeerd op jouw motorkap landt, zal ie toch schade toebrengen. Zij het wel minder dan zonder de folie.
Helemaal schadevrij/steenslagvrij blijven rijden is onmogelijk... dan moet je je auto in een afgesloten garage zetten, daar fijn laten staan en op de fiets gaan :P

Ze doen overigens ook héle auto's :P
[youtube]Qd3uehLnAgw[/youtube]
 
R

Ralph

Gast
werkt niet, reden is dat er in de folie toch een gaatje geslagen word en hieronder zicht vocht ophoopt met alle gevolgen van dien.
tevens zie je de folie zitten wat echt geen por^% is. wil je het toch hoor ik je graag. certificaat heb ik behaald en is aanwezig.

LELIJK ! ZEKER VOOR ZULKE KLASSE AUTO'S.
 
Zou het ook nooit laten doen.. stond laatst ook zo'n jup te tanken met zijn A4 cabrio, matzwart.. binnenkant van het tank klepje was baby blauw 8)7


Ik vind die Benz @ filmpje er wel dik uitzien !
 

yoyo

The UK brothers
Het ging mij dan ook niet om de hele auto te laten doen maar alleen de een gedeelte of de gehele motorkap.
Maar als ik het zo eens hoor lijk het mij geen goed besluit om die folie te laten plaatsen.

En om zo'n BH aan te schaffen en te plaatsen is vragen om moeilijkheden hier (ze kunnen hier nergens vanafblijven)
Maar een Rit over de A15 kan je na de vorst periode vergelijken met een vuurpeleton die op je motor kap staan te schieten.
Ik heb al meerdere steenslag plekken (de grootte was 7 mm en kwam precies op de rand net voor de voorruit).
 
Slurpy zei:
Dat wrappen is volgens mij mooi van ver en ver van mooi.


Gebeurt strak hoor ! heb met m'n neus op een Porsche gezeten die ook gewrappt was, wat dat betreft petje af voor die mensen die dat uitvoeren ! al die naadjes en rondingen zo mega strak !
 
Voor de geinteresseerden onder ons:

Ik rij nu een maand of 3 met de Carbon Wrap op de motorkap en 35.000 km verder.... pas de problem ;) als je folie haalt van 3M of vergelijkbare kwaliteit zal het je motorkap zeker beschermen.Ik heb toch redelijk wat verschillende wegen bereden ;)

Uiteraard is het een kwestie van smaak voor wat betreft het uiterlijk en ook ik heb een aantal maal getwijfeld om het er weer af te trekken, maar vooralsnog zit het er nog op 8)

Plaatje bij het praatje, net gemaakt:

32471595.jpg
 
Donders, ja dan gaat het hard !


On topic:

Ik heb een rol 3m scotchgard folie besteld om mijn NIEUWE Koplampen en mistlampen van mijn Omega A te beschermen, binnenkort maar eens netjes aanbrengen, zal wel een how to maken tegen die tijd en mijn bevindingen posten ;)



Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Volgens mij niet, zijn A staat al maanden onder een hoes ver weg van het gevaar dat steenslag heet.
 
A

Anonymous

Gast
Beste autoliefhebbers ,

Wellicht heb ik een oplossing voor het steenslag probleem "ventureshield beschermingsfolie" deze folie is uitgebreid getest en laat dus geen steenslag door en dus ook geen vocht onder de folie.
Om een voorbeeld te geven : ik heb vorig jaar van een vrachtwagen compleet de voorkant beschermt bij een truck die alle shows afgaat en ook regelmatig 1e prijzen mee naar huis neemt,deze man rijdt heel veel km's en komt ook veel op bouwplaatsen de truck werd voorheen ieder half jaar opnieuw gespoten omdat het dan vol met steenslag stond NU sinds de truck beschermd is heeft hij die niet meer gespoten en zit er ook geen één puntje steenslag op.
Heb ik u interesse kunnen krijgen dan wil ik u verzoeken om de uitgebreiden uitleg betreft de ventureshieldfolie te lezen op mijn website www.carcarezuid.nl en voor foto's te kijken op facebook onder car care zuid .
Voor een ieder die toch twijfels heeft over het product ,wil ik die graag uitnodigen om bij mij in de zaak de folie te testen op zijn sterkte.

groet eric
car care zuid
 
Bovenaan