Vandaag de Omega naar het APK keuringsstatio gebracht voor zijn jaarlijkse keuring.
Op de gok toch maar proberen met een lichlekkende uitlaat hem door de keuring te krijgen.
Helaas verkeerd gegokt...afkeur.
Speling op het rechterwiel,verkeerde CO waarde en een lekkende uitlaat.
Aandachtspuntje..de voorremmerij.
Snel naar Mill en op de brug van mijn kameraad de Omega eens van onder bekeken....
Al snel duidelijk dat de middendemper lekte.
CO waarde,aangezien soms het motorbakkie met bliksemschicht zich op het dasdhboard liet zien in de vorm van een irritant oranje lampje ook meteen maar gebeld voor Lambda Sonde.ffschrikken....113 euries.
De remmen voor goed bekeken...ook daar werd ik niet blij van dus meteen maar nieuwe schijven en blokken.
De rechter stuurstang was ook niet meer zoals het hoorde met wat speling,nieuwe besteld á' 69 euro's.
Schijven 89 Euro p/st dus 178 Euro en de blokken...110 Euro setje.
middendemper 2e hands 20 Euro,Lambda Sonde ook gebruikt 15 Euro.
Bij het demonteren v/d uitlaat viel op dat de einddemper ook lekte.....En bij nadere inspectie bleek deze helemaal verrot vanbinnen.
Bij nog betere inspectie bl;eek het doek in de demper los te liggen en zicch opgehoopt te hebben voor het GAt.
Dit verklaart waarschijnlijk de luiheid die hij al heeft vanaf de "nieuwe Motor" *ligt een motor in van een Vectra 2.0 Liter 16V met 111.000 km's gelopen in*
Om weer een telleurstelling te voorkomen meteen maar een nieuwe besteld via Marktplaats in Duizel voor maar 55 Euro's een meevaller.
Al met al maakt de Omega me armer en armer.
Nu hij toch op de brug stond alle roest weggeschuurd en in de tectyl gespoten.
Morgen de uitlaat demonteren en dan benieuwd of hij nu wat rappers is.
PS de xenon verlichting die ik ingebouwd heb kwam zo door de APK ook zonder ruitensproeiers..pfffft.
Iemand meer ervaring met een verstopte uitlaat?
Op de gok toch maar proberen met een lichlekkende uitlaat hem door de keuring te krijgen.
Helaas verkeerd gegokt...afkeur.
Speling op het rechterwiel,verkeerde CO waarde en een lekkende uitlaat.
Aandachtspuntje..de voorremmerij.
Snel naar Mill en op de brug van mijn kameraad de Omega eens van onder bekeken....
Al snel duidelijk dat de middendemper lekte.
CO waarde,aangezien soms het motorbakkie met bliksemschicht zich op het dasdhboard liet zien in de vorm van een irritant oranje lampje ook meteen maar gebeld voor Lambda Sonde.ffschrikken....113 euries.
De remmen voor goed bekeken...ook daar werd ik niet blij van dus meteen maar nieuwe schijven en blokken.
De rechter stuurstang was ook niet meer zoals het hoorde met wat speling,nieuwe besteld á' 69 euro's.
Schijven 89 Euro p/st dus 178 Euro en de blokken...110 Euro setje.
middendemper 2e hands 20 Euro,Lambda Sonde ook gebruikt 15 Euro.
Bij het demonteren v/d uitlaat viel op dat de einddemper ook lekte.....En bij nadere inspectie bleek deze helemaal verrot vanbinnen.
Bij nog betere inspectie bl;eek het doek in de demper los te liggen en zicch opgehoopt te hebben voor het GAt.
Dit verklaart waarschijnlijk de luiheid die hij al heeft vanaf de "nieuwe Motor" *ligt een motor in van een Vectra 2.0 Liter 16V met 111.000 km's gelopen in*
Om weer een telleurstelling te voorkomen meteen maar een nieuwe besteld via Marktplaats in Duizel voor maar 55 Euro's een meevaller.
Al met al maakt de Omega me armer en armer.
Nu hij toch op de brug stond alle roest weggeschuurd en in de tectyl gespoten.
Morgen de uitlaat demonteren en dan benieuwd of hij nu wat rappers is.
PS de xenon verlichting die ik ingebouwd heb kwam zo door de APK ook zonder ruitensproeiers..pfffft.
Iemand meer ervaring met een verstopte uitlaat?