Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

APK-tje

Vandaag de Omega naar het APK keuringsstatio gebracht voor zijn jaarlijkse keuring.
Op de gok toch maar proberen met een lichlekkende uitlaat hem door de keuring te krijgen.

Helaas verkeerd gegokt...afkeur.
Speling op het rechterwiel,verkeerde CO waarde en een lekkende uitlaat.
Aandachtspuntje..de voorremmerij.

Snel naar Mill en op de brug van mijn kameraad de Omega eens van onder bekeken....

Al snel duidelijk dat de middendemper lekte.
CO waarde,aangezien soms het motorbakkie met bliksemschicht zich op het dasdhboard liet zien in de vorm van een irritant oranje lampje ook meteen maar gebeld voor Lambda Sonde.ffschrikken....113 euries. ;(
De remmen voor goed bekeken...ook daar werd ik niet blij van dus meteen maar nieuwe schijven en blokken.
De rechter stuurstang was ook niet meer zoals het hoorde met wat speling,nieuwe besteld á' 69 euro's.

Schijven 89 Euro p/st dus 178 Euro en de blokken...110 Euro setje.
middendemper 2e hands 20 Euro,Lambda Sonde ook gebruikt 15 Euro.

Bij het demonteren v/d uitlaat viel op dat de einddemper ook lekte.....En bij nadere inspectie bleek deze helemaal verrot vanbinnen.
Bij nog betere inspectie bl;eek het doek in de demper los te liggen en zicch opgehoopt te hebben voor het GAt.

Dit verklaart waarschijnlijk de luiheid die hij al heeft vanaf de "nieuwe Motor" *ligt een motor in van een Vectra 2.0 Liter 16V met 111.000 km's gelopen in*
Om weer een telleurstelling te voorkomen meteen maar een nieuwe besteld via Marktplaats in Duizel voor maar 55 Euro's een meevaller.

Al met al maakt de Omega me armer en armer.

Nu hij toch op de brug stond alle roest weggeschuurd en in de tectyl gespoten.

Morgen de uitlaat demonteren en dan benieuwd of hij nu wat rappers is.

PS de xenon verlichting die ik ingebouwd heb kwam zo door de APK ook zonder ruitensproeiers..pfffft.

Iemand meer ervaring met een verstopte uitlaat?
 

yoyo

The UK brothers
Ik geloof dat jack-omegax3.0xe wel eens met een komplete trouwjurk eruit gereden heeft.
 
Jup, dat komt wel vaker voor.
Zeker als de uitlaat al op leeftijd is.
Nu moest je die toch vervangen, dus ik verwacht dat jouw Omi nu wel weer lekker loopt en -trekt :)

En niet om het één of ander... maar een andere auto (met dezelfde euvels) had je ook armer gemaakt.
Preventief onderhoud kan voorkomen dat je soms allerlei zaken tegelijk moet vervangen.
 
Ik had ook een leuke met de APK,

Uitlaat vanaf na de Kat naar achter en de spoorstangen voor. Kon ook het nodige aftikken.

Maar voor de APK breng ik em altijd naar een kennis van me. Die kijkt em eerst zelf na voordat hij em wegbrengt voor de APK. Iets kleins word altijd zo gefixt en iets groters/duurder word altijd even gebeld en overlegd.

Dan ben ik er meteen mee klaar. Anders moet ik zelf naar de APK en als er dan iets iets moet ik er weer mee terug een andere keer.
 
heb mijn oude omega in drie keer laten keuren en alle drie de keren werd de co niet gehaald. Reden lekke verbindingen en uitlaat spruitstuk.

De mijne heeft idd ook al met een trouw jurk rond gereden.

Gr Jack
 
Hij is APK gekeurd...enne met steekproef.
Geen bijzonderheden CO is goed.

Ellende is alleen dat de Omega nog steeds lui is.
Komt maar geen pit in...kan denk ik toch een verstopte Kat zijn,LMM,of toch nog de Lambda...

begin er langzamerhand de balen van te krijgen.
 
SideburnS zei:
Hij is APK gekeurd...enne met steekproef.
Geen bijzonderheden CO is goed.

Ellende is alleen dat de Omega nog steeds lui is.
Komt maar geen pit in...kan denk ik toch een verstopte Kat zijn,LMM,of toch nog de Lambda...

begin er langzamerhand de balen van te krijgen.


wat versta je onder lui ?...
een omi met een 2liter is nou ni bepaald een stoplicht sprinter , *heb zelf ook eentje met een 2.0 16v ..*
 
Bovenaan