Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

!!! Auto huren voor twee weken vakantie !!!

A

Anonymous

Gast
Stel, je wilt twee weken op vakantie naar het buitenland maar je hebt geen auto.................. (althans wel een Ford KA maar die wil je daarvoor niet gebruiken)
Vakantie gaat richting Oostenrijk/Italië. Twee personen, een klein hondje en ongeveer drie koffers.

Wie zou wat doen?
 
B-Buster zei:
Dan kocht ik voor het geld dat je aan een huurauto kwijt zou zijn een goedkope Omega met werkende airco, reed ik ermee heen en weer en mikte ik hem voor een laag bedrag weer in de verkoop.

Bijv. (zonder ze in het echt gezien te hebben)

http://link.marktplaats.nl/m811905373
of
http://link.marktplaats.nl/m812244026
of
http://link.marktplaats.nl/m810298185
ik zou hetzelfde doen als Jacco vooral die laatste ziet er zo in ieder geval heel goed uit en voor dat geld dat krijg je er bij terugkomst ook wel weer voor
 
tarzanen zei:
Stel, je wilt twee weken op vakantie naar het buitenland maar je hebt geen auto.................. (althans wel een Ford KA maar die wil je daarvoor niet gebruiken)
Vakantie gaat richting Oostenrijk/Italië. Twee personen, een klein hondje en ongeveer drie koffers.

Wie zou wat doen?


:h

Weet waar je aan begind ;(
 
Hoeveel ellende kan je onderweg krijgen met een omega die je voor een paar honderd euro koopt ? In vergelijking met een huurauto bij een erkend verhuurbedrijf die verzekerd is voor pech onderweg/ vervangend vervoer!?

Tuurlijk is er het prijsverschil maar je geeft geen budget aan.

Ik zou op safe gaan en niet mijn vakantie plezier laten vergallen door met een oudere onbekende/onbetrouwbare auto van welk merk dan ook op vakantie te gaan.

Succes, ik hoor / lees wat het gaat worden.
 

ommie b2

Heer van Stand
Op zich is de suggestie van Jacco niet verkeerd. Na de vakantie kun je de auto weer verkopen. Maar alleen met de aanschaf ben je er niet, er komt ook nog verzekering en wegenbelasting bij. En haast een verplicht lidmaatschap van de ANWB om weer naar huis te kunnen als de auto je in de steek laat.

Als je een auto huurt heb je die 'problemen' niet, dan is het een vaste prijs en weet je kostentechnisch exact waar je aan toe bent en mag je ervan uit gaan dat alles in en aan de auto werkt.
Afhankelijk hoeveel tijd en geld je kunt besteden aan het kopen van een auto en in orde maken etc. is het m.i. een afweging in de kosten en het gemak.

Toedels Yvonne
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
Hoeveel ellende kan je onderweg krijgen met een omega die je voor een paar honderd euro koopt ?
Relatief gezien, heel wat minder dan eentje waar je 3.000 euro voor neertelt. :P

Kwestie van niet de eerste de beste nemen maar even de tijd nemen om een fatsoenlijke te vinden. Dat zou René wel toevertrouwd zijn.

Wil je een béétje auto huren voor 2 wkn dan zit je al op een leuk bedrag, plus de toeslag voor de extra km´s die heel wat hoger uitvalt dan de paar liter die een Omega onzuiniger is. Daar kun je makkelijk een maand of 2 verzekering en wegenbelasting van betalen. Reisverzekering + pechhulp en je loopt geen risico.
 

Berry

OOP Huisleverancier
heb nog een mooie b1 staan 1ste eigenaar 90000km nieuwe apk en ik geloof een ijskoude airco ...mag weg voor weinig ;)
 

tonboy

Verbannen
Andere suggestie, en niet zo'n gekke denk ik :
Heb in het verleden toen ik door financiële omstandigheden autoloos was en mijn vader op sterven lag, een auto bij een garage gehuurd, gewoon uit zijn handelsvoorraad. Was een Astra van 8 jaar oud, maar toch.
Betaalde toen voor 2 weken, kilometervrij, nog geen € 400 euro.
 
A

Anonymous

Gast
Berry zei:
heb nog een mooie b1 staan 1ste eigenaar 90000km nieuwe apk en ik geloof een ijskoude airco ...mag weg voor weinig ;)

Iets om even te onthouden! Uitvoering, automaat, motortype e.d. en niet geheel onbelangrijk richtprijs(je) ?????


Foto's!!
 
Bovenaan