Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

!!! Auto huren voor twee weken vakantie !!!

tonboy

Verbannen
tarzanen zei:
Een mogelijke oplossing die eventueel nu overwogen wordt is om een auto te huren. Dit zal waarschijnlijk de "categorie C" Astra/Golf/Focus eventueel met automaat worden.

Bij SternRent onderdeel van Stern Groep N.V. heb je voor twee weken in deze "categorie C" onbeperkt aantal kilometers, allrisk verzekering en pechhulp een auto zonder automaat voor € 410,= inclusief BTW. Prijs voor een huurauto met automaat moet nog opgevraagd worden.

Overwogen wordt nog 1 categorie hoger te gaan vanwege een iets hogere instap. Dit betreft dan een Meriva (laatste model) of vergelijkbaar model ander merk. Opvallend bij het vergelijken van de diverse huurauto sites zijn de soms absurde verschillen in, prijs, voorwaarden, borg en aantal kilometers.

Het besluit om te gaan huren doen we omdat we na twee weken huren weinig tot geen gebruik meer zouden maken van de auto. Ook sluiten we hiermee extra kosten uit, zoals technische mankementen, verzekering en wegenbelasting.

Nogmaals helemaal definitief is een en ander nog niet. Dus zijn er andere ideeën en/of ervaringen laat het gerust weten.

Iedereen tot zover alvast bedankt voor het meedenken

Dat is geen verkeerde prijs, zeker ook gezien het verbruik en comfort van de hedendaagse auto's.
Kan je makkelijk 1:16 mee halen. Scheelt je zo maar 80 euro per 1000 afgelegde km.
 
A

Anonymous

Gast
Definitieve keuze voor een huurauto is gemaakt.

Jetta Hybride 1.4 TSI automaat 4 drs. incl. navigatie 150 pk. _/-\o_

Iedereen fijne vakantie.
 
tarzanen zei:
Definitieve keuze voor een huurauto is gemaakt.

Jetta Hybride 1.4 TSI automaat 4 drs. incl. navigatie 150 pk. _/-\o_

Iedereen fijne vakantie.

En mag ik zo brutaal zijn?
Wat gaat je dat kosten?

Want ik wil ook met de auto op vakantie maar als ik met een 3.2 naar b.v. Italie rij kan ik beter een diesel huren.
Daarnaast heb ik geen airco en ik vertrouw de auto niet echt.
En om nou met een Corsa te gaan _O-
 
Mooi dat je er uit bent René. Dus nu moet je bij je vakantie adres wel zo'n laadpaaltje hebben :).

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik hoor die TSI nu al ratelen. Over onbetrouwbaar gesproken. _O-
Maar prima ding om de afstand mee te overbruggen, zo'n Jetta rijdt heel fatsoenlijk.
 

tonboy

Verbannen
Voor mij nooit een VW meer, heb er teveel aan gesleuteld vroeger (als monteur bij een VW dealer). TSI motoren inderdaad zeer onbetrouwbaar, helaas nog steeds.
Maar goed, is waarschijnlijk een jonge auto, dus zal het wel ok zijn met de betrouwbaarheid. Ga je lange tijd op hoge snelheden rijden, let dan wel op het olieverbruik, kan zomaar heel hoog worden.
 
tarzanen zei:
IJsblok zei:
Mooi dat je er uit bent René. Dus nu moet je bij je vakantie adres wel zo'n laadpaaltje hebben :).

Gr. Paul

Geen laadpaaltje nodig!! O-)
O dat is zo'n ding die nog onzuiniger loopt dan mijn 2.6... Ach ja, wat ton zegt het is een redelijk nieuwe auto dus dat zit wel goed denk ik. Fijne vakantie ;).

Gr. Paul
 
R

Ralph

Gast
Marcel3.2 zei:
Want ik wil ook met de auto op vakantie maar als ik met een 3.2 naar b.v. Italie rij kan ik beter een diesel huren.
Daarnaast heb ik geen airco en ik vertrouw de auto niet echt.
En om nou met een Corsa te gaan _O-

Beetje jammer weer. airco nazien en repareren eventueel.
De 3.2's zijn echt wel betrouwbaar.
Wat kan er gebeuren?
 
Ralph zei:
Marcel3.2 zei:
Want ik wil ook met de auto op vakantie maar als ik met een 3.2 naar b.v. Italie rij kan ik beter een diesel huren.
Daarnaast heb ik geen airco en ik vertrouw de auto niet echt.
En om nou met een Corsa te gaan _O-

Beetje jammer weer. airco nazien en repareren eventueel.
De 3.2's zijn echt wel betrouwbaar.
Wat kan er gebeuren?
dat gevoel had ik ook al op de foto ziet hij er mooi uit maar is hij dan zo slecht en idd airco maken en gaan je kunt slechter van hier naar italie rijden als in een omega, wat ik hier wel eens jammer vind op het forum is dat we allemaal in een omega rijden omdat we er iets mee hebben maar aan de andere kant word hij de grond in geboord door sommige als onbetrouwbaar, ik kan me hier niet in vinden, en een grote auto kost nu eenmaal meer als een kleintje, en volgens mij is hij niet beter of slechter dan zijn concurenten mits hij normaal onderhoud krijgt
 

tonboy

Verbannen
Klopt, onderhoud is echt de sleutel tot betrouwbaarheid. En daar heeft het waarschijnlijk bij veel gebruikte tweedehands Omega's lange tijd aan ontbroken. Zelfs roest is te voorkomen indien je hem maar tijdig wast en goed in de tectyl houdt.
Ik heb het zelf misschien een beetje overdreven met een complete motorrevisie en allemaal nieuwe spullen onder de motorkap, maar ja, wat moet je anders doen met je hobby ? Mijn omega heeft mij gelukkig nog nooit laten staan en dat wil ik in de eerst komende 10 jaar graag zo houden.
 
jacques zei:
Ralph zei:
Marcel3.2 zei:
Want ik wil ook met de auto op vakantie maar als ik met een 3.2 naar b.v. Italie rij kan ik beter een diesel huren.
Daarnaast heb ik geen airco en ik vertrouw de auto niet echt.
En om nou met een Corsa te gaan _O-

Beetje jammer weer. airco nazien en repareren eventueel.
De 3.2's zijn echt wel betrouwbaar.
Wat kan er gebeuren?
dat gevoel had ik ook al op de foto ziet hij er mooi uit maar is hij dan zo slecht en idd airco maken en gaan je kunt slechter van hier naar italie rijden als in een omega, wat ik hier wel eens jammer vind op het forum is dat we allemaal in een omega rijden omdat we er iets mee hebben maar aan de andere kant word hij de grond in geboord door sommige als onbetrouwbaar, ik kan me hier niet in vinden, en een grote auto kost nu eenmaal meer als een kleintje, en volgens mij is hij niet beter of slechter dan zijn concurenten mits hij normaal onderhoud krijgt

Ik trek de betrouwbaarheid van de Omega niet in twijfel, alleen die van mij is in dermate slechte staat van onderhoud dat ik weinig zin heb om hiermee een lange rit te rijden.
Db riem had misschien bij 180K vervangen moeten worden maar dat weet ik niet zeker, sta nu op 202K
Verder weer een beurtje nodig en de draagarmen zijn slecht.

Ik geef er nu bewust niet teveel geld aan uit, omdat ik midden in de stad woon krijg ik er ook ongeveer wekelijks schade bij en dat is ook wel balen.

Het is een geweldige auto om te rijden maar ik twijfel wel soms of ik hem ga houden, ze zijn natuurlijk niks waard dus dat is wel een voordeel.
 
tarzanen zei:
Definitieve keuze voor een huurauto is gemaakt.

Jetta Hybride 1.4 TSI automaat 4 drs. incl. navigatie 150 pk. _/-\o_

Iedereen fijne vakantie.

Een wijs besluit :Y

En jullie ook een fijne vakantie :w
 
Bovenaan