Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

!!! Auto huren voor twee weken vakantie !!!

A

Anonymous

Gast
Zo, de Jetta staat klaar voor vertrek.

315h5y8.jpg


2afdcx.jpg


7.500 km op de teller.
 
A

Anonymous

Gast
Na ruim 1200 km kan ik concluderen dat de gehuurde Volkswagen Jetta niet rijdt zoals een Omega. Met een overtuigend gevoel kan ik daarom ook beweren dat de Jetta zelfs veeeeeeeeeeel beter rijdt dan een Omega. DSG 7 traps automaat op de Jetta is geweldig, me like _/-\o_ _/-\o_

Of de jetta beter rijdt dan een Catera of Calibra weet ik niet :9


*O* *O* *O* *O* voor zover even een vakantieberichtje uit Italië. *O* *O* *O* *O*
 
Haha René wat zeg je nou hier op dit forum! :D
Maarja logisch er zit ongeveer 14 jaar technologische vooruitgang in. Nog meer zelfs vergelijkbaar met een B1. Ik merk het al met m'n vader z'n corsa uit 2007, rijd ook goed hoor, veel soepeler allemaal.
Fijne vakantie verder ;).

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
IJsblok zei:
Haha René wat zeg je nou hier op dit forum! :D
Maarja logisch er zit ongeveer 14 jaar technologische vooruitgang in. Nog meer zelfs vergelijkbaar met een B1. Ik merk het al met m'n vader z'n corsa uit 2007, rijd ook goed hoor, veel soepeler allemaal.

Hier wil ik toch even nuanceren...

Je kan misschien wel 14 of 20 jaar verder staan in techniek (DSA chassis stamt uit 1994), maar een corsa van eender welk recenter bouwjaar rijdt NIET beter dan een Omega.
Ik ben zeer kritisch op dat gebied en heb, dankzij de dubbele discushernia, een goede sensor ingebouwd.
Ik ben nog geen enkele auto tegengekomen die beter rijdt tot nu toe, op alle vlakken/geheel gezien.

De motor van die jongere Opel kan misschien wel soepeler zijn; en daar ligt ons vergelijk waarschijnlijk anders omdat België een diesel-land is,
maar chassis is gewoon super hard afgeveerd.
Ik heb van de week een 06 of 07 e60 525d gereden van familie.
Dat was voor mij een perfect vergelijk. De motor is inderdaad fors geëvolueerd t.o.v. de mijne, sturing staat veel strakker en meer gevoel dan de Omega, maar het rijcomfort was niet beter of slechter op zijn 17" of 16" wielen t.o.v. mijn 20"...

E90 en F30 318d van schoonzus, soepele motor, maar niet comfortabeler.

De V70 van schoonpa, met 2.0 D3 5-cyl. rijdt heel soepel op motor, maar is niet comfortabeler dan Omega.

De Golf 7 Station van mijn broer, rijdt veel soepeler op motor ( 2.0 diesel), maar is niet comfortabeler!

Ik leg de lat misschien wel hoog, maar ben er dan ook zeer gevoelig aan.

Oh ja: René, superfijne vakantie toegewenst!!!!!!! :b
 
Inderdaad Stijn, comfortabel!!!!. Voor het eerst met mijn B1 MV6 3.0 op vakantie, de eerste 1500 km zitten er probleemloos op. Leren Stoelen zitten goed, hiervoor stoffen sportstoelen die nog beter zaten, hij veert remt stuurt goed, de automaat doet het ook _/-\o_ Dit is waar die voor gemaakt is, lange ritten ipv woonwerk 30 p/dg waar ik hem voor gebruik.
Iedereen een fijne vakantie toegewenst :w
 
Ik heb ook niet gezegd dat een Corsa comfortabeler rijdt, hij schakeld en stuurt soepeler. Hij is inderdaad aardig stijf, maar weegt ook 500kg minder dan de omega.
 
Ik vind dat hele soepele lichte lees afstandelijke eigenlijk juist niet fijn. ...Bmw bijvoorbeeld is zwaar en communicatief lees sportief. .... Ik vind dat wel prettig! Ieder z'n ding hé!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een Corsa die soepeler schakelt dan een Omega? Dan is de Omega toe aan nieuwe onderdelen.
 
tarzanen zei:
Na ruim 1200 km kan ik concluderen dat de gehuurde Volkswagen Jetta niet rijdt zoals een Omega. Met een overtuigend gevoel kan ik daarom ook beweren dat de Jetta zelfs veeeeeeeeeeel beter rijdt dan een Omega. DSG 7 traps automaat op de Jetta is geweldig, me like _/-\o_ _/-\o_

Of de jetta beter rijdt dan een Catera of Calibra weet ik niet :9


*O* *O* *O* *O* voor zover even een vakantieberichtje uit Italië. *O* *O* *O* *O*




Goed te horen dat jullie het überhaupt gehaald hebben met zo'n ratelende dis en D.S.NEE. bak, altijd maar weer een verassing, zeker als ze er nog eens zo'n brok onbetrouwbare Hybride troep aan geknutseld hebben.
De techniek is veel moderner, evenals alle rubbers en dergelijken, een Omega loopt al heel wat lager mee en is voortgeborduurd op de A Omega / B Senator ! dat die DSG bak fijner zijn trappen verzet is natuurlijk wel logisch, en om een Omega automaat te overtreffen is niet veel voor nodig imo, heb een Corsa B automaat gehad welke zelf in de wegen subtieler schakelde als menig Omega. Maar als dat nou alles is ? het rijd prima, maar een Prius rijd ook prima, afgezien van het ontwerp.. maar het is allemaal zo ontiegelijk kunstmatig, FWD, het stuurgevoel of eigenlijk het ontbreken daarvan, de feedback wat nagenoeg nul is..

Wat Niels ook al zegt: ieder zijn ding ! maar het overgrote lease gros die vinden dát niet belangrijk, dus het word genoeg verkocht, ik zit er midden in en maak het praktisch dagelijks mee, bijtelling, gunstig lease tarief, veel opties voor weinig, dat zijn zaken die belangrijk zijn, hoe mooi of hoe lelijk een ontwerp is, dat is maar een bijzaak... In véél gevallen!



Natuurlijk stuurt een Corsa >C soepeler ! maar IK vind dat geen vooruitgang, een C maakt gebruik van een EPS (Electronic Power Steering) en dat gaat veel lichter, maar veel minder gevoel en feedback, het schakelen dat zijn 2 kabels aan een klein en licht versnellingbakkie, een Omega met handbak is niet te vergelijken al die degelijkheid, gaat wat zwaarder, maar veel meer het gevoel dat je een versnelling verzet, een mooie precieze 'klik' als je 'm in een versnelling zet :9




Groetkes,
Sjors
 
A

Anonymous

Gast
En we tuffen er nog steeds lustig op los met de super DSG automaat.

Het enige wat wennen is, is het afremmen op de motor. Deze hybride versie rolt erg uit (dit om energie terug te winnen naar de bijgeleverde accu's) als je dan remt dan is het vaak weinig of het is net of je een anker uit gooit als je ietsjes harder remt. Nu na zo'n 1600 km hebben we dit kleinigheidje aardig onder de knie. :)

De Volkswagen Jetta met DSG automaat bevalt ons wel. Met 180 pk heb je voldoende vermogen in huis met deze auto, althans dat vind ik dan. Voldoende ruimte aan boord, waarbij opgemerkt mag worden dat de accu's van deze hybride versie ongeveer 1/4 van de kofferruimte in beslag nemen.

:w

2dnvwj.jpg
 
Bovenaan