Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto stoot en schokt

Hallo allemaal. Ik ben dennis en nieuw op dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een omega 2.2 16v automaat uit 2000 met 157dkm. Sinds een korte tijd schokt en stoot de auto bij een constante snelheid.... Ik heb inmiddels de injectoren schoon laten maken, de automaat laten spoelen en de bougies vervangen. Daarna heb ik er voor de zekerheid nog een schoonmaakmiddel in mn tank gegooit. Alleen het probleem is nog steeds. Wanneer ik vol gas geef gaat het best. Top snelheid ligt ook ruim 30kmpu lager. Er branden geen vreemde lampjes op het dashboard. Wanneer ik de auto start loopt ie best goed stationair. Wanneer ik met een koude motor wegrij schokt ie en houdt ie verschrikkelijk in. Kan het zijn dat de bobine vervangen moet worden? Ik hoor het graag. Bedankt
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom Dennis

Voor wat betreft je vraag kan ik je niet helpen, maar info genoeg hier...
Voorstellen in het voorsteltopic wordt erg op prijs gesteld, iets meer over de auto weten maakt meedenken wat makkelijker:Y:Yd:)bd:)b

Toedels Yvonne
 
Welkom Dennis

Voor wat betreft je vraag kan ik je niet helpen, maar info genoeg hier...
Voorstellen in het voorsteltopic wordt erg op prijs gesteld, iets meer over de auto weten maakt meedenken wat makkelijker:Y:Yd:)bd:)b

Toedels Yvonne


Ok bedankt.. Moet ff kijken hoe alles werkt...
 
moet bij mij nog gebeuren.
of je het zelf kan en wat het kost weet ik niet. maar eerst eens zien of dit het bij jou ook is...

Ja ik ga morgenochtend naar de sloop.. Staat een omega uit 2005 totallos aan de zijkant met weinig kmters... Ik haal de bobines eruit evenals de luchtmassameter en lamdasonde... Kijken of t dan over is... Dat laatste zou indd kunnen... Hij stinkt best heel erg en t verbruik is wat hoog dus ja... Laat t uiteraard weten... Bedankt
 

ommie b2

Heer van Stand
Vanuit het begin van mijn avontuur weet ik dat er iets was met de EGR klep en een van de lambdasondes. Ik meen de achterste... maar er was dan wel ook altijd het motorstoringslampje... misschien doet bij jou dat lampje het niet? Misschien toch eerst even uit laten lezen voordat je van alles gaat vervangen wat misschien helemaal niet hoeft? Ik heb geen ervaring met een automaat, maar is die wel helemaal tof?

Toedels Yvonne
 
Goed geredeneerd yvonne. En wil ik hier aan toe voegen dat ik nog nooit een omega van 2005 heb gezien..

Nou ik ben eruit... Ik heb de bobines en de luchtmassameter vervangen en alles loopt weer als een zonnetje... Hij trekt goed en rijdt als nieuw... Bedankt allemaal
 
Bovenaan