Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Autoliefde roest niet !

''Autoliefde roest niet !''

Maar helaas doet de Omega dit wel.

img0196m.jpg


Zo'n nette auto , en dan dit achterop. Volgensmij een veel voorkomend probleem. Nu ga ik dit weg halen en eignelijk heb ik alleen nog een spuiter nodig. Wie heeft dit eerder laten doen, en weet de ongevere prijs ? heb ook al wat spuiterijen e-mail gestuurd, maar misschien dat hier op het forum mensen zijn die precies weten waar het beste is om te laten spuiten. ( liefste regio limburg )

Of als iemand nog een goede achterklep met kleurcode Z293 ''Premium-blau'' heeft voor leuk prijsje is ook prima
 

renepaul

Donateur 2024
Vervang dan ook gelijk de ijzeren moer van de ruitenwisseras voor een rvs moer.
Dit is namelijk de boosdoener.
 

Vega

Medewerker
Administrator
En een nieuwe ruitenwisserarm.

Ik heb het ook laten doen, volgens mij hebben alle Caravan's daar last van.
Ik heb toen gelijk de gaatjes van het logo laten dicht maken omdat ik dat mooier vindt een klep zonder logo.
Prijs weet ik meer precies maar zal iets van € 100,00 geweest zijn.

6dfb921a.jpg
 

Colinh

Donateur 2023
Mijn vorige A2 had het heel erg, de hele rand onder het raam was gewoon beurs en de ruitenwisserarm hing los in een groot gat. :$

Deze heeft gelukkig geen plekken op de klep, alleen bij de wielrand helaas.

Ik zie wel veel caravans idd met plekken onder het raam en bij de wisser.

Op de sloop staan veel Omega B's, maar dan moet je ook je kleur vinden, als je een goedkope spuiter vind, kan je m beter laten spuiten denk ik.


Gr Colin

p.s. Vega erg dikke kont ! _/-\o_
 
Vandaag eens even het klepje eraf gehaald:

imag0066r.jpg

Valt opzich dus nogwel mee.

Volgende maand eens even werk van maken om het weg te halen , en meteen de achterspoiler mee te laten spuiten !

is de omega ook weer fris en fruitig
 

Vega

Medewerker
Administrator
Voordat je hem naar de spuiter brengt haal voor die tijd ook de ruitenwissermotor eruit en zet er nieuwe rubbers in als je de boel weer monteert.
 
Dit is gewoon slordig afgewerkt van Opel dit hadden ze bij de b1 al kunnen weten namelijk het zwarte afgdekklepje om de ruitenwisser heen die halve maan noem ik het maar daar zit aan de onderkant geen softe beschermrubber omheen en nu krijg je het geval dat na jaren deze afdekplaat koud tegen de lak aan zit en door het rijden de lak beschadigd en van het een komt het ander, dit is trouwens wel erg heftig, hier is nooit iets aan gedaan. ik heb er geen last van en heb gelijk een beschermrubber gemaakt voor onder het klepje en tevens aan de onderkant een chrome bies geplakt. je ziet ook dat het niet door en door is maar gewoon opppervlakking.het is ook een kwestie van goed of slecht onderhoud van de eerste eigenaar
 
en zoals je ziet heeft het niets met de moer te maken dit is gewoon beschadigd en dan komt van het een het ander
 

Andrew

600.000
Bij mijn Omega is het precies hetzelfde verhaal, de hard plastic halve maan rond de ruitenwisserarm slijt in de loop van de tijd door de lak heen, et voila, de ellende is geboren. Kijk ook eens achter je nummerplaat, daar was bij mij ook het een en ander aan de hand. Een of andere lomperik heeft daar ooit de zwarte plaat waar de kentekenplaat inzit niet alleen met de originele aansluitpunten vastgezet, maar er voor het gemak ook nog eens 2 zelftappers bijgezet dwars door de achterbakbeplating heen :( dus je kunt wel raden wat na enkele jaren het gevolg was. Ik heb dat afgelopen zomer allemaal schoongeschuurd met een dremel en daarna in de zinkspray + lakstift. Tot nu toe zit dat nog goed, maar het is natuurlijk niet echt netjes. Rond de achterruitensproeier zitten ook nog wat blaasjes. Ik denk er dus over om de achterklep maar een keer na de winter helemaal te laten opknappen.

Andrew
 
Bij mij is het dus puur en alleen onder de achterklep. Binnenkort komt toch de spoiler erop dan fix ik meteen dat even . Het blijft een doorn in het oog
 
Bovenaan