Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Automaat > vervangen + onderstel revisie

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vandaag de Omega even meegenomen om uit te laten lijnen bij mijn vaste adres en meteen de 2 gare voorbanden laten vervangen. Hier snappen ze hoe het moet en gaan ze goed met je spullen om. Geen 'fast'fitter maar goede service. En helemaal niet duur(der). Qua diensten althans. Want doordat het goed behandeld wordt ben je uiteindelijk veel goedkoper uit.

We hebben in het verleden al eens wat werk uitgevoerd waarbij iemand naar z'n eigen uitlijner ging, daarna was het niet goed. Bleek uiteindelijk die uitlijner er niets van te kunnen. Dat regelen we dan liever zelf.

Op de banden moest een weekje gewacht waren, 225/55 16 is tegenwoordig niet echt een courante maat meer, aangevuld met de matige voorraden door schaarste momenteel duurde dat even. Gelukkig hadden we die tijd.

2022-05-18 13.02.12m.jpg

Volgens René moest de vorige uitlijner moeite doen, was het moeilijk en moest de brander erop (als ik het me goed herinner). Hier geen vuur gezien. En alles kwam los.

2022-05-18 13.39.45m.jpg

Bij het omleggen van de banden nog even gedacht aan een upgrade
2022-05-18 13.11.34m.jpg

Toch maar bij de reguliere maat gebleven. 8)
2022-05-18 19.18.48m.jpg

Weer terug op stal, binnenkort gaat de gereviseerde koppelomvormer erin en dan ben ik zeer benieuwd hoe René het gaat ervaren.
2022-05-18 19.19.52m.jpg

Ook hier is het in ieder geval weer gelukt er een goed verende, rechtuit rijdende, niet aan het stuur trekkende Omega van te maken die ook bij remmen en over sporen en putdeksels rijdende gewoon z'n spoor blijft volgen. Leuke klus met mooi resultaat.
 

renepaul

Donateur 2024
Dat ziet er weer geweldig uit. d:)b
En wat staat tie weer te glimmen (weer gewassen?).
Voorbanden zien er beter uit als eerst8)7
Nog een weekje wachten.*O*
 

renepaul

Donateur 2024
Gisteren de Ommie thuis mogen brengen *O*.
De gereviseerde koppelomvormer bleek helaas niet te passen omdat de hals er niet goed opzat|:(.
Gelukkig hebben de mannen een voorraad waar ze uit kunnen graaien.
De rit terug naar huis was een verademing na in diverse andere voertuigen te hebben moeten rijden.
Er is veel vernieuwd en vervangen en het rijgedrag is erg verbetertd:)b
Voor volgende week staat er nog koplampen polijsten en dan de APK.
Bedankt mannen en tot de volgende keer, want er zijn nog wat verbeterpuntjes.
 

dolf24v

Donateur 2024
Mooi dat er weer eentje Tip Top in orde komt. Voor polijsten van koplampen kan ik je voor een OOp prijsje van dienst zijn. Heb reparatieset gekocht en in gebruik waarbij er een nieuwe film wordt aangebracht op de geprepareerde lens. FENOMENAAL resultaat. Niet van nieuw te onderscheiden. Wanneer er interesse in is kun je mij PB sturen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Fijn dat je blij bent met het resultaat René! Was een mooie klus.
Jammer inderdaad van de koppelomvormer, bij revisie verwacht je een goed passend exemplaar terug te krijgen.

Op naar een hoop lekkere kilometers, en tot de volgende keer. d:)b

Verwacht dan wel een strak gepoetste Omega aan te treffen. _O-
 

renepaul

Donateur 2024
Vandaag koplampen laten doen, en zoals Dolf al zei. FENOMENAAL, Sorry Dolf maar de afstand was voor mij te ver om even na het werk te doen.
Nu nog een APK de 15e en gaan met die banaan.WhatsApp Image 2022-05-31 at 4.31.43 PM.jpeg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mooi, wij willen de volgende keer aan een schone en mooie Omega werken.
 

renepaul

Donateur 2024
Gisteren de Ommie voor de APK aangeboden.
En de TLC heeft zijn vruchten afgeworpen, ik kreeg hem terug met een blanco rapport.
De verbeteringen en vervangingen van bepaalde onderdelen werden zeker benoemd, en kreeg een compliment van de wijze van aanbreng.
Dus Jacco en Peter. Deze veer is voor jullied:)b
 
Bovenaan