Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Automatisch sluiten ramen na inbouw alarm

Voordat ik het wiel opnieuw ga proberen uit te vinden en er mensen hier al hetzelfde probleem hebben ondervonden; na inbouw van een origineel alarm vanmorgen blijken mijn ramen niet meer automatisch te sluiten bij langdurig inhouden van de sluit knop op de afstandsbediening.

Nu lijkt het mij niet dat dit origineel zo hoort bij de aanwezigheid van alarm. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben gehad?

Enigste wat mij opgevallen is, is dat de afstandsbediening niet origineel Opel is. Zowel de behuizing als het weer elektro binnenwerk is niet origineel opel/gm. Opschrift is megamos, en in mijn bijna 10 jaar bij Opel heb ik nooit een printplaat in een sleutel gezien die zo uitzag. Zelfs de bevestiging van de batterij is afwijkend. Mijzelf lijkt het daardoor aannemelijk dat de fout in de afstandsbediening ligt.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hele binnenwerk van een alarm afstandsbediening is anders dan zonder en is gewoon origineel...en bij mij werkte het automatisch sluiten van de ramen ook
 
Hele binnenwerk van een alarm afstandsbediening is anders dan zonder en is gewoon origineel...en bij mij werkte het automatisch sluiten van de ramen ook


Ik moest opeens plotseling weg, en kon de auto niet afmaken. Terwijl ik in de auto zat, bedacht ik me ineens de reden waarom het automatisch sluiten van de ramen niet werkte op dat moment; de ramen waren niet opnieuw ingeleerd terwijl ik de accu afgekoppeld had gehad bij het installeren van het alarm. Vanmorgen gedaan en nu werkt alles perfect en naar behoren.



De afstandsbediening is echter absoluut niet origineel. Ik heb er 1000en in mijn handen gehad, dus dat verschil kan ik echt wel zien. De gehele behuizing is immitatie, wat ook erg duidelijk te zien is aan de afwijkende symbolen op de knoppen. Verder mist het Opel logo op de achterzijde. Binnenin zien we diverse verschillen aan de printplaat, slechte soldeerverbindingen en het opschrift: megamos. Iets wat ik in al mijn jaren bij Opel nog nooit gezien heb. Even snel gegoogled en het blijkt dat dat inderdaad een leverancier is van deze 3 knops afstandsbediening als immitatie.


Wat verder overigens helemaal 0,0 uit maakt. De behuizing heb ik in een lade gegooid voor als hij misschien ooit van pas zou komen, het binnenwerk heb ik in mijn eigen originele sleutel gezet en alles werkt perfect en naar behoren. Mij hoor je niet klagen ;)

Overigens is de behuizing van de sleutel die ik er hier beneden naast heb liggen ook niet origineel, dat is mijn reservesleutel aangezien de originele 3 knops behuizingen niet meer verkrijgbaar zijn. Origineel zit er tussen het open en sluiten knopje nog een klein smal rood doorlaten stukje wat oplicht als je een knop indrukt. Ledje zit nu wel op de printplaat, maar straalt dus niet naar buiten.


file.php

file.php
file.php
file.php
file.php



Laatste foto is van een willekeurige op ebay gevonden artikel waarin die printplaat ook wordt aangeboden (megamos)
 
Had megamos al 15 jaar geleden op mijn B1 zitten , deze kwam uit 1997, en gewoon af fabriek met de originele Opel carpas certificaten, dus radio code sleutelcode en voor alarm , waren 2 losse handzenders

Vr Gr. Hugo
 
Dwalen een beetje af. Is verder ook voor mij persoonlijk irrelevant of die printplaat nu wel of niet origineel is. Mijn alarm werkt nu naar behoren; de fout lag zoals aangegeven bij mezelf, ik had de ramen niet ingeleerd.

Ik ben in mijn tijd bij Opel nooit de megamos opdruk op een printplaat bewust tegen gekomen. Wellicht waren ze er niet, of heb ik nooit goed genoeg opgelet, of het kwam maar sporadisch voor. Geen idee.

Belangrijkste is dat alles naar behoren werkt, en alsof het er al sinds de fabriek opgezeten heeft ;)
 
Bovenaan