Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

b1 2.5 v6 koppakking vv.

Deksels ziijn gelijk. Heb dit namelijk al gezien bij een omega dat de deksels omgewisseld zijn.

Heb geen ervaring met solderen van alu, maar zou misschien beter zijn dan lassen.
 
yoyo zei:
Weet je zeker dat je deze kleppendeksel erop ga plaatsen?
Het schijnt (en dat is al eerder verteld) heel erg lastig te worden met olie bijvullen.

Denk daar eerst ook nog even aan voordat je er echt aan begint.
maakt geen bal uit een olie kan met een slang eraan werkt prima ik had ze ook op de 3.2 zitten en das met elke oliekan wel te doen zat er met verbazing naar te kijken gezien de verhalen van het bijvullen

de oliekannen bij ons op het werk hebben allemaal een felxibele tuit van 30 cm als je de kan niet helemaal voldoet kan je er prima bij

en zoals gezegd een goei motor gerbuikt nagenoeg geen olie
 

Colinh

Donateur 2023
henri zei:
yoyo zei:
Weet je zeker dat je deze kleppendeksel erop ga plaatsen?
Het schijnt (en dat is al eerder verteld) heel erg lastig te worden met olie bijvullen.

Denk daar eerst ook nog even aan voordat je er echt aan begint.
maakt geen bal uit een olie kan met een slang eraan werkt prima ik had ze ook op de 3.2 zitten en das met elke oliekan wel te doen zat er met verbazing naar te kijken gezien de verhalen van het bijvullen

de oliekannen bij ons op het werk hebben allemaal een felxibele tuit van 30 cm als je de kan niet helemaal voldoet kan je er prima bij

en zoals gezegd een goei motor gerbuikt nagenoeg geen olie



Dat had ik ook al in gedachten. Mijn V6 hoef ik nauwelijks bij te vullen, na zo'n 9000km staat hij op de helft, dat betekend gewoon verversen voor mij dus ik vul 'm nooit bij.

En bij olie verversen gewoon trechter met slang of dergelijks.


Ja ik wil ze ook graag, in het wit of babyroze das gaaf *O*




Gr Colin
 
ik denk dat ik ze maar gewoon zo laat zoals ze zijn. heb totdat de deksels zijn gaan lekken geen olieverbruik gehad dus dat zal wel loslopen.
babyroze is niet echt mijn kleur. ik denk dat ik de kleur ook maar zo laat. _O-
 
gister de olie en koelvloeistof ververst, en op de sloop naar een mooie alu vulleiding gezocht om op de klepdeksel te maken.
vandaag naar een goede vriend die de klepdeksel heeft aangepast.
vfiog4.jpg

i1d287.jpg

nu nog even zwart spuiten en dan zijn ze klaar.
 

yoyo

The UK brothers
Zo dat ziet er donders goed uit d:)b , maar ik hoop niet dat de deksel door de warmte krom getrokken is. :N
Die vriend van jou gaat het misschien wel erg druk krijgen. :Y d:)b
 
Dank je wel Aart. :*)

de deksel is door het solderen minder warm geworden als dat het gelast wordt, dus dat zou goed gegaan moeten zijn.
maar daar zal ik pas achter komen tijdens of na het monteren.
ik zal de complimenten doorgeven. en hem er gelijk bij zeggen dat er misschien meer aan zit te komen :*)
 
Joep zei:
Dat ziet er netjes uit Nils.
dank je :*)<br /><br />-- 30 maart 2013 23:09 --<br /><br />en de deksels zitten erop.
was echt geen overbodige luxe, bij de deksel waar de vulopening op zit zaten de boegiegaten vol met olie.
30bhd9v.jpg
2vv3t4j.jpg
2dl1z0y.jpg
 
B-Buster zei:
Dat ziet er keurig uit, kuddo's voor de gemaakte aanpassing aan de deksels. d:)b
dank je. heb veel gehad aan de tips en de topic van jack
nu is het weer tijd om wat kilometers te maken met de omega.
en dan nog wat uiterlijke schoonheidsfoutjes te verhelpen. ( beide achterdeuren en de wielranden achter hebben roest )
 
de alu. klepdeksels hebben nog een voordeel.
motor liep altijd als een zonnetje, maar begon nu wat te stotteren. oorzaak was gelukkig snel gevonden. een van de bougiekabels was niet goed meer de vonk sloeg over op de klepdeksel.
had ik met de kunstoffen toch geen last van :)
nieuw setje besteld en deze binnenkort maar eens even vv.
 
jack-omegax3.0xe zei:
Blij toe dat je zo goed gehopen bent met mijn topic, foto's en info. Zie je toch maar weer waar het oop wel niet goed voor is.
Het heeft echt veel geholpen. alles goed bestudeerd en de hele operatie van het vervangen was binnen 2 uur klaar. en dat is inclusief rookpauzes en andere onzin. _/-\o_
 
Bovenaan