Hierbij het verslag / How to... van Tarzanen.
Bij deze even gekopieerd naar de How to...-afdeling, van ons forum.
Dank voor deze verduidelijkende beelden, René
Vorige week het originele Opel/GM alarm ingebouwd met dank aan Sjors. Het alarm is twee/drie weken geleden besteld door Peter en vanavond aan de Tech2 bij hem om nog even de foutmeldingen uit het alarm te halen, met dank aan Peter. Fijn ook zo'n lege kofferruimte
Hieronder een klein fotoverslagje van het gebeuren, veel lees en kijk plezier .
Dit zijn dan de onderdelen die de hoofdrol spelen in dit fotoverslagje. De alarmschakelaar voor in het dashboard en de interieurverlichtingsunit met alarmsensoren had ik al enkele dagen eerder in de Omega gemonteerd.
Hier wordt de bevestiging gemaakt voor de alarmschakelaar met beugel die dienst doet onder de motorkap.
Met uiterste precisie en dito gereedschap komt hier de beugel voor de motorkapschakelaar. Alles origineel Opel/GM en dat past altijd lekker, let maar op later in dit verslag
Prettig is ook wel dat Opel/GM de bekabeling al voorbereid heeft. Pak de stekker en sluit het aan, Plug en play Jammer alleen dat ze het alarm er dan weer niet gelijk in gemonteerd hebben
En aldus heeft ook de schakelaar zijn plekje gevonden in de Omega.
Om de schakelaar van daarnet ook nog enig nut te laten hebben, moet er dus ook een toeter(t)/alarmsirene gemonteerd worden, en jawel ook hier weer de voorbereiding. Prettig al die kabels En ook al zou je het aan de foto niet zeggen/zien, zijn we inmiddels aan de linkerzijde van de Omega aanbeland
Hier zie je de bevestigingspunten voor de beugels en de toeter(t)/alarmsirene. Zoals eerder al vermeld Origineel Opel/Gm, past altijd.
Beugel monteren en dan is dat ook weer gebeurt, zo gezegd zo gedaan
Huh, wat zie ik nou!!!!! Originele beugel Opel/GM past altijd!!!! Waarom die streepjes......
Een boormachine, een priem, zelfs een hamer. Warum Original Opel / GM-Teile - lekker plug en play
Nou niet dus. Dit is de reden van enig gereedschap wat ervoor gezorgd heeft dat ook deze originele Opel/Gm beugel gewoon past. Simpel toch, de gaten zaten er als voorbeeld, alleen nog wel even zelf boren a.u.b.
Rechtsonderin aan de binnenkant van de Omega wordt de module verwisseld/vervangen door één waarbij op de printplaat het extra alarmgedeelte zit. Hier zie je nog de standaard module op de foto.
Standaard printplaat zonder alarm
Nieuwe en oude module naast elkaar. Ook bij het verwisselen is het een kwestie van stekker los, andere module erin en de stekker weer vastmaken . O ja, ff niet vergeten de module zelf ook vast te maken, rammelt zo slordig onderweg
Op deze printplaat, van de andere/nieuwe alarm module, zie je duidelijk het verschil met de vorige printplaat van de standaard module.
Tot zover mijn fotoverslagje voor wat betreft alarm inbouw.
Bij deze even gekopieerd naar de How to...-afdeling, van ons forum.
Dank voor deze verduidelijkende beelden, René
Vorige week het originele Opel/GM alarm ingebouwd met dank aan Sjors. Het alarm is twee/drie weken geleden besteld door Peter en vanavond aan de Tech2 bij hem om nog even de foutmeldingen uit het alarm te halen, met dank aan Peter. Fijn ook zo'n lege kofferruimte
Hieronder een klein fotoverslagje van het gebeuren, veel lees en kijk plezier .
Dit zijn dan de onderdelen die de hoofdrol spelen in dit fotoverslagje. De alarmschakelaar voor in het dashboard en de interieurverlichtingsunit met alarmsensoren had ik al enkele dagen eerder in de Omega gemonteerd.
Hier wordt de bevestiging gemaakt voor de alarmschakelaar met beugel die dienst doet onder de motorkap.
Met uiterste precisie en dito gereedschap komt hier de beugel voor de motorkapschakelaar. Alles origineel Opel/GM en dat past altijd lekker, let maar op later in dit verslag
Prettig is ook wel dat Opel/GM de bekabeling al voorbereid heeft. Pak de stekker en sluit het aan, Plug en play Jammer alleen dat ze het alarm er dan weer niet gelijk in gemonteerd hebben
En aldus heeft ook de schakelaar zijn plekje gevonden in de Omega.
Om de schakelaar van daarnet ook nog enig nut te laten hebben, moet er dus ook een toeter(t)/alarmsirene gemonteerd worden, en jawel ook hier weer de voorbereiding. Prettig al die kabels En ook al zou je het aan de foto niet zeggen/zien, zijn we inmiddels aan de linkerzijde van de Omega aanbeland
Hier zie je de bevestigingspunten voor de beugels en de toeter(t)/alarmsirene. Zoals eerder al vermeld Origineel Opel/Gm, past altijd.
Beugel monteren en dan is dat ook weer gebeurt, zo gezegd zo gedaan
Huh, wat zie ik nou!!!!! Originele beugel Opel/GM past altijd!!!! Waarom die streepjes......
Een boormachine, een priem, zelfs een hamer. Warum Original Opel / GM-Teile - lekker plug en play
Nou niet dus. Dit is de reden van enig gereedschap wat ervoor gezorgd heeft dat ook deze originele Opel/Gm beugel gewoon past. Simpel toch, de gaten zaten er als voorbeeld, alleen nog wel even zelf boren a.u.b.
Rechtsonderin aan de binnenkant van de Omega wordt de module verwisseld/vervangen door één waarbij op de printplaat het extra alarmgedeelte zit. Hier zie je nog de standaard module op de foto.
Standaard printplaat zonder alarm
Nieuwe en oude module naast elkaar. Ook bij het verwisselen is het een kwestie van stekker los, andere module erin en de stekker weer vastmaken . O ja, ff niet vergeten de module zelf ook vast te maken, rammelt zo slordig onderweg
Op deze printplaat, van de andere/nieuwe alarm module, zie je duidelijk het verschil met de vorige printplaat van de standaard module.
Tot zover mijn fotoverslagje voor wat betreft alarm inbouw.