Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1 + B2] Herstellen van achterruitverwarmingslijnen

Illuminat0r

KnuffelBelg
Herstellen van achterruitverwarmingslijnen (iemand scrabbelen?)

Hiervoor gebruik ik een 'lijm' van loctite en wat zelfklevers...
img7051qs.jpg

By illuminat0r at 2010-07-05

Hoe kan je nu testen of dat werkt:
Of: Je zet de Omega een nacht buiten en hoopt dat er dauw op ligt... 8)7
Of: Je pakt de 'moor' en een campingvuurtje:
img7002.jpg

By illuminat0r at 2010-06-21

En je laat de ruit aanwasemen:
img7005hg.jpg

By illuminat0r at 2010-06-21

Als je dan goed kijkt zie je op de randen van de aanwasemingsvlek (nog scrabble)
dat de lijn het water wat doet verdampen.
 

yoyo

The UK brothers
Toen ik jouw leeftijd had had ik heel andere manieren om de ruiten te doen beslaan! *; O-)
 
yoyo zei:
Toen ik jouw leeftijd had had ik heel andere manieren om de ruiten te doen beslaan! *; O-)


Hijgend voor de achteruit zitten kijken naar vrouwelijk schoon telt niet mee ;)



Maareh, mooie oplossing. Bison heeft daar trouwens ook een enorm goede lijm voor. Zelf ook al vaker(werk) gebruikt, nooit problemen mee gehad.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Omega-B2 zei:
yoyo zei:
Toen ik jouw leeftijd had had ik heel andere manieren om de ruiten te doen beslaan! *; O-)


Hijgend voor de achteruit zitten kijken naar vrouwelijk schoon telt niet mee ;)
_O-

Omega-B2 zei:
Maareh, mooie oplossing. Bison heeft daar trouwens ook een enorm goede lijm voor. ...

Heb je daar een nummer van? kan wel interessant zijn, want deze Loctite heb ik al ettelijke jaren liggen (van de A 2.3D periode) en ben hem niet meer tegengekomen in de winkel.
(Maar desondanks kan het wel nog mensen inspireren in hun zoektocht)

edit: is het deze toevallig? Bison electro?
af993e0fc2c7dd2dc07bb9.gif
 
Illuminat0r zei:
edit: is het deze toevallig? Bison electro?
af993e0fc2c7dd2dc07bb9.gif

Yep, maar het is niet geschikt voor als je echt grote onderbrekingen/beschadigingen in de achterruitverwarming hebt. Dan moet je de boel eerst verlijmen, en kun je daarna alsnog met die bison electro eroverheen gaan. Voor kleine stukjes/onderbrekingen/beschadigingen super, maar voor grote stukken houdt het gewoon niet lang genoeg stand -> brandt dan gewoon op die plek weer door na enkele tientallen keer gebruik.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Omega-B2 zei:
brandt dan gewoon op die plek weer door na enkele tientallen keer gebruik.

Ook niet als je meerdere en meerdere lagen legt?

Is logisch dat 1 laagje bvb direct zou doorbranden, laagje is te dun, weerstand te hoog,
dus te veel vermogen op dat kleine stukje,
maar bvb met 3 - 5 lagen ofzo...
 
Bovenaan