Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervangen

Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

kijk alu deksels passen wel maar je moet gewoon even de vuldop verplaatsen
daar voor moet je wel iemand hebben die bij goed kan lassen want het is geen echt alu
maar een soort alu magnesium legering


 

Colinh

Donateur 2023
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Ja dat is echt heel dik Raymond :9~ :9~
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Let op dat de alu versies ook niet geheel vorm vrij zijn. Bij verkeerde montage (lees te strak aandraaien) trekken deze dingen ook krom.
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Ik had eerst grijze kleppendeksels en na dat de pakking en alles vervangen was zwarte. Weet niet of ze origineel grijs kunststof waren of dat dat een ander soort is geweest. Anyhow, is nu 2 jaar geleden en nergens last meer van gehad.

Gr. Paul
 

Colinh

Donateur 2023
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Voor de looks alleen al zou ik die alu wel willen, echt dik :9~
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Vandaag aan de hand van deze how-to dit klusje gedaan en dat ging prima, bedankt!
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Graag gedaan Marcel. Daar is dit forum voor en post ik samen met alle anderen dot soort topics.
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

dat is nog een aardige klus zeg :?

en zo te lezen gebeurd dit nogal regelmatig? ik had me dit ook voorgenomen als ik mijn omega binnenkort een grote beurt ga geven. om dit gelijk mee te nemen en schoon te maken allemaal.

handige how-to in ieder geval! _/-\o_ _/-\o_
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

macoe24v zei:
dat is nog een aardige klus zeg :?

en zo te lezen gebeurd dit nogal regelmatig? ik had me dit ook voorgenomen als ik mijn omega binnenkort een grote beurt ga geven. om dit gelijk mee te nemen en schoon te maken allemaal.

handige how-to in ieder geval! _/-\o_ _/-\o_

Zeker weten, ik ben er in totaal een uur of 4 mee bezig geweest.
Heb ik het wel rustig aan gedaan en alles goed schoongemaakt.
Neem de bougies en de thermostaat ook gelijk mee, daar kan je goed bij als alles open ligt.
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

bedankt voor de tip :)

thermosstaat is gewoon goed, dus daar doe ik niets aan. maar bougies neem ik gelijk mee.

en inmiddels is mijn rechterdeksel ook aan het lekken.. :S het komt op de uitlaat en als de auto warm is en langer dan ca 15-20sec stationair draait begin je hem te ruiken. ik heb al 2 pakkingsets, dus nu hopen op een beetje behoorlijk weer binnenkort. dan kan ik het oplossen.
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Als je toch alles los hebt kun je beter meteen de thermostaat meepakken ben je er zekeker van dat je niet over een half jaar alsnog alles los moet gooien.
 

yoyo

The UK brothers
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

macoe24v zei:
bedankt voor de tip :)

thermosstaat is gewoon goed, dus daar doe ik niets aan. maar bougies neem ik gelijk mee.

en inmiddels is mijn rechterdeksel ook aan het lekken.. :S het komt op de uitlaat en als de auto warm is en langer dan ca 15-20sec stationair draait begin je hem te ruiken. ik heb al 2 pakkingsets, dus nu hopen op een beetje behoorlijk weer binnenkort. dan kan ik het oplossen.

Ik zou er iet meer mee rijden als het al druppelt op je uitlaat, ik heb het miet mijn A ook eens gehad , tijdens de rit lekte hij wel maar bij stil stand lekte hij ook op de uitlaat en op een gegeven moment ontbrandde de olie op de uitlaat gelukkig was dat weer snel uit met een flesje water.
Ja kan wel nagaan dat ik daarna dus niet meer gereden heb totdat mijn kleppen deksel pakking vervangen was.
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

yoyo zei:
macoe24v zei:
bedankt voor de tip :)

thermosstaat is gewoon goed, dus daar doe ik niets aan. maar bougies neem ik gelijk mee.

en inmiddels is mijn rechterdeksel ook aan het lekken.. :S het komt op de uitlaat en als de auto warm is en langer dan ca 15-20sec stationair draait begin je hem te ruiken. ik heb al 2 pakkingsets, dus nu hopen op een beetje behoorlijk weer binnenkort. dan kan ik het oplossen.

Ik zou er iet meer mee rijden als het al druppelt op je uitlaat, ik heb het miet mijn A ook eens gehad , tijdens de rit lekte hij wel maar bij stil stand lekte hij ook op de uitlaat en op een gegeven moment ontbrandde de olie op de uitlaat gelukkig was dat weer snel uit met een flesje water.
Ja kan wel nagaan dat ik daarna dus niet meer gereden heb totdat mijn kleppen deksel pakking vervangen was.



Het wordt wel koud, maar wel droog het weekend. dus ik ga ervanuit dat het na het weekend is opgelost d:)b maar bedankt voor de tip _/-\o_
 
Re: [B1+B2] Kleppendeksel pakkingen en kleppendeksels vervan

Jack, bedankt voor de goede uitleg, ik heb de deksel eraf en dat ging top. Nu nog terugbouwen als ik het materiaal heb. Ik laat het weten.
 
Bovenaan