Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Knakkende deuren repareren

Joep

Verbannen
Gisteren deze onderdeeltjes gehaald en gemonteerd, wat een verademing! :)

Dank voor degene die deze How to zo goed heeft uitgelegd!
 
Morgen toch maar even een paar van die ringetjes halen..
het is net of mn omni reuma heeft met dat enorme rotgeluid als ik mn deuren open :(
 

Joep

Verbannen
MetalRush zei:
Vergeet de boutjes niet!
Die moet je ook vervangen, anders heeft jouw Omega binnen 2 maanden weer reuma :)
Mijn B2 heeft ook reuma. Zijn deze boutjes ook verkrijgbaar bij de VOD? Of heeft iemand er nog 2 liggen? Die plastic dingetjes heb ik al, maar wil niet over een paar maanden hetzelfde probleem hebben. :)
 
Dan moet iemand ze toevallig nieuw hebben liggen.
Maar ik zou het risico niet nemen... gewoon ff langs de VOD rijden, die heeft ze voor het rapen :)
Kost een paar euro.
 

Joep

Verbannen
MetalRush zei:
Dan moet iemand ze toevallig nieuw hebben liggen.
Maar ik zou het risico niet nemen... gewoon ff langs de VOD rijden, die heeft ze voor het rapen :)
Kost een paar euro.
Thanks Ruud! :)
 
Na en maar zoeken naar de oorzaak van al dat geknak. En warempel opgelost door deze simpele How To _/-\o_
 
Mijn deur knakt ook :| en geeft als je hem opendraait 2x een behoorlijke weerstand.
Ik heb de ringetjes besteld, maar ben bang dat er iets met de geleiding van de deurvanger in de deur niet helemaal lekker is. Wordt vervolgd...
 
Hier ook de bestuurdersdeur maar de montageplaat van de deurvanger is ook uitgescheurd en de stijl waar die aan vast hoort te zitten beweegt ook een beetje mee.
Is ook wel pisbakkenstaal, valt me een beetje tegen voor een auto van 55K.

Maar bekend probleem als ik zo terug lees....
 
Vandaag eens even gekeken wat er aan de hand is.
Het bevestigingsplaatje van de (geleiding van de?) deurgeleider is aan de bovenkant afgeknapt, zie foto.

28ksdua.jpg


Waarschijnlijk was de vorige eigenaar niet zo goed ter been en heeft hij overmatig op de deur geleund bij het in-/uitstappen

De deur maakt een hels kabaal, en ook de overgebleven bevestiging staat behoorlijk onder druk.

Ik heb begrepen dat dit nogal wat werk is om te repareren, ik kan zelf ook niet lassen.
Is het mogelijk om de deurvanger te demonteren, door de twee schroeven op de foto los te draaien en het boutje aan de andere kant te verwijderen?
Ik heb liever een deur die niet blijft staan dan dit gedoe.
 

tonboy

Verbannen
Armand zei:
Is het mogelijk om de deurvanger te demonteren, door de twee schroeven op de foto los te draaien en het boutje aan de andere kant te verwijderen?
Ik heb liever een deur die niet blijft staan dan dit gedoe.

Als je het boutje bij de carrosserie losdraait en dan de hele lip naar binnenduwt, hoef je de rest niet te demonteren.
 
Dus als ik de ene bout, waar dit topic mee begint, losmaak en de deur dan dichtdoe zou het knappen over moeten zijn?
 

tonboy

Verbannen
Instant opgelost... alleen kan de deur dan wel helemaal open gaan zonder dat iets deze tegenhoudt. Bij beetje harde wind of te hard openduwen is de kans dus wel dat de deur flink beschadigd...
 
Done, bedankt voor de tips.

Nu maar goed opletten dus.
Dat knappende geluid van mijn omega toen die deurvanger nog vast zat kon ik niet langer aanhoren.<br /><br />-- 22 feb 2014 17:38 --<br /><br />
carenbar zei:
Klop er zijn 2 verschillende platen voor verkrijgbaar
En die moeten beide gelast worden, of kun je ze op een andere manier monteren?
 
Bovenaan