Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Knakkende deuren repareren

Bij deze dan, op aanvraag, een (enorm) kleine how-to over hoe je de knakkende deuren kunt repareren. Op zich stelt het bijzonder weinig voor, maar het klinkt toch wel een stuk beter als de deuren niet zo'n vies knakkend geluid maken als je ze open maakt.


Als eerste hebben we dit onderdeeltje nodig:

2ex31jq.jpg



En dit is de boosdoener:
2ltj9tu.jpg

161nx2p.jpg



Dit stelt op zich niet zoveel voor. Het is van de bovenkant gezien slechts een boutje die door de vanger in de a-stijl heen gaat, vervolgens een plastic ringetje(welke we gaan vervangen), de deurvanger en aan de onderkant een moertje. Simpele constructie om de deurvanger te bevestigen.
We halen dus het moertje aan de onderzijde los, en halen dan aan de bovenzijde het boutje eruit.
9jjhgh.jpg


Vervolgens halen we het plastic ringetje via de bovenzijde uit de deurvanger

25ssrd0.jpg


Vervolgens klikken we er zo'n nieuw plastic ringetje in(via de bovenzijde), en monteren alles in omgekeerde volgorde weer.

33vgsxt.jpg


Et voila, het knakkende geluid als je de deur opent is weg! *O*
 
Re: Knakkende deuren repareren

Prima en duidelijk.. kan ook niet anders.. het stelt idd weinig voor, maar je hebt er zoveel vreugde van !! klinkt direct heel aftands..ik heb ze gewoon liggen zodat ik ze direct kan vervangen als het ge-knak weer begint :) ik doe er ook altijd nog een beetje GM wit vet (uit een wite knijp tube) tussen.. voor m'n gemoedsrust... me = ook muggenzifter 8)7



Groeten,
Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Knakkende deuren repareren

Jullie zouden elkaar inderdaad eens tegen moeten komen.

Mooie how-to, binnenkort hier ook eens uitvoeren. :)
 
Re: Knakkende deuren repareren

Sjors-V6 zei:
ik heb ze gewoon liggen zodat ik ze direct kan vervangen als het ge-knak weer begint :)

Lol. Ik heb ze alle 4 direct vervangen, waarvan 3 uit voorzorg. Daarnaast heb ik nog een heel zakje liggen, just in case... _O-

Ben dus niet de enige muggenzifter hier *O*
 
Dank je wel voor de how-to.
Een foto zegt meer als duizend woorden.
Ik dacht dat het probleem zich voordeed in de deur zelf maar dan is dit weer een enorme meevaller. d:)b
 
Ik gaat ze zo ook effe vervangen,kosten zijn het niet(Zeker niet als je ze krijgt :Y )
De bouten hadden ze effe niet liggen,anders had ik ze gelijk mee vervangen.
 

yoyo

The UK brothers
Kijk Dennis,

Je ziet het het is een fluitje van een cent, maar ik denk toch dat de meeste hier denken dat het meer werk was.
(gezien het aantal omega freaks dat ineens zijn die de ringetjes gaan vervangen.)


Prima gedaan! d:)b
 

Xedrah

Donateur 2024
Stap nu in de Omega en ga ze ophalen bij de dealer. Hij had er nog twee liggen.
En neem gelijk een nieuw thermocontact mee. De fan is van slag. 8)7
 
Ik heb ze deze namiddag vervangen en warempel, hij is genezen. *O*
Ik was de ringetjes deze voormiddag gaan halen bij de vod voor het monsterbedrag van één euro voor twee stuks. :)

Nogmaals bedankt heren voor de nuttige info.
 
Slurpy zei:
Ik heb ze deze namiddag vervangen en warempel, hij is genezen. *O*
Ik was de ringetjes deze voormiddag gaan halen bij de vod voor het monsterbedrag van één euro voor twee stuks. :)

Nogmaals bedankt heren voor de nuttige info.


You're welcome :P

yoyo zei:
Kijk Dennis,

Je ziet het het is een fluitje van een cent, maar ik denk toch dat de meeste hier denken dat het meer werk was.
(gezien het aantal omega freaks dat ineens zijn die de ringetjes gaan vervangen.)


Prima gedaan! d:)b

Het lijkt er inderdaad op dat de meeste mensen hier dachten dat het veel meer voeten in de aarde had. Maar het kost geen drol, en stelt ook niks voor om uit te voeren. Blij dat ik bij deze heb kunnen zorgen dat een boel mensen hier weer met "knakvrije" deuren rondrijden! d:)b
 

Xedrah

Donateur 2024
Hier ook zo! Zojuist gemonteerd voor het nóg goedkopere bedrag van 0,64 ct ex BTW voor 2 stuks. *O*

Wat een genot bij het instappen! _/-\o_

Straks ff het thermocontact doen, tis me nu nog te warm... Had vandaag 34,5 op het schermpie staan.. :f
 
Re: Knakkende deuren repareren

Omega-B2 zei:
Sjors-V6 zei:
ik heb ze gewoon liggen zodat ik ze direct kan vervangen als het ge-knak weer begint :)

Lol. Ik heb ze alle 4 direct vervangen, waarvan 3 uit voorzorg. Daarnaast heb ik nog een heel zakje liggen, just in case... _O-

Ben dus niet de enige muggenzifter hier *O*


Nee dat ben je écht niet hoor !! geloof mij maar :Y)




Je kan echter ook minder geluk hebben, toen ik mijn MV6 kocht, was de montage plaat van de deurvanger zelf uitgescheurd ! een ontwerp fout, het plaatwerk is te dun, Opel heeft daar ook een modificatie set voor welke letterlijk een paar euro kost, maar inc. montage kan het gauw tussen de 4 - 500,- komen ! omdat de nieuwe modificatie plaat in de deur gelast moet worden en de oude gescheurde uitgeboord moet worden. af de B2 hebben ze de deuren verstevigd, daar kan je dit probleem eigenlijk niet meer hebben.
 
Re: Knakkende deuren repareren

Sjors-V6 zei:
Je kan echter ook minder geluk hebben, toen ik mijn MV6 kocht, was de montage plaat van de deurvanger zelf uitgescheurd ! een ontwerp fout, het plaatwerk is te dun, Opel heeft daar ook een modificatie set voor welke letterlijk een paar euro kost, maar inc. montage kan het gauw tussen de 4 - 500,- komen ! omdat de nieuwe modificatie plaat in de deur gelast moet worden en de oude gescheurde uitgeboord moet worden. af de B2 hebben ze de deuren verstevigd, daar kan je dit probleem eigenlijk niet meer hebben.


Komt (helaas) bij de B2 ook voor. Zag toevallig dat bij de mijne boven in de lasnaad ook een piepklein scheurtje zat. Een paar keer flink nonchalant de deur vol gas opengooien kan dan ook al resulteren in een "echte" scheur, en als je dat zelfde dan nóg een flink aantal keer doet, scheurt hij er echt letterlijk uit.

Maar goed, kans dat dit doorscheurt is zo goed als nihiel. Of je moet de deur openmaken onder het rijden, en dan vol in de remmen gaan of een dergelijke debiele actie.... _O-

Bij de "oudere" omega's is het wel eens vaker als eens voorgekomen, en het is ook redelijk wat werk.... :N
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sjors-V6 zei:
Och toch nog ook wel ! dat heb ik met mijn cariërre nog niet mee gemaakt met een B2 !

Modificatie set:
2ppn7t2.jpg

Is dat intern in de deur?
Want ik heb namelijk dat plaatje waar dat plastic ringetje inzit dat aan één kant aan het loskomen is -O-

dit plaatje:
2ltj9tu.jpg

Bij nader kijken zie ik ook hier wat 'roestplekjes'? achter dat plaatje uitkomen?
Lijkt wel alsof het hier ook net als bij mij een beetje lijkt los te scheuren... -O-
 
Illuminat0r zei:
Bij nader kijken zie ik ook hier wat 'roestplekjes'? achter dat plaatje uitkomen?
Lijkt wel alsof het hier ook net als bij mij een beetje lijkt los te scheuren... -O-


Op de plek die daar zichtbaar is is géén roest. Gewoon viezigheid, dus niet goed schoon (gemaakt) op die plek. Aan de bovenkant is echter, zoals ik hierboven ook reeds zeg, wel een klein scheurtje in de lasnaad. Maar daar zal waarschijnlijk de komende tijd(lees: vele jaren) niets schrikbarends mee gebeuren.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Omega-B2 zei:
Illuminat0r zei:
Bij nader kijken zie ik ook hier wat 'roestplekjes'? achter dat plaatje uitkomen?
Lijkt wel alsof het hier ook net als bij mij een beetje lijkt los te scheuren... -O-


Op de plek die daar zichtbaar is is géén roest. Gewoon viezigheid, dus niet goed schoon (gemaakt) op die plek. Aan de bovenkant is echter, zoals ik hierboven ook reeds zeg, wel een klein scheurtje in de lasnaad. Maar daar zal waarschijnlijk de komende tijd(lees: vele jaren) niets schrikbarends mee gebeuren.

d:)b Gelukkig voor jou :Y
En ik vind dat niet erg dat dat een hoekje is wat niet 400% gepoetst is 7(8)7
Maar dat is bij mij exact de plaats waar het los zit (maar dan aan de passagierskant...)
 
Bovenaan