Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Knakkende deuren repareren

hee hallo
het enige wat ik hier mis is dat je er een beetje vet in moet doen het voordeel metaal op plastic slijt en het vet smeer het ook gelijk en zorgt dat er geen roest kan komen en je busjes gaan langer mee ondanks dat ze weinig kosten
gr michel
 
omegaboy36 zei:
hee hallo
het enige wat ik hier mis is dat je er een beetje vet in moet doen het voordeel metaal op plastic slijt en het vet smeer het ook gelijk en zorgt dat er geen roest kan komen en je busjes gaan langer mee ondanks dat ze weinig kosten
gr michel


Ik ga/ging er eigenlijk blind vanuit dat iedereen hier om de zoveel tijd eventjes zijn deuren smeerde(n), wat deze stap dus vrij overbodig maakt. Maar doe je dat niet(regelmatig), is het zeker niet verkeerd om het bij montage in 1x goed in te vetten. Maar hou er rekening mee dat het alsnog beter is om je deuren om de zoveel tijd te smeren, want dat bespaart je toch wel wat slijtage.
 
omegaboy36 zei:
hee hallo
het enige wat ik hier mis is dat je er een beetje vet in moet doen het voordeel metaal op plastic slijt en het vet smeer het ook gelijk en zorgt dat er geen roest kan komen en je busjes gaan langer mee ondanks dat ze weinig kosten
gr michel



Sjors-V6 zei:
Prima en duidelijk.. kan ook niet anders.. het stelt idd weinig voor, maar je hebt er zoveel vreugde van !! klinkt direct heel aftands..ik heb ze gewoon liggen zodat ik ze direct kan vervangen als het ge-knak weer begint :) ik doe er ook altijd nog een beetje GM wit vet (uit een wite knijp tube) tussen.. voor m'n gemoedsrust... me = ook muggenzifter 8)7



Groeten,
Sjors


Dat had ik dus al wel gezegd ;)
 
Partnummer hebben we vast niet nodig, opelboer weet dat wel toch? Ik haal ze vrijdag ff op. Hebben we trouwens een lasser hier, van mijn linkerdeur komt het plaatje van de vanger los van de A stijl....... ook nie leuk
 
Er zitten wel een aantal lassers hier.
Maar het hangt er toch vanaf hoever ie is gescheurd bij jou, AJ.
Opel levert een modificatie voor dit probleem.
Sjors heeft dit al eens laten uitvoeren.
Het is wel een hels karwei, weet ik...
 
MetalRush zei:
Er zitten wel een aantal lassers hier.
Maar het hangt er toch vanaf hoever ie is gescheurd bij jou, AJ.
Opel levert een modificatie voor dit probleem.
Sjors heeft dit al eens laten uitvoeren.
Het is wel een hels karwei, weet ik...



Oei das nie best !!

Nee gelukkig is da bij mij nooit gebeurd Ruud ! bij mij is er een modificatie plaat in mijn deur gelast, de bevestiging aan de A - stijl is prima ! Jacco daarentegen daar is deze wél gelast bij de Omega van Jacco (passagiers deur) ik denk dat je daar mee in de war bent ?






2vwhhtx.jpg







Groet,
Sjors
 
Deze foto zegt mij ff niks, de plaatje om de deurvanger zit aan de binnenzijde los (linkerdeur voor). Dit plaatje is rechthoekig en ff uit het hoofd zitten er popnagels in. Zal zsm ff goed kijken.
Ben een beetje druk, maak dit weekend een foto.
 
5yxcef.jpg


Heb eerder ruzie gehad, ben niet zo handig met externe shit.... hoop dat het lukt, maar dan is dit het probleem

-- 03 maart 2011 23:02 --

Fuck, het werkte, komt er (misschien) nog 1 dan

11qo6sp.jpg


-- 03 maart 2011 23:03 --

Nou zijn jullie aan de beurt, nu kan ik dus overal foto's van doorzetten.... ;) Is dat ff leuk<br /><br />-- 03 maart 2011 23:05 --<br /><br />Maar ff zonder dollen, ik heb die plastic ringen vervangen, rechts meteen goed, links piepte maar daar moet denk ik gelijk nieuw vet in. Is dat van dat witte spul, heb hier alleen bruin vet uit de landbouwmachines (voor de aanhanger) Is dit ander vet, weet iemand verschillen?
 

Joep

Verbannen
Ik wil deze kwaal volgende week ergens gaan verhelpen, heeft er iemand nog van die nieuwe ringetjes liggen want bij de dealer alhier hebben ze die niet meer.

Alvast bedankt!

Graag per PB antwoorden :9
 
Zit in een zakje van 5, kan die dealer van jou er geen drie in zijn magazijn hebben dan? Kost niks dat spul. Een van de meer erevaren mannen hier vertelde me op de meeting dat je beter ook de bouten gelijk kan vervangen. Ik weet zeker dat hij gelijk gaat hebben, mijn deuren kraakten na 1 maand alweer. Ik ga dit dus nog een keer doen maar dan met ringen, bouten en vers vet.......
 
joepklazen zei:
Ik wil deze kwaal volgende week ergens gaan verhelpen, heeft er iemand nog van die nieuwe ringetjes liggen want bij de dealer alhier hebben ze die niet meer.

Alvast bedankt!

Graag per PB antwoorden :9


Dan koop je ze toch in een zakje? Heb je er een paar op voorraad. Kosten geen drol, uit mijn hoofd 40 cent per stuk ofzo. Dus daar komt het nu ook niet echt op aan. :9

Als je dealer toch moeilijk doet; laat mij het dan even weten. Dan bestel ik op mijn werk (zoals de meeste hier wel weten ben ik monteur bij een Opel dealer), wel een setje en stuur je dat op. Desgewenst bel ik zelfs de betreffende dealer op dat hij zich niet zo kinderachtig moet gedragen maar gewoon die ringetjes moest bestellen _O-
 
Als iemand mij de juiste nummers door geeft, dan bestel ik er wel een kudde (inclusief de boutjes e.d.) en neem ze op in de webshop :)
 
Bovenaan