Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Koplamp modificatie

Vega

Medewerker
Administrator
Koplamp modificatie (origineel gespot door Metalrush)

Goed, daar heb je MetalRush weer met zijn wollige taal... en ja, dit wordt ook weer zo'n verhaal, dus maak je borst(en) maar nat

Vroeg of laat krijgt ook iedere Omega rijder (met Xenon of halogeen (mét lens)) hier last van: de afgebroken koplamp-afstelling.
Dit ding bedoel ik dus:
full.jpg


Probleem hierbij is dat je koplamp dus niet meer af te stellen is en je dynamische hoogte-regeling het dus niet meer doet.
Je reflector/spiegel ligt onderin de koplampbehuizing.

Zowel Vega als Sjors kwamen met dit probleem te zitten.
Samen met Vega heb ik een avondje zitten bomen om een oplossing hiervoor te verzinnen.
Bij ons op de zaak zitten een paar hele handige mannen waar ik nog wel een potje kan breken, dus werden 2 proto-types gemaakt die Vega en ik bedacht hebben.

Aanschouw onze huisvlijt:
full.jpg


full.jpg


Deze nieuwe modules zijn volledig RVS en overleven, naar alle waarschijnlijkheid, de auto.

Met het nylon busje (die op je spiegel klikt), ziet ie er zo, in de koplamp zelf, uit:
full.jpg


full.jpg


full.jpg


Ik heb er ook een filmpje van gemaakt om te laten zien dat de reflector/spiegel keurig kan bewegen.
Sjors gaat thuis deze modificatie ook in zijn koplamp bouwen (ik had er 2 laten maken) en maakt ook een filmpje van zijn koplamp, mét modificatie, aangestuurd door de Xenon-servo.

Mocht het prototype bij Sjors zijn koplamp ook goed werken, kunnen wij ze "in serie" gaan produceren en voor de geïnteresseerden hier aanbieden.
Hier zijn wel kosten aan verbonden (we zitten te denken aan een euro of 30 voor een set).
Niet om een ander een poot uit te draaien, maar RVS groeit niet aan de bomen, of in de berm, en wij stoppen er ook een flink aantal vrije uren in (RVS is lastig lassen, kan ik jullie zeggen).
En het is nog altijd goedkoper dan ~€ 400,- voor een Xenon koplamp of ~€ 250,- voor een halogeen model.

Op dit moment zijn Ruud en Peter nog steeds bezig om een beter prototype te maken omdat het niet in alle koplampen goed werkt.
Dus hou deze post in de gaten.

[youtube]http://youtu.be/3wLgf8BmNHk[/youtube]

(Maar bedankt voor het posten :> )
 

Vega

Medewerker
Administrator
Even een update met betrekking op de koplamp modificatie.
Ruud en ik hebben niet stil gezeten omtrent de modificatie, we zijn nu met prototype 3 bezig en die ziet er belovend uit.
Ik ga de test koplampen met prototype 3 uitproberen op de auto om te kijken of er genoeg stelruimte is.
Als deze test goed verloopt dan kan prototype 3 de productie versie worden.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er professioneel uit, daar kunnen wij niet tegenop.
Bestellen dan maar.

3481r9z.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Op de één of andere manier werkt die link niet en ook handmatig krijg ik geen verbinding.(ligt dat aan mij of hebben jullie er ook last van)
 
Ze zijn nu ook via de web-shop hier te bestellen!

Alleen wil ik wel eens weten hoe jullie de lens er hebben af gekregen,
in de beschrijving staat in de oven, maar in mijn oven past de koplamp unit niet!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan voorzichtig met een föhn of verfbrander de kitrand verwarmen. Gelijkmatig rondom blijven bewegen, na een tijdje zal hij loslaten.
 

yoyo

The UK brothers
Andere oven kopen!

(geintje) Net wat Jacco zegt alleen uitkijken dat je niet TE LANG op één plek blijft verwarmen uiteraard!
Wel de kit goed verwijderen als je de delen eenmaal los hebt, want bij het plaatsen moeten de delen weer strak op elkaar passen.
(anders gaan ze lekken)
 
Heb ze vandaag id met een föhn verwarmt en stukje bij beetje los gehaald. Nu nog de kit verwijderen en op de nieuwe verstelling wachten.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mickel_MV6 zei:
Heb ze vandaag id met een föhn verwarmt en stukje bij beetje los gehaald. Nu nog de kit verwijderen en op de nieuwe verstelling wachten.

Ze gaan morgen op de post.
:w
 
Bovenaan