Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Sleutelkapje tweeknops afstandbediening bediening.

Vega

Medewerker
Administrator
De meeste hebben er last van dat na verloop van tijd de knopjes van de afstandbediening kapot gaan.

Nu kan je op eenvoudige wijze je afstandbediening weer mooi maken door een nieuw origineel sleutelkapje te monteren.

Helaas zijn er alleen originele sleutelkapjes te krijgen voor de tweeknops afstandbediening, voor de drieknops afstandbediening zijn er alleen aftermarket oplossingen te krijgen.

De elektronica moet overgezet worden.

Neem een kleine schroevendraaier en wip het elektronicabord aan de bovenkant uit het oude sleutel kapje, plaats het daarna in omgekeerde volgorde terug in het nieuwe sleutelkapje.

Omdat de afstandbediening nu toch open ligt kijk gelijk even de knopjes en de batterijhouder na. De batterijhouder kan wel eens los gaan zitten waardoor de afstandbediening het niet meer doet, wel doet, niet doet, wel doet, niet doet......Undecided

De batterijhouder moet dan opnieuw vast gesoldeerd worden.

Check onze webshop voor het tweeknops sleutelkapje.

25p33wn.jpg
 

renepaul

Donateur 2024
Re: Sleutelkapje tweeknops afstandbediening bediening.

ik wil er graag eentje.
Mijn rubber is al aardig versleten
 

Xedrah

Donateur 2024
Re: Sleutelkapje tweeknops afstandbediening bediening.

Zijn de B1 en B2 sleutels inwendig identiek?
Op de foto staat een B2 sleutel namelijk.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Sleutelkapje tweeknops afstandbediening bediening.

Xedrah zei:
Zijn de B1 en B2 sleutels inwendig identiek?
Op de foto staat een B2 sleutel namelijk.

Ja, inwendig zijn identiek, er is alleen verschil in de twee- en drieknops uitvoeringen, de printplaten hebben dezelfde afmetingen.
Ze zijn allemaal naar dit model geüpgraded.
 

renepaul

Donateur 2024
Re: Sleutelkapje tweeknops afstandbediening bediening.

ik heb ook een b1, en zo te zien is het precies de zelfde sleutel
 

renepaul

Donateur 2024
heb mij aangemeld bij oop merchandising, maar zie dat de verzendkosten aanzienlijk zijn.
krab toch nog even achter mijn oren...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb de verzendkosten uitgebreid, er staan nu goedkopere opties bij.
Kies voor verzenden enveloppe verzending, afhalen kan natuurlijk ook.
Momenteel 1 op voorraad, bij afname meerdere stuks moet een kleine levertijd in acht genomen worden.
 
Ja, die dingen ken ik dus van de Cadillac Catera.
Is tenslotte ook GM, dus gewoon familie ;)

Wil je deze vervangen ?
Want volgens mij zijn er wel nieuwe sleutels 'in te leren' in jouw Omi.
(uiteraard m.b.v. de Tech2).
 
ik heb er 2 ab's bij, 1 is al dood, en de andere zal dat ook wel een keertje gebeuren.....

dus vroeg ik me meer af of deze te vervangen zijn cq de gehele sleutel te vervangen is.
of.... ik bestel 2 van die nieuwe ab's... mits ze in te leren zijn via de tech2 oid.
 
Ja, als er verder geen vreemde dingen aan de electra van jouw Omi geschroefd, verwijderd, veranderd is... zie ik niet in waarom er niet een 2-knops sleutel aan jouw Omi te koppelen is.
Moet je er wél twee bestellen waar het binnenwerk ook in zit natuurlijk :P
Op eBay kun je er genoeg vinden.
Tevens kun je bij Bedo of van der Horst eens informeren (vertel dat je van het OOP bent, dan krijg je hopelijk een mooi prijsje/korting :Y )
 
de sleutels zijn in orde, dus die wou ik evt overzetten.
Gaat dus alleen om het binnenwerk, of het binnenwerk van de AB moet overgezet kunnen worden.
Echter, voordat ik 100 eurie of meer uit ga gegeven ga ik eerst een nieuwe batterij voor die andere AB halen.... wie weet doet die het gewoon en dan ben ik ook klaar.
 
Binnenwerk van jouw AB kan niet overgezet worden in een 2-knops sleutel.
Wil je dus andere sleutels hebben, dan zul je ze mét electronica moeten kopen. Deze kosten bij een demontage bedrijf écht geen 100 euro, hoor... ze kosten 80 euro bij de VOD en dan heb ik het over de 3-knops (eigen ervaring ;) )

Batterij proberen is altijd goedkoper :Y
 

Vega

Medewerker
Administrator
elrenegado zei:
Volgens mij is het gewoon origineel opel, en geen us.
zie de foto....
b+NYo8SxBEemY++3qUCj8Q==.jpg

Ziet eruit als een Siemens afstandbediening, deze zijn anders dan de Kiekert en Megamos afstanbedieningen.
Ligt eraan hoe het binnenwerk eruit ziet wat je er mee kunt doen.
 
Voor dat geld kon ik me natuurlijk niet meer blijven ergeren aan die lelijke sleutel . heb m ook maar vervangen, ziet er meteen 100x beter uit
 
Bovenaan