how to uitleg van vacuüm pijpjes in de motor ruimte
Het komt vaak voor dat door onvakkundige monteurs of hobbyisten de vacuum slangetjes verkeerd aangesloten worden.
De V6 gebruikt vacuüm slangetjes voor de volgende zaken:
Verkeerd aansluiten kan leiden tot vermogens verlies.
Eerste setup heeft geen aparte vacuümtank voor de multiram maar een T-stuk op de verwarmings vacuüm waar deze door het brandschot gaat.
Het latere type heeft wel een vacuum tank aan het begin van de multiram trompet.
Een extra toevoeging.
De volgende foto laat zien waar de vacuüm pijpjes door het brandschot naar de ecc gaat en terug komt naar de driewegklep
De aansluiting links is de toevoer vacuüm naar de ecc aansturing en de rechtse sluit aan op de driewegklep.
Vaker wordt het T-stuk aan de aansluiting op de rem servo weg genomen. Dit is fijn maar zorgt er voor dat bij vol gas de multiram stopt met werken.
Voor mensen met een 4 cilinder is de setup gelijk met uitzondering van de multiram en voor de 2.2 de luchtinjectie).
GR Jack
Het komt vaak voor dat door onvakkundige monteurs of hobbyisten de vacuum slangetjes verkeerd aangesloten worden.
De V6 gebruikt vacuüm slangetjes voor de volgende zaken:
- Multiram
- Airinjection
- Rem bekrachtiger
- Ecc/ driewegklep
Verkeerd aansluiten kan leiden tot vermogens verlies.
Eerste setup heeft geen aparte vacuümtank voor de multiram maar een T-stuk op de verwarmings vacuüm waar deze door het brandschot gaat.
Het latere type heeft wel een vacuum tank aan het begin van de multiram trompet.
Een extra toevoeging.
De volgende foto laat zien waar de vacuüm pijpjes door het brandschot naar de ecc gaat en terug komt naar de driewegklep
De aansluiting links is de toevoer vacuüm naar de ecc aansturing en de rechtse sluit aan op de driewegklep.
Vaker wordt het T-stuk aan de aansluiting op de rem servo weg genomen. Dit is fijn maar zorgt er voor dat bij vol gas de multiram stopt met werken.
Voor mensen met een 4 cilinder is de setup gelijk met uitzondering van de multiram en voor de 2.2 de luchtinjectie).
GR Jack