R
Ralph
Gast
let op! voordat je begint, eerst handen wassen en ontvetten i.v.m. vingerafdrukken op de tellerplaat.
[youtube]http/www.youtube.com/watch?v=hFVVjaZeCug[/youtube]
demonteer eerst hetdashboardTellerunit, nadat je dit gedaan heb haal je de 2 torx schroefjes los zodat je de teller behuizing kan openen.
haal hiervoor ook de klemmetje die rondom de behuizing zitten los d.m.v. schroevendraaiertjes er tussen te steken. let op dat je de stift van de dagteller hierbij niet afbreekt door de behuizing te ver te kantelen.
nu heb je zicht op de naalden, als advies zet even 12v op één van de lampjes zodat de boel verlicht word.
pak nu een brede platte schroevendraaier en zet deze onder het ronde stuk van de naald en draai deze voorzichtig je zal merken dat de naald los komt van de as. doe dit precies zoals getoond i.v.m. het breken van de wijzer.
nu zie je de as en een geel kleurige cirkel waar het licht doorheen straalt, dit is dus de kleur van de naald NU!
snij met een hobbymes dit voorzichtig uit nadat je dit gedaan heb zie je dat het wit licht is. hier heb ik al het geel weggesneden.
wat moeilijk te zien is op de foto is het transparante plastic wat onder de gele cirkel zit.
kleur de cirkel met lak in de kleur (dezelfde lak om lampjes mee te verven) die je mooi vind op de hoogte waar de naald moet verkleuren, merkstift rood, blauw en groen werken ook. om de hoogte te bepalen kun je steeds de naald terug plaatsen, druk de naald niet steeds vast, maar hou hem erboven. let wel het effect is op dat moment niet goed zichtbaar omdat de lens van de naald er nog ver boven zit, het is alleen ter indicatie.
nu je alles gekleurd heb, moeten de naalden terug geplaatst worden, dit doe je als volgt:
zet de naald ligt op de as op de maximale stand 220 KM/H of voor de toerenteller 7000 RPM draai de wijzer langzaam terug, je zal op een gegeven moment weerstand voelen dit betekend dat de as op het 0 punt is aangekomen. hier moet je rustig aan doorheen gaan totdat de wijzer 0 aangeeft. druk nu de wijzer vast op de as en monteer alles terug.
eventuele uitschieters over de tellerplaat met het mes kunnen weggewerkt worden met potlood. dit is voor de mensen die wat sneller te werk wilden gaan.
[youtube]http/www.youtube.com/watch?v=hFVVjaZeCug[/youtube]
demonteer eerst het
haal hiervoor ook de klemmetje die rondom de behuizing zitten los d.m.v. schroevendraaiertjes er tussen te steken. let op dat je de stift van de dagteller hierbij niet afbreekt door de behuizing te ver te kantelen.
nu heb je zicht op de naalden, als advies zet even 12v op één van de lampjes zodat de boel verlicht word.
pak nu een brede platte schroevendraaier en zet deze onder het ronde stuk van de naald en draai deze voorzichtig je zal merken dat de naald los komt van de as. doe dit precies zoals getoond i.v.m. het breken van de wijzer.
nu zie je de as en een geel kleurige cirkel waar het licht doorheen straalt, dit is dus de kleur van de naald NU!
snij met een hobbymes dit voorzichtig uit nadat je dit gedaan heb zie je dat het wit licht is. hier heb ik al het geel weggesneden.
wat moeilijk te zien is op de foto is het transparante plastic wat onder de gele cirkel zit.
kleur de cirkel met lak in de kleur (dezelfde lak om lampjes mee te verven) die je mooi vind op de hoogte waar de naald moet verkleuren, merkstift rood, blauw en groen werken ook. om de hoogte te bepalen kun je steeds de naald terug plaatsen, druk de naald niet steeds vast, maar hou hem erboven. let wel het effect is op dat moment niet goed zichtbaar omdat de lens van de naald er nog ver boven zit, het is alleen ter indicatie.
nu je alles gekleurd heb, moeten de naalden terug geplaatst worden, dit doe je als volgt:
zet de naald ligt op de as op de maximale stand 220 KM/H of voor de toerenteller 7000 RPM draai de wijzer langzaam terug, je zal op een gegeven moment weerstand voelen dit betekend dat de as op het 0 punt is aangekomen. hier moet je rustig aan doorheen gaan totdat de wijzer 0 aangeeft. druk nu de wijzer vast op de as en monteer alles terug.
eventuele uitschieters over de tellerplaat met het mes kunnen weggewerkt worden met potlood. dit is voor de mensen die wat sneller te werk wilden gaan.